| کد خبر: 151651 |

در خراسان جنوبی انجام شد:

بازدید دادستان مرکز خراسان جنوبی از آخرین وضعیت عملیات دوبانده‌سازی محور بیرجند – قاین

حدود یک ماه پیش بود که دادستان مرکز استان از مهلتی صحبت کرد که بر اساس آن باید تمام جاده‌های جدید دوبانده‌سازی در محورهای مواصلاتی استان تا نیمه مهرماه به بهره‌برداری برسد که بر این اساس در محور بیرجند – قاین که از مسیرهای پرحادثه استان است ۱۹ کیلومتر زیر بار ترافیک رفت.

تین نیوز

حدود یک ماه پیش بود که دادستان مرکز استان از مهلتی صحبت کرد که بر اساس آن باید تمام جاده‌های جدید دوبانده‌سازی در محورهای مواصلاتی استان تا نیمه مهرماه به بهره‌برداری برسد که بر این اساس در محور بیرجند – قاین که از مسیرهای پرحادثه استان است ۱۹ کیلومتر زیر بار ترافیک رفت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، در این بازدید که سه ساعت و ۳۰ دقیقه به طول انجامید مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل پایانه‌های استان، دادستان، فرمانده نیروی انتظامی و رئیس پلیس‌راه شهرستان قاینات دادستان مرکز استان را همراهی کردند.

دادستان مرکز استان با بیان این که محور قاین به بیرجند و برعکس پر تصادف‌ترین جاده استان است و به دلیل کوهستانی بودن، سربالایی و پیچ‌های خطرناک و وجود دو گردنه خونیک و ثمن شاهی گنجایش و ظرفیت این حجم از ترافیک را ندارد، افزود: تسریع در احداث باند دوم به ویژه جاده بیرجند به قاین که پرترددترین جاده استان با حجم زیادی از کامیون و تریلی است باید در اولویت قرار گیرد.

وی گفت: بدون تردید حوادث رانندگی در این محور منجر به فوت تعداد زیادی از هموطنان می‌شود که آسیب‌های جبران‌ناپذیری بر بدنه خانواده قربانیان وارد می‌کند و کمک‌های بیمه مشکل‌ها و آسیب‌های آن‌ها را جبران نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: تکمیل سریع باند دوم محور قاین به بیرجند مستلزم عزم جدی و اراده مصمم و روحیه مطالبه گری قوی از ناحیه وکلای ملت در مجلس شورای اسلامی و استاندار و درخواست اختصاص اعتبارات به این پژوه ملی است.

وی یادآور شد: دادستانی نیز به عنوان مدعی‌العموم و دادگستری استان، در راستای احیای حقوق عامه و حفظ حقوق عمومی و پیشگیری از وقوع جرم و بنا به تکلیف مقرر در مواد ۲۲ و ۲۹۰ آیین دادرسی کیفری و بند ۱۵۶ قانون اساسی از هیچ کوشش و تلاشی برای کاهش سریع و ملموس تصادف‌های رانندگی با گرفتن تدابیری از جمله پیگیری درباره تسریع در راه‌اندازی ادامه باند دوم محور قاین به بیرجند از طریق دادستانی کل کشور دریغ نمی‌کنند تا جایی که پرونده این محور به دادستانی کل کشور ارسال شده است.

به گفته وی پیگیری در اصلاح نقاط حادثه‌خیز، دستور قلع و قمع و جمع‌آوری علائم حادثه‌ساز در حریم جاده، دستور توقیف خودروهایی که تخلفات حادثه‌ساز را انجام می‌دهند و سامان‌دهی تردد کامیون‌ها و تریلی‌ها در بعضی از ساعت‌های شبانه‌روز و در روزهای خاص مانند تعطیلات در کاهش تصادف‌های این محور کمک خواهد کرد.

مقدس با اشاره به این که پلیس‌راه استان هم با افزایش گشت‌های محسوس در طول مسیر راه می‌تواند بیشتر بازدارنده باشد، افزود: بیشتر تصادف‌های رخ داده در این محور ناشی از انحراف به چپ و سبقت‌های غیرمجاز است که در نهایت به حوادث رخ به رخ منجر می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همچنین گفت: احداث دوبانده سازی محور بیرجند به قاین از سال ۸۹ با یک پیمانکار آغاز شد که در نیمه شهریور ۹۳ برای قطعات دیگر این محور دو پیمانکار دیگر اضافه شدند که ۱۰۰ کیلومتر این محور را پوشش دادند.

جعفری با بیان این که تاکنون ۴۳ کیلومتر از این محور دوبانده شده و ۵۷ کیلومتر در حال انجام است افزود: هم‌اکنون مشکل این پروژه تأمین اعتبار است.

وی ادامه داد: این پروژه به طور مشترک با استان خراسان رضوی انجام می‌شود که مبلغ کل پروژه ۱۰۰ میلیارد تومان است و اگر ۵۰ میلیارد تومان به پیمانکاران تزریق شود آن‌ها تعهد داده‌اند پروژه را زود به اتمام برسانند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.