| کد خبر: 151824 |

کشاورزیان تشریح کرد

◄ طرح سازمان راهداری که ایمنی مسافران را بالا می‌برد

شبکه سیرهمنام شرکت های مسافربری کمک شایانی به ارتقای کیفیت خدمات و ایمنی مسافر می‌کند، بنابراین بر اجرای آن پافشاری می‌کنیم.

تین نیوز

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص آخرین وضعیت احرای طرح شبکه سیر همنام شرکت های مسافربری گفت: امروز اگر کسی بخواهد شرکت یا شعبه‌ای را تأسیس کند، این کار در چارچوب این طرح انجام می‌شود.

داوود کشاورزیان، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، در گفت‌وگو با خبرنگار هفته‌نامه حمل‌ونقل در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح برندسازی حمل‌ونقل جاده‌ای، گفت: آیین‌نامه این طرح سال گذشته ابلاغ‌شده است و اکنون در حال اجراست و امروز اگر کسی بخواهد شرکت یا شعبه‌ای را تأسیس کند، این کار در چارچوب این طرح انجام می‌شود.

وی با توضیح اینکه طرح برندسازی گام‌به‌گام در حال تکمیل است، توضیح داد: طرح برندسازی ادامه همان طرح (همنامی)است که از چند سال پیش سازمان راهداری شروع کرده است؛ با این تفاوت که ما دیگر شرکت‌ها را ملزم نمی‌کنیم اسم خود را در ثبت شرکت‌ها عوض کنند، بلکه می‌گوییم شما می‌توانید اسم خود را نگه‌دارید، اما زمانی که قراردادی را با شرکت مثلاً رویال یا سیروسفر می‌بندید، تابلوی تعاونی رویال یا سیروسفر را بالا می‌برید و نماینده این شرکت در آن شهر می‌شوید و اتوبوس‌هایی که می‌خواهند در این شبکه با شما همکاری کنند باید ثبت‌نام کرده و پذیرش شوند و بغل نویسی آن شرکت را داشته باشند.

کشاورزیان بابیان اینکه اعتقاد داریم در قالب شبکه «سیر همنام» شرکت‌ها در ارتقای خدمات با یکدیگر رقابت می‌کنند و امکان ارائه خدمات باکیفیت به مسافران فراهم می‌شود توضیح داد: شبکه سیرهمنام کمک شایانی به ارتقای کیفیت خدمات و ایمنی مسافر می‌کند، بنابراین بر اجرای آن پافشاری می‌کنیم.

وی در خصوص اینکه آیا شرکت‌ها برای اجرای این طرح با شما همکاری می‌کنند؟ گفت:اعلام کرده‌ایم که شرکت‌ها باید نمایندگان خود را به ما معرفی کنند و در گام بعدی اتوبوس‌هایی را که با آنها همکاری می‌کنند، معرفی و بغل‌نویسی شوند. بر اساس این طرح، هیچ شرکتی حق ندارد برای اتوبوسی که بغل‌نویسی آن شرکت را ندارد، صورت‌وضعیت صادر کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد که هدف ما بیش‌تر ارتقای ایمنی و دوم ارتقای سطح خدمات است و گفت: در حال حاضر، وقتی شرکت‌ها با یک نام فعالیت می‌کنند، هر اتفاقی در هر نقطه‌ای رخ دهد، به ‌پای آن نام نوشته می‌شود. تأخیر، تعجیل، تصادف، خرابی ماشین و رفتار نامناسب مهماندار همه به ‌پای این برند نوشته می‌شود که امکان ارزیابی این برندها و دادن عناوین ۵ یا ۴ یا ۳ ستاره را مهیا می‌کند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: مثلا می‌توانیم اعلام کنیم که به دلیل ارائه این خدمات خوب و مجموعه این رفتارها این شرکت را به یک شرکت ۵ یا ۴ یا ۳ ستاره معرفی می‌کنیم. بر اساس طرح برندسازی، یک تصادف سنگین امتیاز یک شرکت را طوری کاهش می‌دهد که از ۵ ستاره به ۴ ستاره تبدیل می‌شود و برای بازگشت به حالت قبلی، باید شرکت رفتار خود را اصلاح کند تا از باقی شرکت‌ها و رقبا عقب نماند. ما اعتقاد داریم در قالب شبکه سیر همنام شرکت‌ها در ارتقای خدمات با یکدیگر رقابت می‌کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.