| کد خبر: 148801 |

معاون استاندار مرکزی:

ایمن‌سازی محورهای ارتباطی استان مرکزی ارتقا می‌یابد

معاون عمرانی استاندار استان مرکزی بابیان اینکه ۲۴۳ نفر در حوادث جاده‌ای استان مرکزی فوت شدند گفت: ۲۳۰ میلیون ریال برای ایمن‌سازی محورهای ارتباطی استان مرکزی تخصیص یافت.

تین نیوز

معاون عمرانی استاندار استان مرکزی بابیان اینکه ۲۴۳ نفر در حوادث جاده‌ای استان مرکزی فوت شدند گفت: ۲۳۰ میلیون ریال برای ایمن‌سازی محورهای ارتباطی استان مرکزی تخصیص یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «شهر فردا»، عزیز فیلی در نشست کمیسیون اجرایی آیین‌نامه مدیریت حمل و نقل و سوانح رانندگی استان مرکزی با اشاره به تلفات ناشی از حوادث جاده‌ای استان مرکزی اظهار داشت: میزان تلفات جاده‌ای استان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که 241 نفر فوتی ناشی از سوانح جاده‌ای داشتیم هشت دهم درصد رشد داشته و به 243 نفر در رسیده است.

وی افزود: تقویت، افزایش خدمات و امکانات مجتمع‌های بین راهی می‌تواند تاثیر به سزایی در کاهش حوادث جاده‌ای داشته باشد که توجه به تقویت این مجتمع‌ها در استان مرکزی به منظور کاهش حوادث جاده‌ای باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار استان مرکزی تصریح کرد: عمده عوامل بروز حوادث جاده‌ای و تصادفات در محورهای برون شهری بالا بودن سرعت است و با اقدامات انجام شده طبق بررسی انجام شده در سال گذشته خوشبختانه تلفات جاده‌ای کشور در مقایسه با سال 85 با کاهش 45 درصدی همراه بوده است.

فیلی بیان کرد: به‌طوری که آمار جان باختگان محورهای ارتباطی کشور که در سال 85 با حجم 6 میلیون خودرو 28 هزار و 300 نفر بود سال گذشته با وجود حجم بالایی از خودرو معادل 19 میلیون خودرو به 17هزار فوتی رسید.

این مسئول ادامه داد: به منظور ایمن‌سازی محورهای ساوه ـ سلفچگان، شازند ـ ازنا و ساوه ـ نوبران برای کاهش حوادث جاده‌ای تمامی امکانات راهداری استان تا پایان مهرماه به کار گرفته شده است، همچنین نصب علائم رانندگی و انجام خط‌کشی در محورهای برون استانی شامل جاده قدیم ساوه، ازنا-شازند، ساوه و سلفچگان هم درحال انجام است.

معاون عمرانی استاندار مرکزی عنوان کرد: پلیس راه استان، اورژانس و هلال احمر برای ایجاد احساس امنیت مسافران موظف هستند که امکانات و پایگاه‌های خدمات‌رسان را در محورهای برون شهری مستقر کنند زیرا افزایش حجم مسافرت‌ها در روزهای ابتدایی مهرماه و ایام محرم توجه بیشتر به ایمنی جاده‌ها را می‌طلبد.

فیلی اضافه کرد: 8 مجتمع دارای اولویت از میان 13 نقطه بین راهی در محورهای ارتباطی استان شناسایی شدند و فراخوان برای ساخت آنها انجام می‌شود.

وی افزود: امسال به منظور ایمن‌سازی محورهای ارتباطی استان 230 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی به اداره راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای اختصاص داده شده است.


 

منبع: سايت خبری فردا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.