| کد خبر: 150593 |

معاون وزیر آموزش و پرورش:

509 دستگاه اتوبوس در کرمان برای جابجایی زائران اربعین حسینی مهیا شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با بیان اینکه ناوگان عمومی مسافربری توانمندی در این استان وجود دارد گفت: ساز و کار و هماهنگی 509 دستگاه اتوبوس در شمال این استان برای جابجایی مسافرین اربعین حسینی انجام شد.

تین نیوز

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، خداداد مقبلی در نشست با روسای تشکل های صنفی مسافربری برون شهری استان در محل پایانه مسافربری آدینه کرمان افزود: ناوگان عمومی امن ترین وسیله مسافری در جاده ها است و دلایل افزایش تصادفات در جاده ها استفاده از وسایل نقلیه شخصی در هنگام سفر است و باید فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی در بین مردم افزایش یابد تا از هزینه ها و مشکلات بعدی جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه کرایه جابجایی زائران اربعین در استان کرمان هیچ افزایشی ندارد اظهار کرد: فروش بلیط اینترنتی ناوگان اتوبوسی برای سفر زائران در مرزهای شلمچه و چزابه آغاز شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اشاره به اینکه سفر زائران اربعین حسینی فرصتی معنوی برای خدمت به زائران است افزود: نشست های متعددی با ستاد عتبات عالیات و ستاد اربعین استان کرمان تشکیل شده و نتایج خوبی حاصل شده است.
وی با بیان اینکه در سال 95 سهمیه استان کرمان برای جابجایی زائران 30 هزار نفر بود و از این تعداد، 16 هزار و 500 نفر یعنی 57 درصد از سهمیه ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کردند افزود: هنوز سهمیه امسال اعلام نشده اما پیش بینی می شود که حدود 44 هزار نفر سهم استان کرمان در بحث ناوگان عمومی باشد.
مقبلی با بیان اینکه امکان اعزام روزانه 70 دستگاه اتوبوس به مرز شلمچه وجود دارد خاطرنشان کرد: توانمندی استان کرمان در بخش حمل و نقل مسافر برون شهری، موجب معین شدن استان کرمان در حمل و نقل مسافران استان سیستان و بلوچستان شد و در صورت اعلام نیاز، کرمان آمادگی کمک رسانی و اعزام به موقع اتوبوس به استان سیستان و بلوچستان را دارد.
وی گفت: نرخ کرایه همان نرخ سال 94 است و هیچ افزایش کرایه ای در استان کرمان نخواهیم داشت.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان افزود: با توجه به برگزاری نشست توجیهی با تشکل های صنفی مقرر شد، تمام شرکت های مسافربری این استان نسبت به نظارت مضاعف و کنترل اتوبوس های اعزامی و ایمن بودن آنها اقدام کنند.
وی با بیان اینکه فروش بلیط ناوگان اتوبوسرانی برای حضور زائران در مرزهای شلمچه و چزابه آغاز شده است تصریح کرد: نیاز به مراجعه حضوری مردم به دفاتر شرکت های مسافربری نیست و با مراجعه به سایت www.kerman.Rmto.ir امکان تهیه بلیط به صورت غیرحضوری وجود دارد.
مقبلی با بیان اینکه سامانه پیامکی 3000143 مستقر در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان آماده دریافت انتقادات، پیشنهادها و شکایات مردمی است اظهار کرد: رسیدگی به شکایات احتمالی زائران در قالب کمیسیون ماده 12 و 11 رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات و رانندگان صورت می گیرد.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان در پایان گفت: امیدواریم امسال همچون سالهای گذشته سفر زائرین بدون حادثه باشد و همچنین شاهد رضایتمندی زائران از سفر به کربلای معلی باشیم.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان هر سال تعدادی اتوبوس به منظور انتقال زائران حسینی به مرز عراق فراهم می کند.
این اداره کل زیر نظر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و وزارت راه و شهرسازی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.