| کد خبر: 148418 |

پارکینگ اربعین ساماندهی شود

رئیس پلیس‌راه استان ایلام گفت: مسیر حمیل-شباب-ایلام-مهران که مسیر اصلی تردد زائران اربعین است دارای مشکلاتی است که پلیس‌راه استان مکاتبات لازم برای رفع آنها و ایمن‌سازی این مسیر را انجام داده است

تین نیوز

رئیس پلیس‌راه استان ایلام گفت: مسیر حمیل-شباب-ایلام-مهران که مسیر اصلی تردد زائران اربعین است دارای مشکلاتی است  که پلیس‌راه استان مکاتبات لازم برای رفع آنها و ایمن‌سازی این مسیر را انجام داده است

سرهنگ «رضا همتی‌زاده» در گفت‌وگوی اختصاصی با ایسنا، اظهار کرد: افتتاح تونل قلاجه در روزهای آتی می‌تواند بار ترافیکی زیادی در ایام اربعین بر دوش بکشد و زائران با سهولت بیشتری تردد کنند.

رئیس پلیس‌راه استان ایلام ادامه داد: ایمن‌سازی جاده‌ها با توجه به کوهستانی بودن مسیرهای مواصلاتی استان بسیار حائز اهمت است که پلیس‌راه استان نیز در همین راستا نواقص را شناسایی و به دستگاه‌های ذی‌ربط اعلام کرده تا رفع مشکل صورت گیرد و در مسیر قلاجه به سمت ایوان نیز ایمن‌سازی‌ صورت گرفته است.

حمیل-شباب-مهران مسیر اصلی تردد زائران اربعین

وی با بیان اینکه مسیر حمیل-شباب-ایلام-مهران که مسیر اصلی تردد زائران اربعین است دارای مشکلاتی است  که پلیس‌راه استان مکاتبات لازم برای رفع آنها و ایمن‌سازی این مسیر را انجام داده است، گفت: دستگاه‌های مسئول قول داده‌اند تا شروع همایش بزرگ اربعین ایمن‌سازی لازم در این مسیر انجام شود.

همتی‌زاده با اشاره به اینکه پیمانکار تعریض مسیر ایلام- شباب قول داده تا اربعین این مسیر کاملاً به بهره‌برداری برسد، یادآور شد: نصب نیوجرسی و جداسازی جاده‌ها در بحث کنترل ترافیک و نظم جاده بسیار مهم است و  از دستگاه‌های مسئول درخواست داریم در جاده‌های چهار بانده نیوجرسی نصب کنند.

32 کیلومتر از مسیر ایلام -مهران تا اربعین چهار بانده می‌شود

رئیس پلیس‌راه استان ایلام با تاکید بر اینکه عملیات تعریض بعد از تونل راه کربلا در مسیر مهران برای اربعین امسال تکمیل نمی‌شود لذا پلیس‌راه استان تدابیری اندیشیده که در این قسمت ترافیک پیش نیاید، تصریح کرد: از سه‌راه جندالله تا سد آل اسحاق 32 کیلومتر جاده چهار بانده آماده می‌شود که از راهداری درخواست داریم با ایجاد نیوجرسی این مسیر را جداسازی کند.

وی از راهداری و شهرداری مهران خواست نسبت به ساماندهی بلوارها برای جلوگیری از توقف و پارک خودروها در ایام اربعین اقدام جدی و عملی کنند، افزود: اگر داخل شهر مهران در ایام اربعین به خوبی مدیریت شود، مشکل ترافیکی هم پیش نخواهد آمد.

جاده دهلران-مهران نیاز به تابلو هشدار دهند دارد

همتی‌زاده ادامه داد: مسیر دهلران –مهران نیازمند نصب تابلوهای هشدار دهنده است که راهداری باید اقدامی جدی در این زمینه انجام دهد.

رئیس پلیس‌راه استان ایلام با تاکید بر اینکه در تقاطع نفت آذر و جاده کمربندی شرقی مهران اقدامات خوبی صورت گرفته اما نیاز جدی به روشنایی دارد که دستگاه‌های مسئول باید تا قبل اربعین این مشکل را رفع کنند، گفت: 13 کیلومتر از جاده دهلران –مهران در دست چهار بانده شدن است که پیمانکار قول داده تا اربعین امسال آن را آماده کند.

وی پایانه برکت در مرز بین‌المللی مهران را یکی از مهم‌ترین و مشکل‌گشاترین موضوعات در بحث اربعین دانست و تصریح کرد: این پایانه بخش عظیمی از مدیریت ترافیکی اربعین را به دوش می‌کشد اما خدمات داخل آن در سنوات گذشته ضعیف بوده لذا از مسئولان درخواست داریم امکانات و رفاهیات لازم برای این پایانه را مهیا کنند تا بتوان به بهترین نحو ممکن به زائران ارائه خدمات کرد و پلیس‌راه در ایام اربعین با ایجاد پایگاه نسبت به کنترل و ثبت ساعت ورود خروج اتوبوس‌ها و خودروها اقدام می‌کند.

همتی‌زاده با بیان اینکه این پایانه باید آسفالت شود، افزود: پایانه برکت رگ حیاتی کنترل و مدیریت خودروهای شهر مهران در ایام اربعین محسوب می‌شود لذا باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

پایانه برکت به متولی کار بلد سپرده شود

رئیس پلیس‌راه استان ایلام ادامه داد: این پایانه باید در ایام اربعین به یک متولی مشخص و کار بلد سپرده شود که بتواند به ‌خوبی مدیریت کند چرا که کوچک‌ترین کم‌کاری در این پایانه موجب گره ترافیکی و هرج‌ومرج می‌شود.

وی با بیان اینکه پارکینگ بزرگ اربعین باید از هم‌اکنون ساماندهی شود چرا که در سنوات گذشته مشکلاتی برای زائران به وجود آورد، خاطرنشان کرد: این پارکینگ باید تحویل حوزه خدمات انتظامی که زیر نظر پلیس هستند داده شود تا بتوان با مسئولیت ارائه خدمات کند.

همتی‌زاده ساماندهی وانت‌بارها در ایام اربعین از پل زائر تا پایانه را بسیار ضروری دانست و تصریح کرد: تا قبل از اربعین یک کانکس در بهرام‌آباد مسیر دهلران-مهران جانمایی و مستقر می‌شود که خودروهای ناوگان حمل بار و مسافر در این ایام کامل تحت کنترل قرار گیرند و همچنین کانکس پلیس‌راه در تونل آزادی و راه کربلا مستقر می‌شود که پلیس‌راه با حضور در این نقاط که ممکن است ترافیک صورت گیرد به ‌موقع وارد عمل شود.

پلیس‌راه آماده برگزاری همایش اربعین است

وی با تأکید بر اینکه پلیس‌راه استان ایلام آماده برگزاری همایش بزرگ و دشمن‌شکن اربعین است و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند، تصریح کرد: گاهی اوقات پلیس‌راه بار کمبود جاده و مشکلات جاده‌ای را بر دوش می‌کشد اما هیچ ‌وقت شانه از زیر بار مسئولیت خالی نمی‌کند و هدفش فقط ارائه خدمات بهتر به مردم است.

رئیس پلیس‌راه استان ایلام با تأکید بر اینکه از مسئولان ارشد کشوری درخواست داریم برای اربعین 96 این استان و بخصوص مرز بین‌المللی مهران را ویژه ببینند، تاکیدکرد: ایلام نیازمند امکانات بیشتر برای مدیریت اربعین است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.