| کد خبر: 147728 |

◄ فراخوان جشنواره حمل‌ونقل بین‌المللی، رسانه و عزت ملی

انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی، جشنواره «حمل‌ونقل بین‌المللی، رسانه و عزت ملی» را با هدف معرفی حمل‌ونقل عمومی بین شهری و کارکردهای آن، افزایش ارتباط میان رسانه و حمل‌ونقل جاده‌ای و استفاده از نگاه تیزبینانه اهالی رسانه برای به رشته تحریر درآوردن زوایای پنهان حمل‌ونقل جاده‌ای، کمک به ارتقای محورهای مواصلاتی خراسان رضوی، کمک به توسعه ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی در خراسان رضوی، کمک به توسعه سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند، ایجاد بستر مناسب حقوقی و قانونی برای خصوصی‌سازی و جلب مشارکت سرمایه‌های داخلی و خارجی به فعالیت‌های مختلف حمل‌ونقل جاده‌ای و نیز کمک به توسعه زیربناهای حمل و نقل جاده‌ای از سوی برگزار می‌کند.

تین نیوز

صنعت حمل‌ونقل یکی از اشتغال‌زاترین صنایع دنیا محسوب می‌شود و بسیاری از کشورها این صنعت پویا را منبع اصلی درآمد،ایجاد اشتغال‌، رشد بخش خصوصی و توسعه زیرساخت‌ها می‌دانند، صنعت حمل‌ونقل امروزه به‌قدری در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها اهمیت دارد که اقتصاددانان آن را «صادرات نامرئی» و یکی از راه‌های توسعه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشورها می‌دانند.

موقعیت جغرافیایی مناسب ایران و قرار گرفتن در مسیر کریدورهای مهم بین‌المللی حمل‌ونقلی موقعیت مناسبی را برای ترانزیت کالا از کشور به ویژه از خراسان رضوی فراهم کرده است. از این‌رو و با توجه به پتانسیل‌های فراوان صنعت حمل‌ونقل و امکانات بی‌شمار تکنیکی، فنی و نیروی انسانی فراوان در ایران باید از این موج و فرصت‌های حاصله از تحول اطلاعاتی در تغییرات فناوری حمل‌ونقل استفاده کنیم. در این راستا نیاز است تا همه سازمان‌ها و نهادهای مرتبط در بخش دولتی و خصوصی با تعامل سازنده با یکدیگر بسترهای توسعه صنعت حمل‌ونقل ایران را فراهم کنند. در این میان یکی از نهادهایی که می‌تواند نقش بسزایی در این راستا ایفا کند رسانه‌ها هستند. رسانه‌ها می‌توانند با ورود به این حوزه و شناسایی اولویت‌ها و کاستی‌ها؛ دولت و فعالان بخش خصوصی را در ارتقای این صنعت یاری دهند.

در این راستا انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی درصدد است تا جشنواره «حمل‌ونقل بین‌المللی، رسانه و عزت ملی» را با هدف معرفی حمل‌ونقل عمومی بین شهری و کارکردهای آن، افزایش ارتباط میان رسانه و حمل‌ونقل جاده‌ای و استفاده از نگاه تیزبینانه اهالی رسانه برای به رشته تحریر درآوردن زوایای پنهان حمل‌ونقل جاده‌ای، کمک به ارتقای محورهای مواصلاتی خراسان رضوی، کمک به توسعه ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی در خراسان رضوی، کمک به توسعه سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند، ایجاد بستر مناسب حقوقی و قانونی برای خصوصی‌سازی و جلب مشارکت سرمایه‌های داخلی و خارجی به فعالیت‌های مختلف حمل‌ونقل جاده‌ای و نیز کمک به توسعه زیربناهای حمل و نقل جاده‌ای از سوی برگزار کند.

زمینه‌های محتوایی جشنواره:

خبرو مصاحبه، گزارش تحلیلی، مقاله خبری، عکس

موضوعات محتوا:

1-راه‌های ارتقا و توسعه ترانزیت و جایگاهان در دیپلماسی اقتصادی کشور

2-نوسازی وتجهیز ناوگان حمل‌ونقل بین‌المللی و نقش بانک‌ها در اعطای تسهیلات

3-گمرکات و چگونگی ارائه خدمات به صادرکنندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی

4-جایگاه حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیت در شورای گفت‌وگوی دولت وبخش خصوصی در استان‌ها و استانداری‌ها

5-معافیت‌های مالیاتی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی و لزوم حمایت‌های مالیاتی از صنعت حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیت

6-قوانین و رویه‌های که در محیط کسب‌وکار صنعت حمل‌ونقل بین‌المللی و ترازیت خلل ایجاد می‌کنند.

زمان برگزاری:1/6/96 لغایت 1/ 9 /96      مهلت ارسال آثار: 10/9/96

شرایط حضور در جشنواره:

هر شرکت کننده فقط در یک زمینه خبری می‌تواند اثر خود را ارسال نماید. شرکت‌کنندگان باید اصل آثار چاپ شده خود را در خبر گزاری‌های رسمی–روزنامه‌های سراسری و محلی و مجلات تخصصی با تأییدیه رسمی آن رسانه ارسال نماید. بازه زمانی اخبار و محتوای تولید شده 1/4/96 به بعد است.

 آثار ارسال شده در کمیته داوری جشنواره بررسی و به آثار برتر جوایز ارزنده‌ای تقدیم خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.