| کد خبر: 144483 |

از سوی شرکت ساخت صورت می‌گیرد:

افتتاح ۴۲ پروژه زیرساختی در هفته دولت

شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در هفته دولت امسال ۴۲ پروژه عمرانی را افتتاح می‌کند.

تین نیوز

شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در هفته دولت امسال ۴۲ پروژه عمرانی را افتتاح می‌کند.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام این شرکت پروژه‌هایی به طول ۵۱۸ کیلومتر و با اعتباری بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومانی در هفته جاری به بهره‌برداری خواهد رسید. بر این اساس در بخش احداث بزرگراه و باند دوم ۳۴ پروژه به طول ۳۹۹ کیلومتر و هشت پروژه اصلی به طول ۱۱۹ کیلومتر در صف بهره‌برداری قرار دارد.

اطلاعات ارائه شده از سوی این شرکت نشان می‌دهد پروژهایی مانند بزرگراه میاندوآب به بوکان، کنارگذر سقز، محور جاسک به میناب، کمربندی کنگان، جاده گناوه به دیلم، بزرگراه داران به درود، کنارگذر بابل، محور ساری به تاکام، محور بیرجند به قائن و همچنین پل فجر تا بروجن بخشی از اصلی‌ترین پروژه‌های تعریف شده در بخش بزرگراهی یا بند دوم هستند.

طبق ارزیابی‌های صورت گرفته اعتبار خرج شده برای این ۳۴ پروژه بیش از ۱۱۵۰ میلیارد تومان بوده است.

در ازای دیگر پروژه‌ها نیز طرح‌هایی در استان کرمانشاه، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان غربی، اردبیل، همدان و خراسان رضوی در دستور بهره‌برداری نهایی قرار دارد. ارزیابی‌ها نشان می‌دهد برای این هشت پروژه که در حوزه راه اصلی تعریف شده‌اند، حدود ۲۲۵ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

همچنین وزارت راه اعلام کرده در هفته دولت پنج پروژه دریایی با اعتبار بیش از ۲۵ میلیارد تومان نیز افتتاح خواهد شد. سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرده این طرح‌ها با هدف محرومیت‌زدایی، توسعه منطقه و اشتغالزایی به بهره‌ برداری می‌رسد. افتتاح دو اسکله گوارین و گوبان در خوزستان، افتتاح دو موج شکن زیارت بزرگ  و خورکرپان در استان هرمزگان و موج‌شکن امام حسن در استان بوشهر اصلی‌ترین برنامه‌هایی هستند که از سوی سازمان بنادر برای افتتاح در هفته دولت پیش‌ بینی شده‌اند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.