| کد خبر: 14902 |

شب گذشته انجام شد

◄ امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان راهداری و سازمان امداد و نجات هلال احمر

تین نیوز | تفاهم نامه همکاری میان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و سازمان هلال احمر با توجه به شروع سفرهای تابستانی به منظور کاهش تلفات جاده ای و سازمان دهی خدمت رسانی بهتر به مردم و با هدف استفاده از تجهیزات یکدیگر، شب گذشته با حضور روسای دو سازمان امضا شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز از مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری میان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و سازمان جمعیت هلال احمر که شامگاه 31 تیر در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و در حضور روسای دو سازمان برگذار شد، جواد هدایتی مدیرکل دفتر آمار و ایمنی و ترافیک سازمان راهداری گفت: در گذشته نیز این دو دستگاه سابقه کمک به یکدیگر را داشتند اما این تفاهم نامه نقش سازمان دهی به همکاری های مشترک طرفین را دارد.
 
وی با بیان اینکه این تفاهم نامه سه هدف کلی را دنبال می کند، بیان داشت: توامنمند سازی نیروهای انسانی، استفاده از تجهیزات یکدیگر و همکاری های زیرساختی و عملیاتی اهداف کلی این تفاهم نامه به شمار می رود.

هدایتی با اشاره به هدف اول اظهار کرد: تشکیل تیم متخصص مانند راهدار و امداد گر افتخاری، آموزش های متقابل به نیروهای دو سازمان و توانمندسازی رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی در مسائل امدادی به دلیل ارتباط نزدیک تر به مردم در زمان وقوع حادثه از جمله این موارد است.

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک افزود: طبق این تفاهم نامه سازمان جمعیت هلال احمر می تواند از 580 دوربین نظارت تصویری مرکز مدیریت راه های سازمان راهداری استفاده کند و در مقابل نیز به منظور مدیریت بهتر، بستر استفاده مدیران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از باند HF جمعیت هلال احمر فراهم شده است. همچنین در جهت اطلاع رسانی بهتر به مردم پیام های سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در موارد امدادی بر روی تابلوهابی VMS درج می گردد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در راستای هدف سوم سازمان هلال احمر می تواند با همکاری در بهره برداری از  ابنیه ها و ساختمان های سازمان مانند پایانه ها و مجتمع های خدماتی رفاهی به عنوان پایگاه هلال احمر استفاده کنند.
 
گفتنی است؛ رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و رئیس سازمان جمعیت حلال احمر نیز در مورد این تفاهم نامه مطالبی را بیان کردند و پس از بازدید از مرکز مدیریت راه های کشور بر سر سفره افطاری گرد هم جمع شدند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • یکى از مردم 0 0

    جناب آقاى هدایتى یعنى در گذشته با توجه به سابقه همکارى بدون سازماندهى با یکدیگر همکارى میکردند؟! اونوقت چطور بدون سازماندهى در گذشته آمار تلفات پایین اومده هست؟ چرا زحمات همکاران گذشته خودتان را کم اهمیت جلوه میدهید؟

  • امیر عباس زنوزى 0 0

    جناب آقای هدایتى: سازماندهى یعنی اینکه به اتوبوسهای کشور نظارت نمایید به نحوی باک های سوخت اضافی شان از اتوبوسها منفک شود تا هم جان انسانها تلف نشود و هم بیت المال مردم قاچاق نشود،، سازماندهى یعنى اینکه به عملکرد شرکتهای حمل و نقل نظارت نمایید تا یک شرکتی با گاراژداری دهه ۶٠ برای بیش از پنجاه دستگاه تریلی روزانه بدون هیچ گونه امکانات رفاهی و پارکینگ مناسب و استراحتگاه که فقط با یک کامپیوتر و در یک مغازه ٢٠ متری صرفا بارنامه صادر مینماید و رانندگان را با خستگی روح و روان عازم جاده ها ننماید… سازماندهى یعنی اینکه مقرراتی تنظیم گردد تا هیچ راننده کامیونى مثل محور تالش آستارا و خاصبان به تبریز در کنار شانه جاده پارک ننماید تا خودرویی همراه خانواده به کامیون برخورد نماید و تنها بچه یک ساله از داخل خودرو سالم به بیرون بیاید…و…آیا در تفاهم نامه با هلال احمر این اجازه را هلال احمر دارد تا به موارد صدرالشاره نظارت کند؟؟ یا این تفاهم نامه صرفا فقط جهت استفبال از سوانح و تلفات میباشد؟؟؟ وظیفه راننده عمومی رساندن مسافر سالم به مقصد و کامیون باری رساندن بار سالم به مقصد میباشد نه امدادگری! و…