| کد خبر: 144924 |

جاده بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد نیاز به "بازسازی" جدی دارد

جاده دسترسی به بیمارستان جدیدالاحداث امام حسن(ع) بجنورد با زیرسازی نامناسب و کیفیت بد آسفالت می‌تواند به معضلی جدی برای خودروهای عبوری این جاده و بیماران این مرکز آموزشی و درمانی تبدیل شود.

تین نیوز

 جاده دسترسی به بیمارستان جدیدالاحداث امام حسن(ع) بجنورد با زیرسازی نامناسب و کیفیت بد آسفالت می‌تواند به معضلی جدی برای خودروهای عبوری این جاده و بیماران این مرکز آموزشی و درمانی تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ بیمارستان جدیدالاحداث امام حسن(ع) از جمله طرح‌های بزرگ عمرانی است که در نخستین ماه‌های سال 96 و روزهای منتهی به انتخابات گذشته توسط وزیر بهداشت و درمان در بجنورد افتتاح شد. این مرکز آموزشی٬ پژوهشی و درمانی به‌عنوان قطب درمانی خراسان شمالی معرفی و هم‌اینک بسیاری از بیماران را در بخش‌های مختلف پذیرایی می‌کند. با وجود امکانات گسترده بیمارستان راه دسترسی به این مرکز درمانی بسیار نامناسب بوده و علی‌رغم پیگیری‌های مختلف تاکنون بهبودی در وضعیت جاده منتهی به این مکان رخ نداده است.

جاده‌ای برای چندین پروژه بزرگ و کوچک

در 3 کیلومتری جنوب غربی بجنورد و از میانه‌های جاده مجموعه تفریحی بش‌قارداش٬ یک راه فرعی رانندگان را به سمت چندین پروژه بزرگ و کوچک عمرانی و آموزشی در بجنورد هدایت می‌کند. وجود 5 مرکز بزرگ دانشگاهی٬ استادیوم 15 هزار نفری 19 مهر٬ نمایشگاه‌های بین‌المللی بجنورد٬ مرکز جهاد دانشگاهی خراسان شمالی٬ سیلوهای گندم و از همه مهم‌تر مرکز آموزشی و درمانی امام حسن(ع) و دانشکده پزشکی و بهداشت بجنورد این جاده را به یکی از پر رفت و آمدترین جاده‌های بجنورد تبدیل کرده است.

با شروع سال تحصیلی جدید بیش از 2000 دانشجو روزانه از طریق این جاده خود را به کلاس‌های درس 3 دانشگاه غیردولتی و 2 دانشکده بزرگ پزشکی و بهداشت می‌رسانند. همچنین کارمندان بخش‌های مختلف اداری بیمارستان و دانشگاهی نیز ناچار به تردد روزانه در این مسیر سخت هستند.

علاوه بر این‌ها منتهی شدن این جاده به یکی از روستاهای تقریبا پر جمعیت بجنورد به نام «ارکان» مشکل دیگری را بر ترافیک روزانه آن افزوده است و باعث شکل‌گیری زنجیره‌ای از خودروهای عبوری در این جاده کوچک و کم عرض روستایی شده است.

جاده عرض کم و آسفالت نامناسب

این جاده از ابتدا جاده‌ای روستایی بود و هم‌اینک علی‌رغم وجود مراکز کوچک و بزرگ آموزشی و خدماتی در حاشیه آن اصالت خود را حفظ کرده و اندکی عریض نشده است. عملیات بهسازی جاده با سرعت لاک پشتی در حال انجام است ولی به زعم بسیاری از کارشناسان با این وضعیت تا 5 سال آینده هم تغییری در جاده مواصلاتی بجنورد به ارکان ایجاد نمی‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی که یکی از چندین مرکز بزرگ حاشیه این جاده است اظهار می‌کند: از زمان راه‌اندازی مرکز جهاد دانشگاهی در این منطقه و به تبع آن وجود یک واحد دانشگاهی بزرگ با چند هزار دانشجو٬ پیگیری‌های زیادی برای بهسازی و عریض شدن جاده انجام داده‌ایم ولی تاکنون به هیچ نتیجه روشنی نرسیده‌ایم.

