| کد خبر: 146098 |

ظرفیت جاده‌های مواصلاتی "بافت" کرمان کشش رفت و برگشت مسافران را ندارد

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس، خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: ظرفیت جاده های مواصلاتی این شهرستان کشش رفت و برگشت حجم عظیم مسافران در ایام تعطیلات ندارد که درخواست داریم در این خصوص اقدامات لازم انجام شود.

تین نیوز

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس، خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: ظرفیت جاده های مواصلاتی این شهرستان کشش رفت و برگشت حجم عظیم مسافران در ایام تعطیلات ندارد که درخواست داریم در این خصوص اقدامات لازم انجام شود.

به گزارش ایسنا، علی بختیاری صبح امروز 18 شهریور در پنجمین جشنواره ملی گردو در شهرستان بافت گفت: شهر بافت قدمت 60 ساله ای در حوزه شهری دارد.

وی از قدمت 100 ساله فرهنگی شهرستان بافت سخن به میان آورد و عنوان کرد: بزودی ورود به یک صد سالگی قدمت آموزش و آموزش و پرورش این شهرستان را جشن خواهیم گرفت.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی به خروجی آموزش و پرورش در این شهرستان، اشاره و بیان کرد: بیش از 360 پزشک متخصص و فوق تخصص و هزاران انسان های فرهیخته دیگر در شهرستان بافت پرورش یافته اند.

وی با بیان این مطلب که بیش از 120 نفر از دانش آموزان بافت در کنکور سال جاری رتبه های زیر یک هزار را کسب کردند، تصریح کرد: مردم بافت در دفاع مقدس زبان زد عام و خاص بوده اند و هنوز رشادت های آنها استمرار دارد، سردار حاج قاسم سلیمان گرچه متعلق به جهان اسلام است اما زادگاه وی منطقه بافت است.

بختیاری، گردوهای 2 هزار و 500 ساله شهرستان بافت را ثمره دست رنج عشایر و روستاییان این منطقه دانست و مطرح کرد: این منطقه 5 هزار خانوار عشایر دارد، اما زیرساخت های لازم برای رفاه این قشر وجود ندارد.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام "علی مهدی زاده" امام جمعه بافت ضمن تبریک عید غدیر خم، اظهار کرد: چند قرن قبل مانند روز گذشته مردم آن دوران با امام علی(ع) بیعت کردند اما 80 روز بعد از آن بیعت خود را شکستند. اما مردم شهید پرور ایران نشان داده اند غدیری فکر نمی کنند و پس از رحلت امامشان، رهبر خود را رها نمی کنند.

امام جمعه بافت، جشنواره گردو را یکی از ثمرات اقدامات اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: احداث و راه اندازی صنایعی همچون فولاد و کارخانه کرک و نشات گرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است.
 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.