| کد خبر: 147746 |

◄ ‌فراخوان جشنواره فیلم کوتاه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای

این جشنواره هم‌زمان با عید سعید فطر با هدف معرفی حمل‌ونقل عمومی بین شهری و کارکردهای آن، معرفی فعالیت‌های راهداران، اهمیت وجودی راهداران در نگهداری از جاده‌ها، ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی شامل امداد رسانی-تامین نیاز های کاربران-خودرو، راننده، مسافرجاده‌ای،توسعه ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی در خراسان رضوی، توسعه سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند در خراسان رضوی، ایجاد بستر مناسب حقوقی و قانونی برای خصوصی‌سازی و جلب مشارکت سرمایه‌های داخلی و خارجی به فعالیت‌های مختلف حمل‌ونقل جاده‌ای،توسعه زیربناهای بخش بر اساس تقاضای حمل‌ونقل جاده‌ای و تاکید بر توجیهات فنی-اقتصادی تامین زیر ساخت‌های راه آغاز شده است.

تین نیوز

اداره روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی جشنواره فیلم کوتاه برگزار می‌کند.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی ،عادله علی‌پور دبیر جشنواره با اعلام این خبر اضافه کرد: این جشنواره هم‌زمان با عید سعید فطر  با هدف معرفی حمل‌ونقل عمومی بین‌شهری و کارکردهای آن، معرفی فعالیت‌های راهداران، اهمیت وجودی راهداران در نگهداری از جاده‌ها، ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی شامل امداد رسانی، تامین نیازهای کاربران خودرو، راننده، مسافر جاده‌ای، توسعه ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی در خراسان رضوی، توسعه سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند در خراسان رضوی، ایجاد بستر مناسب حقوقی و قانونی برای خصوصی‌سازی و جلب مشارکت سرمایه‌های داخلی و خارجی به فعالیت‌های مختلف حمل‌ونقل جاده‌ای، توسعه زیربناهای بخش بر اساس تقاضای حمل‌ونقل جاده‌ای و تاکید بر توجیهات فنی-اقتصادی تامین زیر ساخت‌های راه  آغاز شده است.

رییس اداره روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی حمل‌ونقل جاده‌ای، راهداری، ایمنی در حمل‌ونقل جاده‌ای، سرمایه‌گذاری در بخش راهداری  و حمل‌ونقل جاده‌ای و سیستم های حمل‌ونقل هوشمند از جمله محورهای موضوعی جشنواره  اعلام کرد و ادامه داد: حداکثر زمان برای آثار ۳۰ دقیقه است که  فیلم‌های داستانی، مستند، پویانمایی و تجربی تولید شده از سال ۱۳۹0 تاکنون آثار قابل‌پذیرش برای جشنواره است.

علیپور در ادامه به جوایز نفرات اول تا سوم هر بخش اشاره کرد و اظهار داشت: به نفر اول هر بخش تندیس، لوح تقدیر، جایزه نقدی به مبلغ 15 میلیون ریال،‌ به نفر دوم هر بخش تندیس ،  لوح تقدیر ، جایزه نقدی به مبلغ ده میلیون ریال و برای برگزیده  نفر سوم هر بخش  تندیس، لوح تقدیر، جایزه نقدی به مبلغ 5 میلیون  ریال تقدیم خواهد شد.

محسن رکنی مدیر اجرایی جشنواره ی فیلم کوتاه راهداری و حمل‌ونقل جاده ای خراسان رضوی نیز در خصوص مشخصات فنی آثار ارسال گفت: تمامی آثار ارسالی بایستی به‌صورت فایل دیتا به دبیرخانه جشنواره ارائه گردند.

رکنی فرمت‌های قابل‌پذیرش آثار را  MXF * MOV (H.264) *MPEG 4(H.264)   * MPEG 2 *  DV AVI اعلام کرد و خاطرنشان کرد: که با توجه به تک‌مرحله‌ای بودن دریافت آثار، در صورت راه‌یابی هر فیلم به بخش مسابقه، فایل ارائه شده توسط فیلم‌ساز مستقیماً به نمایش درخواهد آمد، ازاین‌رو ضروری است فیلم‌سازان از ابتدا نسخه نهایی اثر را باکیفیت مناسب به دفتر جشنواره ارائه دهند.

کارشناس اداره ی روابط عمومی اداره کل  راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی آخرین ‌مهلت دریافت آثار 30 مهر 1396 اعلام کرد و گفت: فیلم‌های راه‌یافته به بخش مسابقه همزمان با هفته  حمل ونقل ، رانندگان و راهداری نمایش داده می شود.

محسن رکنی در خصوص زمان برگزاری جشنواره گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ان شاالله بهمن ماه سال جاری اختتامیه جشنواره برگزار خواهد شد که بر همین اساس زمان دریافت آثار 30 مهر ماه خواهد بود و این زمان به‌هیچ‌عنوان تمدید نخواهد شد.

مدیر اجرایی جشنواره از علاقه مندان خواست آثار خود را به اداره  روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان خراسان رضوی، به نشانی مشهد انتهای فداییان اسلام(نخریسی) به  صندوق پستی  698-91735 ارسال کنند.

رکنی در پایان شماره تماس 33441060_0511، سامانه پیام کوتاه 1000525 ،پورتال به نشانی www.razavi.rmto.ir و کانال تلگرامی حمل و نقل جاده ای به آدرس   khrrmto@ به عنوان مسیرهای ارتباطی اداره  روابط عمومی برای پاسخگویی به سوالات هنرمندان و علاقه‌مندان اعلام کرد.

 از سال 93 تاکنون چهار جشنواره  توسط این اداره‌کل برگزار شده است . جشنواره عکاسی،جشنواره کاریکاتور و عکاسی، جشنواره رسانه و همچنین جشنواره فیلم کوتاه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی از جمله جشنواره‌های برگزار شده است.​

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.