| کد خبر: 148837 |

پل رودخانه کرج ترافیک جاده ساوه و شهرستان بهارستان را کاهش می دهد

شهردار صالحیه گفت: پل رودخانه کرج در کاهش ترافیک جاده ساوه و ترافیک ورودی شهرستان بهارستان از سمت میدان الغدیر و کمربندی واوان موثر است.

تین نیوز

 شهردار صالحیه گفت: پل رودخانه کرج در کاهش ترافیک جاده ساوه و ترافیک ورودی شهرستان بهارستان از سمت میدان الغدیر و کمربندی واوان موثر است.

علیرضا قربانی در گفتگو با خبر نگار مهر از اجرای پروژه های عمرانی و زیبا سازی شهرداری در شهر صالحیه خبر داد و گفت: پروژه احداث شهربازی و پارک ۳ هکتاری ولایت با مشارکت بخش خصوصی پس از ۲ سال تاخیر به علت مشکلات مالکیتی وپس از حل و فصل حقوقی این مشکلات تا پایان امسال راه اندازی خواهد شد و امید است بتوان در ایام الله دهه ی فجر مورد بهره برداری قرار گیرد.

شهردار صالحیه در مورد احداث پارک ۵۰۰۰ متری گل یاس در انتهای خیابان نقابت بیان کرد: پس از یک ماه از آغاز این پروژه مراحل جدول گذاری  وخاک ریزی و لوله گذاری در حال انجام است و مراحل گل کاری و نسب برج نور و آلاچیق و وسایل بازی کودکان طی مدت یک ماه آینده انجام میشود و درنظر داریم تا در ایام الله دهه ی فجر مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی گفت: در پارک نهج البلاغه  دو زمین چمن مصنوعی در دست احداث میباشد که در دهه ی فجر بطور رسمی مورد بهره برداری قرار میگیرد.

قربانی از اجرای پروژه فاز دوم پارک نهج البلاغه بروی کانال «سیاه آب» خبر داد و گفت:  این پروژه بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در ایام الله دهه فجر به بهره برداری  خواهد رسید و نیز دومین ساختمان ایستگاه آتش نشانی در دست احداث میباشد که تا پایان سال جاری به بهره برداری میرسد.

شهردار صالحیه بیان داشت: براساس طرح تفصیلی مصوب احداث خیابانی ۲۰ متری در مجاورت امامزاده باقر آغاز شده که دسترسی به جاده واوان و کمربندی واوان و خیابان ۳۰ متری ولی عصر را از طریق خیابانهای ۲۰ متری و۳۰ متری فشار قوی میسر میکند و بدین سان رینگ دور شهر را کامل خواهد کرد.

وی افزود: جاده واوان به طول یک کیلومتر با پلی روی کانال «سیاه آب» آماده بهره برداری است و نیز پروژه احداث پل بر روی رودخانه کرج که به علت مشکلات و اختلافات مرزی به مدت یک ماه توقف کار داشت پس از اخذ موافقت نامه هایی از امور آب استان چند روزیست که مجددا شروع بکار کرده وامید است تا آخر سال جاری و نهایتا اوایل سال آینده به بهره برداری رسیده و عملا بحث اتصال شهر صالحیه به ۲۴ متری سردار جنگل در واوان میسر می شود.

قربانی با بیان اهمیت این پروژه گفت: مهمترین تاثیر این پل در کاهش ترافیک جاده ساوه و از جمله ترافیک ورودی شهرستان بهارستان از سمت میدان الغدیر و کمربندی واوان است و سهولت دسترسی شهروندان اسلامشهری به بازار مبل و شهرهای گلستان, قلعه میر و رباط کریم و جادههای شهرستانک و وهن آباد را میسر کرده و برای تردد از واوان به سمت صالحیه و گلستان و رباط کریم از این جاده استفاده میشود.

وی در ادامه افزود: این پل ورودی مستقلی برای شهر ۷۰ هزار نفری صالحیه ایجاد می کند که فعلا تنها ورودی صالحیه از سمت کوی ۱۰۰ هزار نفری گلستان بود و در مواقع اضطراری برای کمک رسانی وخدمات دهی به صالحیه دچار مشکلاتی بودیم که این مشکلات با احداث این پروژه مرتفع شده و نیز شهر واوان از بن بست خارج گردیده است.

شهردار صالحیه در خصوص احداث مدارس گفت: از سوی شهرداری زمینی برای ساخت مدرسه تخصیص داده شده و با مشارکت فرد خیری در خیابان ۲۴ متری امام علی برای آغاز احداث مجموعه کامل آموزشی در حال مبادله موافقت نامه هستیم و در ضمن کار احداث مدرسه نورالزهرا با مشارکت شهرداری و خیرین به پایان رسیده که در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

قربانی در باب احداث مجموعه ورزشی و کتابخانه گفت: این مجموعه جزو تعهدات مالک بوده ودر زمینی به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع در مجاورت میدان شهید بهشتی به عنوان کتابخانه و سالن ورزشی واقع خواهد شد که در ۶ ماه آینده با پیگیری شهرداری توسط بخش خصوصی اجرایی میگردد.

وی افزود: همچنین زمینی به مساحت ۱.۵ هکتار در مجاورت جاده امامزاده باقر به تشکیلات قضایی شهرستان به جهت احداث مجتمع قضایی شهرستان بهارستان تخصیص داده شده است که باتوجه به پیگیری های رییس دادگستری شهرستان از طریق اداره کل دادگستری استان تهران بزودی در دست احداث قرار خواهد گرفت.

قربانی بیان کرد: قردادی جهت احداث درمانگاهی مجهز برای رفاه حال شهروندان با سپاه منعقد شده و بزودی نیروی زمینی سپاه (تیپ رمضان) در زمینی در کنار جاده امامزاده باقر احداث این پروژه را آغاز میکند.

شهردار صالحیه اظهار داشت: برای احداث مرکز بهداشتی ودرمانی, زمینی از سوی شهرداری تخصیص داده شده که این پروژه از طریق شبکه بهداشت و درمان در حال اجرا میباشد و امید است در ایام الله دهه ی فجر مورد بهر برداری قرار گیرد و در ضمن زمینی ۳۰۰۰ متری به بهزیستی برای احداث مجتمع نگهداری از ایتام تخصیص داده شده که در ۱۰روز آینده پروژه با مشارکت بخش خصوصی استارت خواهد خورد.

وی از استقرار ایستگاه راهور در این شهرستان خبر داد وگفت: ساختمانی تجهیز شده برای استقرار ایستگاه راهور در نظر گرفته شده و بزودی بطور موقت از سوی راهور راه اندازی خواهد شد تا انشالله در آ ینده پاسگاه درون شهری برای شهر صالحیه احداث شود.

قربانی از مناسب سازی سطح شهر جهت سهولت عبور و مرور معلولین , جانبازان و سالمندان خبر داد و  گفت: این پروژه در دست اجرا است و در قسمتی از پارک نهج البلاغه انجام شده و در خیابان تقابت در حال انجام است و در نظر داریم که در کل شهر و در همه ی ارگانها, پارکها و کلیه ی اماکن طرف قرار داد با شهرداری  و حتی در ساختمانهای چند طبقه این طرح اجرا گردد.

شهردار صالحیه در پایان افزود: ازرش افزوده و سایر مبالغی که از سوی دولت بر طبق ساز و کارهای قانونی به شهرداری ها پرداخت میشود، همه براساس معیار جمعیتی همان شهر بوده و قابلیت تغییر ندارد.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.