| کد خبر: 149902 |

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل:

محور ماجولان – ماسوله با تأمین اعتبار سال آینده قابل افتتاح خواهد بود

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: عملیات اجرایی محور شال- ماجولان- ماسوله به طول ۳۵ کیلومتر در محدوده استان اردبیل در حال اجراست که با تأمین اعتبار سال آینده قابل افتتاح خواهد بود.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: عملیات اجرایی محور شال- ماجولان- ماسوله به طول ۳۵ کیلومتر در محدوده استان اردبیل در حال اجراست که با تأمین اعتبار سال آینده قابل افتتاح خواهد بود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی که در محل سالن شیخ صفی استانداری اردبیل برگزار شد، با اعلام این مطلب افزود: ۱۵ کیلومتر از محور شال- ماجولان- ماسوله تاکنون تکمیل و عملیات احداث ۱۰ کیلومتر نیز شروع شده که ما در صورت تأمین منابع اعتباری و اختصاص ۱۰ میلیارد تومان می‌توانیم ۲۰ کیلومتر از این پروژه را به سرعت تکمیل و راه‌اندازی کنیم.

وی گفت: ۲۰ کیلومتر از محور شال- ماجولان- ماسوله در محدوده استان گیلان است که با برگزاری مناقصه نسبت به انتخاب پیمانکار برای آن پروژه اقداماتی را مسئولان گیلانی انجام داده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به بهسازی و بازسازی محور خلخال- اسالم به طول ۶ کیلومتر با صرف اعتبار ۷ میلیارد تومانی به عنوان تعهدات امسال اشاره کرد و افزود: سه کیلومتر از این راه تاکنون تکمیل شده و مابقی مسیر نیز در دست اقدام است.

حیدری از بهسازی محور رضی- امیرکندی به طول ۱۰ کیلومتر خبر داد و گفت: ۷۰ درصد این پروژه قبل از پایان سال آماده بهره‌برداری می‌شود و ۳۰ درصد آن نیز سال آینده تکمیل خواهد شد.

عضو ستاد اقتصاد مقاومتی استان اردبیل به بهره‌برداری ۲۷ کیلومتر از محور خلخال- فیروزآباد اشاره کرد و افزود: محور کریق- آرموداق نیز که ۸ کیلومتر آن در محدوده استان اردبیل است در دو قطعه ۴ کیلومتری شروع شده و بخشی از این پروژه در حال تکمیل شدن است.

حیدری این محور را از جاده‌های توریستی استان اعلام کرد و ادامه داد: از ۲۰ کیلومتر این مسیر ۸ کیلومتر در محدوده استان اردبیل قرار دارد.

وی به عقب‌ماندگی آسفالت راه‌های روستایی به دلیل کمبود اعتبار اختصاص یافته اشاره و بیان کرد: قرار بود ۵۰ کیلومتر آسفالت راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار در استان انجام شود که تنها ۲۵ درصد این آمار تحقق یافته و ما از برنامه تعریف شده عقب هستیم.

عضو شورای اداری استان اردبیل به پروژه‌های حوزه مسکن در بحث اقتصاد مقاومتی نیز اشاره کرد و گفت: پروژه تجاری- مسکونی و خدماتی بام سبز ولایت در شهرک ولایت اردبیل به متراژ ۵ هزار و ۷۸۲ مترمربع در حال اجراست که آورده دولتی که زمین است به ارزش ۱۱ میلیارد تومان و سهم مشارکت‌کننده نیز ۲۰ میلیارد تومان برآورد شده که در مجموع با ۳۱ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری این پروژه در حال حاضر با ۶ درصد پیشرفت در حال اجراست.

حیدری از احداث ۱۲ واحد مسکن در خیابان آزادگان اردبیل در زمینی به مساحت ۷۹۷ مترمربع با سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و پیشرفت فیزیکی ۴۲ درصد خبر داد و بیان کرد: پروژه تجاری خلخال نیز به رغم طراحی و جلب نظر مشارکت‌کننده به دلیل هزینه بالای شهرداری در صدور پروانه بلاتکلیف باقی‌مانده است.

وی به پروژه‌های اجرا شده در حوزه بازآفرینی شهری اشاره کرد و افزود: این پروژه‌ها در حاشیه شهر و مناطق بافت فرسوده با اعطای تسهیلات از سوی بانک‌ها در حال انجام است که از یک هزار واحد معرفی شده برای دریافت تسهیلات بانک‌ها به ۷۱۲ واحد پرداخت تسهیلات داشته‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اجرای سه بلوک بازآفرینی در حریم بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، طرح‌های بازآفرینی در گرمی، بیله سوار، کوثر و نمین، احداث سالن ورزشی ایران آباد، اجرای کانال سنگی محله گلمغان، احداث خانه محله در گلمغان، اصلاح و توسعه آب شرب و فاضلاب زیرنهر تراب پارس‌آباد، جدول‌گذاری و احداث خانه محله در دره حسنعلی مشگین شهر را از پروژه‌های در حال اجرا در مناطق حاشیه شهرهای استان اردبیل اعلام کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.