| کد خبر: 148215 |

دلیل کندی ساخت جاده چهارخطه ازنا – شازند چیست؟

عملیات اجرایی چهارخطه ازنا – شازند از سال 92 شروع شده که 35 کیلومتر از آن در لرستان و 32 کیلومتر در مرکزی بوده و تاکنون به اتمام نرسیده است.

تین نیوز

عملیات اجرایی چهارخطه ازنا – شازند از سال 92 شروع شده که 35 کیلومتر از آن در لرستان و 32 کیلومتر در مرکزی بوده و تاکنون به اتمام نرسیده است.

به گزارش ایسنا، درباره آخرین وضعیت این پروژه، صادق مریدی، مدیر ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه این محور از جدول شماره 20 مندرج در قانون بودجه اعتبار می‌گیرد و البته اعتبارات آن به صورت قطره‌چکانی است، تصریح کرد: با وجود اعتبارات قطره‌چکانی که به این پروژه اختصاص داده می‌شود اداره کل  راه و شهرسازی لرستان عملیات اجرایی 20 کیلومتر از محور مذکور را از سال 92 آغاز کرده است.

وی اضافه کرد: در همان آغاز کار در سال 92، پنج کیلومتر از مسیر که معارض نداشته آسفالت شده و در سال‏های بعد ساخت 18 کیلومتر دیگر آغاز شد. در چند ماه اخیر نیز هفت کیلومتر دیگر از چهار خطه به پیمان رفته و مابقی مسیر با پیشرفت 60 درصدی در حال انجام است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی لرستان تأکید کرد: 16 میلیارد تومان به پیمانکاران این پروژه بدهی داریم و این در حالیست که از سال 92 تاکنون تنها 2 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شده است. با این اوصاف پروژه فعال است و چنانچه سازمان برنامه و بودجه، اعتبار تزریق کند آمادگی داریم در سریع‌ترین زمان ممکن آن را به اتمام برسانیم.

این مسئول با بیان اینکه 70 درصد تصادفات جاده‌ای در لرستان عامل انسانی است و متأسفانه رانندگان به علائم ایمنی راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها دقت نمی‌کنند، تصریح کرد: دلیلی ندارد تمام جاده‌های استان چهارخطه‌ شوند هر چند مردم باید از جاده ایمنی برخوردار باشند؛ باید تلاش کنیم سطح ایمنی بالایی را در جاده‌ها ایجاد کنیم اما به دلیل کمبود اعتبارات این مهم در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست.

مریدی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود رانندگان با توجه به علائم راهنمایی و رانندگی تصادفات را به حداقل برسانند، یادآور شد:  وزارت راه و شهرسازی تا جایی که اعتبار و امکانات داشته در محور ازنا – شازند به کار برده و این محورهیچ معارضی ندارد.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی لرستان خاطر نشان کرد: دلیل تصادفات در محور ازنا – شازند ترافیک سنگین ماشین سنگین و سرعت غیر مجاز آنان به علت هموار بودن جاده و عدم آگاهی رانندگان به قوانین راهنمایی رانندگی است.

در این رابطه  مجید کیان‎پور، نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی نیز از میزان زیاد تصادفات و تلفات در جاده ازنا – شازند انتقاد کرد و گفت: افزایش جراحات و تلفات شهروندان لرستانی در این محور به گونه‎ای است که به جاده مرگ معروف شده است. رشد فزاینده تصادفات در این محور به خاطر تردد بسیار زیاد وسایط نقلیه سنگین است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سال گذشته و امسال برای تکمیل محور چارخطه ازنا – شازند، مکاتبات و مذاکرات بسیاری با وزیر راه و شهرسازی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انجام شد اما با وجود وعده و وعیده های بسیار تاکنون اقدامی جدی برای تکمیل آن صورت نگرفته است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    علتش ساده است ازادراه خرم آباد اراک در حال ساخت هست.
    اصلا دیگر نیازی به محور ازنا ندارند.

    در اینده ترانزیت بندر را ازادراه پل زال خرم اباد اراک.ساوه بعهده میگیرد.