| کد خبر: 149282 |

درخواست یک راننده ناوگان مسافری جاده‌ای از مسئولان؛

◄ جلوی تولید خودروهای غیراستاندارد و ناایمن را بگیرید

یک راننده خودروی مسافری بین شهری در نامه‌ای به رئیس پلیس راهور ناجا و همچنین رئیس پلیس راه کشور ضمن تشکر از نیروهای پلیس که برای امنیت و آسایش مردم و رانندگان و همچنین کاهش آمار حوادث و تلفات رانندگی تلاش می‌کنند، چند پیشنهاد مطرح کرده است.

تین نیوز

یک راننده خودروی مسافری بین شهری در نامه‌ای به رئیس پلیس راهور ناجا و همچنین رئیس پلیس‌راه کشور  با تشکر از نیروهای پلیس که برای امنیت و آسایش مردم و رانندگان و همچنین کاهش آمار حوادث و تلفات رانندگی تلاش می‌کنند، چند پیشنهاد مطرح کرده است.

به گزارش تین‌نیوز، در بخشی از این نامه که در قالب پیامی تلگرامی در گروه‌های مرتبط با حمل‌ونقل جاده‌ای به اشتراک گذاشته شده، آمده است: این حقیر به عنوان یک راننده مسافری بین‌شهری، به طرح و پیشنهاد چند مورد با شما می‌پردازم.

عادل بهشتی افزوده است: مورد اول این‌که همان‌طور که استحضار دارید و کارشناسان و پیشکسوتان در این امر نظر داده‌اند، اقدامات اخیر برای نصب سامانه سپهتن، در تصادفات جاده‌ای، به خصوص تصادفات اخیر که منجر به گرفتن جان و معلولیت عزیزان هم وطن‌مان شده و دل همه را به درد آورده، نتوانسته است نقش پیشگیرانه‌ای را ایفا نماید. لذا خواهشمندم؛ لطفا برای تعطیلی محصولات غیراستاندارد و ناایمن شرکت‌های خودروسازی، اقدام عاجل بفرمایید.

به گزارش تین‌نیوز، وی در بخش دیگری از این نامه عنوان کرده است: قبلا شما دستوراتی را برای این شرکت‌ها ارسال کرده‌اید اما این شرکت‌ها با تغییراتی جزئی و ظاهری نتوانسته‌اند خودروهای خود را ایمن و به‌روزآوری کنند.

وی با بیان این‌که با استانداردسازی محصولات خودروسازان، آمار تلفات جاده‌ای کاهش خواهد یافت،  تاکید کرده است: مورد دوم این‌ است که دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حمل‌ونقل بین‌شهری در این بخش مخصوصا در بخش مسافربری، خودروهای ایمن و به‌روز را با ارایه تسهیلات ارزان قیمت، جایگزین نمایند که خود باعث امنیت جان مسافران و رانندگان و کاهش آمار مرگ‌ومیر می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز، بهشتی یادآور شده است: مطلب بعد که در جای خود بسیار مهم و حیاتی بوده و باید تحولی بنیادین در آن صورت بپذیرد، ارتباط پلیس با رانندگان است که چندان دوستانه و خوشایند نیست و چه شما و چه ما از آن رنج بسیار می‌بریم.

این فعال بخش مسافری جاده‌ای در بخش دیگری از این نامه خاطرنشان کرده است: در این رابطه پیشنهاد من این است که در هر قسمت حمل‌ونقل، سفیر صلحی از بین رانندگان قانونمند و دارای روابط‌عمومی بالا تعیین نمایید تا رابطی مستقیم بین شما و رانندگان باشند و به کمک، مدد و همدلی هم بتوانیم این دو قشر را از وضعیت کنونی خارج کرده و خروجی آن را با کاهش آمار تلفات جاده‌ای به مردم این سرزمین تقدیم کنیم.

وی در این نامه همچنین عنوان کرده است:  مورد بعد این است که پیشنهاد می‌کنم سیستم رادیویی را راه‌اندازی نمایید که در تمام دنیا مرسوم بوده و کارایی بالایی دارد و حتی از وضعیت مناطقی که دور از دسترس پلیس است و رانندگان به آنجا دسترسی دارند باخبر بوده و ضمن مزایای زیاد آن، رانندگانی که حرفه‌ای نبوده و شخصی هستند حضور نامحسوس پلیس را حس نمایند و بدانند که هر راننده حرفه‌ای چه باری و چه مسافربری خود یک پلیس است و حتما خطای آنها را به گوش پلیس خواهند رساند و از چشم پلیس دور نخواهند ماند که با این کار خطرات کمتر خواهد شد.

بهشتی در پایان این نامه آورده است: از آنجایی که می‌دانیم، آرامش راننده درحین رانندگی یکی از مهم‌ترین دلایل ایمنی و کم شدن تصادفات جاده‌ای است خواهشمندیم با توان و قدرت اجرایی که پلیس دارد، ما را در حل مشکلاتمان یاری کند تابه امید خداوند در زیر سایه آرامش فکری راننده و به دور از دغدغه‌های اقتصادی، شاهد جاده‌هایی ایمن و کاهش چشمگیر تلفات باشیم.

 

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.