| کد خبر: 141952 |

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد:

250 اتوبوس در استان یزد مجهز به سامانه سپهتن هستند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد گفت: درحال حاضر ۲۵۰ اتوبوس در استان یزد مجهز به سامانه سپهتن هستند، و قصد داریم این سامانه را روی سواری تاکسی ها و تانکرهای حمل سوخت نصب کنیم.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد گفت: درحال حاضر ۲۵۰ اتوبوس در استان یزد مجهز به سامانه سپهتن هستند، و قصد داریم این سامانه را روی سواری تاکسی ها و تانکرهای حمل سوخت نصب کنیم.
 
به گزارش قدس آنلاین ، محسن صادقیان با بیان این خبر اظهار داشت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در جهت افزایش ایمنی حمل و نقل مسافر با اتوبوس و در جهت نصب سامانه سپهتن بر روی ناوگان اتوبوسی کشور بسیار تلاش نمود و خوشبختانه در استان یزد نیز، نصب این سامانه بر روی تعداد ۲۵۰ اتوبوس ، در دست اقدام است.
 
وی افزود: متاسفانه در خصوص حمل و نقل سواری کرایه های عمومی که از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خدمات می گیرند، مشکلاتی داریم که با نصب سامانه مذکور، این مشکلات مرتفع خواهد شد.
 
صادقیان با بیان اینکه این سامانه در ماه های آینده بر روی تانکرهای حمل سوخت نیز، نصب می شود، تصریح کرد: به مزیت های سامانه سپهتن از جمله ردیابی ناوگان، مسیریابی، ثبت تخلفات سرعت، ثبت تخلفات رانندگی بیش از حد مجاز می باشد واین سامانه در داخل اتوبوس نصب شده و اتوبوس به اولین پایگاه پلیس راه که می رسد، با استفاده از امواج رادیویی، خودش با نرم افزار در نظر گرفته شده ارتباط گرفته و اطلاعات سفر اتوبوس را تخلیه می کند.
 
وی افزود: با نصب این سامانه تخلفات اتوبوسی در استان یزد کاهش داشته و در گذشته ممکن بود راننده ها کارت هوشمندشان را به شخص دیگری بدهند و آن شخص به جای آن ها رانندگی کند ولی الان امکان چنین کاری نیست و دستگاه کارت هوشمند را با تصویر شخص راننده مطابقت می دهد.
 
این مسئول خاطر نشان ساخت: با توجه به اینکه این طرح موفقیت داشته، انشاالله این سامانه رااز اول مهرماه در سواری کرایه ها و تانکرهای سوخت نیز، نصب می کنیم و نوید می دهیم که از یک ماه دیگر، خودروهایی که این سامانه را نصب نکرده باشند، امکان تردد نخواهند داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.