| کد خبر: 149937 |

90 کیلومتر راه روستایی در کردستان احداث شد

مدیرساخت و توسعه راه اداره کل راه های و شهرسازی کردستان گفت: 90 کیلومتر از 160 کیلومتر برنامه احداث راه های روستایی کردستان در نیمه نخست سال جاری احداث شده است.

تین نیوز

    مدیرساخت و توسعه راه اداره کل راه های و شهرسازی کردستان گفت: 90 کیلومتر از 160 کیلومتر برنامه احداث راه های روستایی کردستان در نیمه نخست سال جاری احداث شده است.

رامین محمودی، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طبق برنامه این اداره تا پایان فصل کاری سال جاری 70 کیلومتر باقیمانده در حال اجرا است افزود: برای اجرای 160 کیلومتر راه روستایی برنامه ریزی شده در سال جاری 500 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده که تا کنون 300 میلیارد ریال آن هزینه شده است.

به گفته وی، هم اکنون میانگین راه های آسفالته روستایی کردستان 46 درصد است که اداره کل راه و شهرسازی در نظر دارد با اجرای یک هزار و 200 کیلومتر دیگر این میزان را به میانگین 66 درصد کشور برساند.

مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی کردستان ادامه داد: اجرای یک هزار و 200 کیلومتر راه روستایی جدید نیازمند پنج هزار میلیارد ریال اعتبار است که در صورت تخصیص این میزان می توان طی 2 سال میانگین کردستان را به میانگین کشوری رساند.

محمودی اضافه کرد: هم اکنون 2 هزار و 800 کیلومتر از 6 هزار و 100 کیلومتر راه روستایی استان آسفالته شده که حدود 600 کیلومتر آن با هزینه 2 هزار میلیارد ریالی در دولت یازدهم احداث شده است.

به گفته وی، در ابتدای سال 92 میانگین برخورداری روستاهای کردستان از راه آسفالته 36 درصد بود بوده که خدمات انجام یافته در دولت یازدهم موجب ارتقای 10 درصدی این میزان شده است.

وی گفت: هم اکنون یک هزار و 100 کیلومتر راه دسترسی روستایی در مراحل مختلف از جمله احداث، زیرسازی و آسفالت قرار دارد که اتمام سریع آن نیازمند تامین اعتبارات مورد نیاز آن است.

محمودی با اشاره به فرارسیدن فصل سرما و بارش های برف در آینده نزدیک ادامه داد: هم اکنون 200 کیلومتر از 6 هزار و 100 کیلومتر راه روستایی کردستان غیرقابل تردد است.

وی افزود: بیشتر راه های غیر قابل تردد خاکی و شوسه است که به علت بارندگی غیر قابل تردد یا مشکلات ترددی مواجه می شود.

در استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه وجود دارد که 90 درصد این راه ها در مناطق کوهستانی و تپه ماهور واقع شده است.

کردستان با 28 هزار کیلومتر مربع در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از مناطق سرسیر کشور است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.