| کد خبر: 143070 |

اهمیت نقش آموزش و فرهنگ‌سازی در خصوص حفظ ایمنی راه‌ها

پنجمین کمیسیون اجرایی ایمنی راه‌های استان گیلان در سال جاری با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان و اعضای کمیته اجرایی ایمنی راه‌های استان گیلان در محل استانداری گیلان برگزار شد.

تین نیوز

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان، در این جلسه حجت شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان بیش از هر چیز به اهمیت نقش آموزش و فرهنگ‌سازی در خصوص حفظ ایمنی راه‌ها اشاره کرد و گفت: متأسفانه در مجموع تعداد 281 نفر از هم وطنان عزیزمان در تصادفات برون‌شهری و درون‌شهری استان گیلان جانشان را از دست داده‌اند.

شعبان‌پور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در این خصوص افزود: افزایش چشمگیر تصادفات جاده‌ای نشان می‌دهد که نیازمند یک اقدام انقلابی در زمینه فرهنگ‌سازی و آموزش مردم هستیم. رسانه‌ها، اعم از صدا و سیما و مطبوعات می‌توانند در این خصوص نقش به سزایی ایفا کنند.

وی در ادامه گفت: بعنوان مثال رسانه‌ها می‌توانند با انعکاس تصادفات مهم و تأثیر گزار مردم را از جوانب عدم رعایت قوانین راهنمای رانندگی و اصول صحیح رانندگی آگاه کنند.

همچنین شعبانپور به نقش مهم دهیاری‌ها اشاره کرد و گفت: آمار ارائه شده بسیار دردناک است، بخصوص که قریب به 62 درصد تصادفات متعلق به عابران و موتورسواران است لذا باید در این زمینه فکر اساسی کنیم.

شعبان پور بیان کرد: متأسفانه بسیاری از این آمارها مربوط به مراکز روستایی است لذا دهیاران باید در آموزش روستاییان بیشتر همت کنند. وی با تأکید بر استفاده از کلاه ایمنی گفت: در این خصوص باید قوانین سخت‌گیرانه‌تری اعمال شود.

در همین راستا علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان از بالا رفتن تصادفات و تلفات جاده‌ای در چهارماهه اخیر ابراز نگرانی و تأسف کرده و گفت: متأسفانه آمار نشان می‌دهد که محورهای رشت، لنگرود، رضوانشهر، انزلی، تالش، سیاهکل و آستارا جزء محورهایی بوده‌اند که بیشترین آمار تصادفات جاده‌ای را در چهارماهه اخیر داشته‌اند که البته توریستی بودن استان و حجم مسافرت‌های تابستانی در بروز تصادفات بی‌تأثیر نبوده است. بنابر این اهمیت نقش آموزش و اعمال قانون می‌تواند در کنترل موضوع گره‌گشا باشد.

خاوری در خاتمه افزود: آمارها نشان می‌دهد که یکی از دلایل تصادفات عابرین پیاده تاریکی هوا، بین ساعات بیست تا بیست چهار است. لذا قطعاً پوشش مناسب عابرین در شب و استفاده از رنگ‌های روشن می‌تواند این آمار را کاهش دهد.

در ادامهٔ جلسه هریک از اعضای کمسیون اجرایی ایمنی راه‌های استان گیلان به گزارش آخرین عملکرد خود در زمینه ایمنی راه‌ها پرداختند.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.