| کد خبر: 14419 |

راه سرمایه ملی است و باید مورد توجه خاص باشد

تین نیوز |  راه سرمایه ملی است و باید مورد توجه خاص باشد. بخشی ازحوادث رانندگی ناشی از مشکلات راه ها است و ایمنی تردد به کیفیت راه بر می گردد. بر همین اساس راه وشهرسازی اقدامی گسترده ای در راستای احداث ،حفظ و نگهداری راه ها در دستور کار قرار داده است .
 
 جواد نژادی پور رییس اداره راه وشهرسازی تربت جام ، با بیان این مطلب افزود: عملیات نگهداری ، راه های اصلی ، فرعی و روستایی شهرستان بصورت پیوسته و مداوم در تمام فصول سال در حال اجرا است .
 
وی افتتاح فاز یک کنارگذر شهرستان تربت جام بطول 20 کیلومتر شامل بخشی از رینگ اصلی و رمپها و لوپها و سه تقاطع غیر همسطح در محل تلاقی محور تربت جام – فریمان ، محور روستایی بزد و محور باخرز با مشخصات بزرگراه با 4 خط عبور و عرض 22 متر و هزینه 24 میلیارد تومان در این فاز با حضور وزیر محترم راه وشهرسازی و استاندار محترم و دیگر مسئولین استانی و محلی را از اهم این پروزه ها برشمرد.
 
افتتاح قسمتی از قطعه سوم باند دوم تربت جام – فریمان بطول 12 کیلومتر و به عرض 11متر و اعتباری بالغ بر 5/14 میلیارد تومان از دیگر پروژه های مورد اشاره نژادی پور بود.
 
وی با اشاره به دیگر اقدامات اداره راه وشهرسازی اظهار داشت : 300متر مربع رنگ آمیزی و پاکسازی پارکینگ ها و سکو های نماز سایه بان های احداث شده به تعداد 12 عدد ،210متر مربع رنگ آمیزی ،تعمیر و ترمیم نرده پل ها بادهانه بیش از 3 متر مربع ،انجام برفروبی و یخ زدایی با شن و نمک در دهه اول فروردین ماه معادل 260 هزار مترمکعب و 200 متر مکعب شن و نمک،تسطیح ،رگلاژ و ترمیم آب بردگی های محورهای روستایی شوسه بطول 170 کیلومتر در 4 نوبت در پی بارندگی های متوالی شدید در ماه های فصل بهار ، انجام دریواسیون و پاکسازی ورودی و خروجی کلیه ابنیه های موجود در محورهای حوزه استحفاظی، ترمیم ،تعمیر و تعویض گاردریل با پایه و متعلقات به طول 156 متر از دیگر موارد کارنامه کاری این اداره بوده است .
 
رییس اداره راه و شهرسازی تربت جام ادامه داد: تیغ زنی ،تسطیح و رگلاژ محورهای شوسه و خاکی مرزی به طول 17 کیلومتر در دو نوبت به دلیل بارندگی شدید ، بوته زنی ،تیغ زنی،تسطیح و رگلاژ حریم راه های اصلی فریمان – تربت جام و تربت جام – تایبادو تربت جام – سمیع آباد با سطحی معادل 2 میلیون و 700 هزار متر مربع ، تعمیر و ترمیم و تعویض 500 عددتابلو ها صدمه دیده از جمله اقداماتی است که توسط این اداره انجام شده است .
 
نژادی پور ایمنی راه ها را با توجه به تمرکز برنامه های راهداری کشور و اداره کل بر کاهش تلفات و سوانح از مهمترین برنامه های مورد توجه این اداره دانست و گفت :اجرای عملیات اصلاح شیب شیروانی بطول 3هزار مترمربع و با حجم خاکریزی بالغ بر 9 هزار مترمربع مکعب ، لکه گیری و مرمت آسفالت با سطح کلی 3هزارو 200متر مربع ، عملکرد راهداران پر تلاش این اداره بوده است .
 
وی در ادامه به رفع نقاط حادثه خیز محورهای جاده‌ای اشاره کرد و بیان داشت : رفع نقطه پرحادثه در ابتدای کیلومتر یک محور روستایی رونج توسط اصلاح قوس افق و قائم موجود و حذف آب نما با احداث یک دستگاه پل دو رشته ای دراین عملیات اقدام به احداث 250 متر راه جدید با حجم عملیات خاکریزی بالغ بر1800 متر مکعب و 45 متر مکعب بتن ریزی جهت احداث پل گردیده است.
 
رییس اداره راه وشهرسازی تربت جام تصریح کرد: باتوجه به آزاد سازی حریم راه در محور روستایی تقی آباد توسط اهالی در این محور اقدام به 500متر شانه‌سازی در دو طرف (مجموعا بطول 1000متر) با حجم عملیات خاکی بالغ بر 1400مترمکعب صورت پذیرفته است .
 
وی نیز به ایمن سازی و آشکارسازی قوس های افقی موجود در محور روستایی نیل شهر به ملک آباد با نصب 50 عدد تابلوی جهت‌نما و 15عدد تابلو اخطاری اشاره کرد و گفت : جهت ایمن سازی روستای اله آباد از روستاهای بخش پایین جام این شهرستان که در حاشیه محور گسترش یافته علاوه بر نصب دو ردیف سرعت گیر اقدام به نصب دو چراغ چشمک زن برقی و یک چراغ آذرخش برقی نموده است .
 
نژادی پور در مورد پروژه های حوزه مسکن این شهرستان گفت : از مجموع یک هزار و 452 واحد مسکن مهر تا کنون 957 واحد به متقاضیان تحویل قطعی گردیده و یک هزار و 5 واحد پایانکار اخذ نموده و برای 777 واحد صورتمجلس تفکیکی اعیان صادره و نهایتا 570 واحد دفترجه اقساط دریافت کرده اند .
 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.