| کد خبر: 149218 |

اولویت دار شدن ساخت آزادراه در استانی که رتبه اول تلفات جاده ای است

جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان به ریاست استاندار فارس برگزار شد.

تین نیوز

در این مراسم استاندار فارس با ابراز خرسندی از گزارشات مسئولان دستگاه های اجرایی استان گفت: این گزارشات حاکی از نوید و امید زیادی در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرآنلاین، اسماعیل تبادار با اشاره به بندهای 24 گانه اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: یکی از مولفههای تحقق اقتصاد مقاومتی توسعه کارآفرینی و به حداکثر رساندن مشارکت اجتماعی است که مولفه آن جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی و رونق اقتصادی است.

وی با تاکید بر اهمیت دانش بنیان کردن اقتصاد افزود: در فارس ظرفیت های مطلوبی در حوزه مراکز دانش بنیان وجود دارد به نحوی که 160 مرکز دانشگاهی در این پهنه وجود دارد و مصداق آن دانشگاه شیراز است که دو هزار نیروی تراز اول علمی دارد که می توان از این ظرفیت برای توسعه استان بهره برد. تبادار از راه اندازی طرح آبیاری هوشمند توسط دانشگاه شیراز خبر داد و گفت: باید از گستره پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان نیز استفاده بهینه شود.

استاندار فارس با تاکید بر این که توجه به رشد بهره وری در اقتصاد ضروری است، بیان داشت: در این راستا مهم ترین مولفه توجه به نیروی انسانی است که بها دادن به آن منجر به کار آفرینی می شود. وی بیان داشت: اقتصاد مقاومتی منحصر به یک شهر و روستا نیست و باید ظرفیت های استان را بر مبنای کوچک ترین روستا با بزرگ ترین شهر شناسایی کرد ضمن آن که در کنار آن از تکنولوژی های نوین دنیا نیز بهره برد.

تبادار تقویت حوزه صادرات را مورد تاکید قرار داد و گفت: افزایش صادرات باید در کنار توسعه فضاهای تولید مدنظر قرار گیرد و به جذب سرمایه گذار نیز توجه شود و نباید مشکل ارایه زمین باعث رفتن سرمایه گذار از استان فارس شود.

استاندار فارس با تاکید بر این که باید اعتبارات استان به سمت تکمیل پروژه های نیمه تمام سوق یابد گفت: اتمام این پروژه ها به رونق اقتصادی و اشتغالزایی منجر می شود ضمن آن که باید اعتبارات ملی نیز با هماهنگی وزارتخانه ها در همین راه هزینه شود.

وی افتتاح پروژه آزادراه شیراز- اصفهان در سال جدید را یک حیات اقتصادی توصیف کرد و اظهارداشت: همه پروژه ها در همه حوزهها برای ما حائز اهمیت است اما وقتی اعلام میشود فارس رتبه اول تلفات جاده ای را به خود اختصاص داده است اتمام پروژه آزادراه شیراز - اصفهان در اولویت کار ما قرار میگیرد که با اتمام آن اقتصاد منطقه نیز تغییر خواهد کرد.

تبادار با اشاره به این که میزان اعتبارات استانی و ملی ناچیز است و دچار تنگنا می باشد، گفت: جلب و جذب سرمایه گذار یکی از سیاستهای جدی است که ما دنبال می کنیم.

وی با تاکید بر این که بانکها و بنگاههای اقتصادی باید تسهیلات را به اهل آن واگذار کنند گفت: باید ایجاد اشتغال پایدار به طور منظم توسط دستگاه های اجرایی رصد شود و از همه ظرفیت های موجود استان بهره برده شود.

به گزارش «خبرجنوب»، در ادامه در این جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه صنایع استانداری فارس نیز گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری 160 واحد صنعتی استان باید نوسازی و بازسازی شود.

ید ا... رحمانی با اشاره به پیشرفت آزاد راه شیراز- اصفهان از 23 درصد به 65 درصد گفت: با اتمام این پروژه زمان سفر و مصرف سوخت کاهش می یابد و سال آینده این پروژه به بهره برداری می رسد. وی به صرفه جویی 7/3 میلیون متر مکعبی آب ظرف دو سال اشاره کرد و گفت: این صرفه جویی نتیجه بهره برداری از منابع آبی با استفاده از کنتورهای هوشمند و پر کردن چاه های غیر مجاز می باشد. رحمانی، اصلاح الگوی کشت و نوسازی ماشین آلات کشاورزی را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و گفت:51 درصد مشکلات صنایع در کارگروه تسهیل رفع شده و بازسازی و نوسازی 160 واحد نیز در سال جاری انجام می شود.

وی از پیگیری راه اندازی منطقه ویژه علمی فناوری خبر داد و اظهار داشت: در بخش کشاورزی توجه به کشت گلخانه ای و آبیاری تحت فشار در اولویت ماست به نحوی که کشت گیاهان دارویی 5 برابر، کشت کلزا 4 برابر شده و کشت گلخانه ای نیز باید طی 10 سال به 7 هزار هکتار برسد.

 

 

منبع: خبرگزاری خبر انلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.