| کد خبر: 150341 |

کشاورزیان خبر داد:

◄ رفع نقاط پرحادثه جاده‌ای هزار میلیارد تومان پول می‌خواهد

حدود ۱۵۰۰ نقطه به عنوان نقاط پر حادثه از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای شناسایی شده است و برای رفع آنها به اعتباری حدود هزار میلیارد تومان نیاز است

تین نیوز

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در مراسم افتتاح سامانه تایید تخلفات جاده‌ای در ۳۵ قرارگاه پلیس راه‌ کشور ، با اشاره به نقش ثبت تخلفات و اخذ جرایم از متخلفان گفت:۱۹ میلیون خودرو در ایران تردد می‌کنند و تعداد کل خودروهای موجود در جهان یک میلیارد است. به علاوه ایران یک درصد جمعیت  و ۱.۸ درصد خودروهای کل جهان را دارد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز داود کشاورزیان افزود: سهم ایران از یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر  تلفات جاده‌ای جهان در سال گذشته حدود ۱۶ هزار نفر بوده است که با توجه به سهم یک‌درصدی جمعیت جهان ۱.۲۵ درصد تلفات جاده‌ای را در دنیا به خود اختصاص داده‌ایم.

او با بیان اینکه «وضعیت کشور ما به‌گونه‌ای است که کاهش تلفات کار بسیار سختی محسوب می‌شود» گفت: در راستای روند کاهشی تلفات رانندگی در چند سال اخیر در ۶ ماه اول امسال نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود یک درصد کاهش داشته‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: طبق قانون درصورتی که بعد از ۲ ماه فرد متخلف جریمه را پرداخت نکند، جریمه دو برابر می‌شود و اگر پس از ۴ ماه جریمه پرداخت نشود، پلیس طبق قانون تذکر می‌دهد و به فرد متخلف به دادگاه معرفی می‌شود و اگر بعد از یک ماه بعد از تذکر جریمه پرداخت نشود، باید گواهینامه ابطال و خودرو توقیف شود که پیشنهاد می‌کنم این بند قانون اجرا شود.

کشاورزیان تاکید کرد: حدود  ۱۵۰۰ نقطه به عنوان نقاط پرحادثه در کشور شناسایی شده است و برای رفع آنها به اعتباری حدود هزار میلیارد تومان نیاز است.  با این وجود در سال گذشته علی‌رغم تنگنای مالی سازمان و عدم تخصیص اعتبار لازم، با استفاده از روش‌های آشکارسازی که هزینه کمتری دارد این نقاط اطلاع‌رسانی شد .

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یادآور شد: طبق قانون باید۶۰ درصد تخلفات در اختیار سازمان راهداری و ۴۰ درصد در اختیار سایر دستگاه‌ها قرار گیرد اما در دو سال گذشته علی‌رغم تصویب این اعتبار در بودجه فقط ۳۰ درصد  به سازمان راهداری اختصاص یافت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.