احسان عباسی معتقد است: علاوه بر عرض کم و آسفالت نامناسب٬ نور این جاده نیز در شب‌های زمستان و تاریک این منطقه٬ مشکل دیگری را به مشکلات ساکنان گذری این جاده اضافه می‌کند. شب‌های زمستان با توجه به طولانی بودن ساعات تاریکی و ادامه کلاس‌ها تا ساعت 19 و یا بیشتر شاهد حضور حیواناتی در این جاده هستیم که به خاطر نبود نور مناسب خطراتی را برای دانشجویان ایجاد می‌کند.

وی افزود: با توجه به مشکلات ساختاری جاده٬ شرکت‌های تاکسی و اتوبوس‌رانی هم علاقه‌ای به خدماترسانی در آن ندارند و خیلی از مواقع دانشجویان باید مسیر چند کیلومتری را برای رسیدن به دوراهی اصلی و سوار شدن به خودروهای عبوری طی کنند.

 یکی از داشنجویان دانشگاه‌های مستقر در این مسیر با بیان خاطره‌ای از ترکیدن لاستیک خودرویش به سبب نامناسب بودن حاشیه این جاده تصریح می‌کند: در آن شب اگر یکی از دوستانم چند دقیقه‌ای دیرتر به دادم می‌رسید٬ معلوم نبود الان چه وضعیتی داشتم.

محمدرضایی خاطرنشان می‌کند: این جاده به هیچ وجه ظرفیت عبور این حجم از وسایل نقلیه با این ادارات و مراکز مستقر در حاشیه‌اش را ندارد و من تعجب می‌کنم چرا بیمارستانی با این عظمت را ساخته‌اند ولی فکری برای جاده آن نشده است؟

وقتی هزینه حمل و نقل٬ بیشتر از هزینه درمان است

مشکلات جاده بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد پای ثابت همه نشست‌ها و برنامه‌های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان است. رئیس این دانشگاه در آخرین نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در مورد نتایج پیگیر‌ی‌ها برای بهبود وضع جاده بیمارستان گفت: شما رسانه‌ها بزرگ‌ترین نقش را دارید و می‌توانید صدای مردم را به متولیان برسانید. ما از طریق همه دستگاه‌های متولی امر موضوع را پیگیری کرده‌ایم و امیدواریم به‌زودی به نتایج خوبی برسیم.

وی با اشاره به دور بودن بیمارستان از مرکز شهر و مشکلات حمل و نقل بیماران به این نقطه تصریح کرد: مردم برای طی این مسیر هزینه‌ای بیشتر از خدمات درمانی می‌پردازند. باید برای این موضوع فکری شود. این پذیرفته نیست که مردم برای سلامت خود پا در مسیری بگذارند که خود حادثه‌ساز و خطرناک است.

انتقاد نماینده ولی فقیه در استان از جاده بیمارستان امام حسن(ع)

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد نیز چندی پیش در بازدیدی از بیمارستان امام حسن(ع) با گلایه از وضعیت جاده بیمارستان اظهار داشت: این جاده و دور بودن بیمارستان از مرکز شهر اصلا زیبنده‌ این شهر و مردم آن نیست و سبب تحمیل هزینه‌های اضافی برای مردم و مراجعین می‌شود.

وی ادامه داد: امیدواریم هر چه سریع‌تر با بهسازی و تعمیر جاده مواصلاتی شاهد خدمت‌رسانی بیشتر این مجموعه عظیم پزشکی به مردم عزیز استان باشیم.

بر اساس آنچه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در آخرین نشست خبری خود مطرح کرد٬ مشکل این جاده تنها با تخصیص اعتبار لازم از سوی استانداری و دستگاه‌های مرتبط برطرف می‌شود و لازم است همه ادارات متولی با خرد جمعی و همتی مناسب مشکلات این جاده که اکنون زمینه دسترسی به مراکز مهم بجنورد را فراهم کرده است هر چه سریع‌تر برطرف کنند. 

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.