| کد خبر: 147740 |

بابایی صالح:

ایمن سازی جاده ها به منظور کاهش تلفات یوز ایرانی

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از وجود کمتر از 50 قلاده یوز در کشور بر لزوم بازنگری در قوانین صیدوشکار و همچنین ایمن سازی جاده ها برای کاهش تلفات این گونه در معرض انقراض تاکید کرد.

تین نیوز

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از وجود کمتر از 50 قلاده یوز در کشور بر لزوم بازنگری در قوانین صیدوشکار و همچنین ایمن سازی جاده ها برای کاهش تلفات این گونه در معرض انقراض تاکید کرد.

روح الله بابایی صالح در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، با انتقاد از وجود کمتر از 50 قلاده یوز در کشور، گفت: وجود تنها 50 قلاده یوز در کشور نشانه ضعف نظارت و توجه دستگاه های مسئول است.

نماینده مردم بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی، شکارچیان غیرمجاز، تخریب زیستگاه، از بین رفتن زنجیره غذایی، ضعف نظارت و توجه دستگاه های مسئول و همچنین حوادث جاده ای را در کاهش جمعیت یوز ایرانی موثر دانست و گفت: بر اساس شنیده ها حوادث جاده ای مهمترین علت کاهش جمعیت یوز ایرانی است بنابراین می طلبد ایمن سازی جاده ها و محل زیست این گونه در دستور کار قرار گیرد.

تمامی پروژه های عمرانی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد/ اینکه تمامی پروژه های عمرانی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد

وی با بیان اینکه تمامی پروژه های عمرانی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد با تاکید بر لزوم ایمن سازی جاده ها به منظور کاهش تلفات یوز ایرانی، گفت: باید از ساخت جاده ها بدون گزارش ارزیابی زیست محیطی خودداری شود تا شاهد آسیب به حیات وحش کشور به ویژه یوز ایرانی نباشیم.

یوزپلنگ نماد ملی کشور است

بابایی صالح با یادآوری اینکه یوزپلنگ نماد ملی کشور است، تصریح کرد: باید تلاش موثری از سوی دستگاه های مسئول برای حفاظت از این گونه نادر جانوری انجام شود تا شاهد انقراض نسل این گونه مانند شیرخوزستان و ببرمازندارن نباشیم.

نماینده مردم بویین زهرا در مجلس دهم، با بیان اینکه باید بودجه کافی برای حفاظت از یوز ایرانی در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست قرار گیرد، گفت: محیط زیست باید در فصل بودجه ریزی این موضوع را به دولت و مجلس یادآور شوند به طور قطع مجلس همکاری لازم را خواهد داشت و از آن حمایت می کند.

تاکید بر ضرورت بازنگری در قوانین صید و شکار

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت بازنگری در قوانین صید و شکار، گفت: قوانین صید و شکار باید به روز شوند تا آسیب ها از ناحیه شکارچیان غیرمجاز به حیات وحش کاهش یابد در این رابطه نیاز است محیط زیست لایحه به مجلس ارسال کند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.