| کد خبر: 147025 |

ساردویی خبر داد:

برگزاری جلسه طرح ساماندهی اسکان، معیشت و اشتغال پایدار در کرمان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان خبر داد: از ابتدای سال ۹۶ در کرمان جنوبی ۸۸.۵ کیلومتر راه روستایی ساخته شده که ۳۰ کیلومتر آن تا کنون آماده آسفالت است.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان خبر داد: از ابتدای سال ۹۶ در کرمان جنوبی ۸۸.۵ کیلومتر راه روستایی ساخته شده که ۳۰ کیلومتر آن تا کنون آماده آسفالت است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی جنوب استان کرمان جلسه طرح ساماندهی اسکان، معیشت و اشتغال پایدار در راستای محرومیت‌زدایی از دهستان‌های نهضت‌آباد و کوهستان شهرستان رودبار جنوب با حضور  استاندار، نماینده آستان قدس رضوی و مدیران جنوب استان کرمان برگزار شد.

سید مصطفی آیت الهی موسوی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی در این جلسه بیان داشت: استان کرمان دارای ۵۸بخش و ۱۵۱ دهستان است که ۹۴ دهستان آن کمتر توسعه یافته‌اند.

وی ۴۱ در صد جمعیت استان را بر اساس آخرین سر شماری روستایی اعلام کرد و گفت: شهرستان رودبار جنوب ۲۹۲ آبادی دارای سکنه دارد که ۴ دهستان در آن  وجود داشته ودو دهستان کوهستان و نهضت آباد آن دارای وضعیت نامطلوب‌تری هستند و همچنین به امکانات زیر بنایی در دو دهستان محروم رودبار جنوب اشاره کرد .

در ادامه محمد ساردوئی مدیر کل راه و شهر سازی جنوب استان کرمان بیان داشت :راه‌های روستایی آسفالت شده شهرستان  رودبار جنوب از ابتدای تاسیس اداره کل راه و شهر سازی تا کنون۲۷۷کیلومتر است (که ۷۷کیلومتر از آن در حوزه بخش زهکلوت شهرستان رودبار جنوب) با مبلغ هزینه شده ۴۱۵۵۰۰ میلیون ریال ساخته شده و با احداث آن جمعیتی بالغ بر ۱۲۰۲۳نفر از راه روستایی مناسب بهره‌مند شده‌اند.

ساردوئی گفت: پروژه‌های راه روستایی در حال ساخت رودبار جنوب از ابتدای سال ۱۳۹۶به طول کلی۸۸/۵کیلومتر که ۳۰کیلومتر از آن آماده آسفالت است.

همچنین از اقدامات انجام شده در پروژه چاه ابراهیم –میل فرهاد گفت: طول کل محور ۳۶کیلومتر است که ۵کیلومتر از آن آماده آسفالت و  ۱۶کیلومتر در دست ساخت می باشد در صورت تکمیل این پروژه ۱۵۸خانوار از راه روستایی مناسب بهره مند می‌شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.