| کد خبر: 141715 |

وجود ۳ هزار نقطه حادثه خیز در کشور

مدیر کل پیشگیری وضعی قوه قضائیه گفت: سه هزار و ۴۳۰ نقطه حادثه خیز در کشور وجود دارد که از این میزان هزار و ۵۸۵ نقطه جزو نقاط اولویت دار هستند.

تین نیوز

مدیر کل پیشگیری وضعی قوه قضائیه گفت: سه هزار و ۴۳۰ نقطه حادثه خیز در کشور وجود دارد که از این میزان هزار و ۵۸۵ نقطه جزو نقاط اولویت دار هستند.

به گزارش خبرنگار مهر از بیرجند، علیرضا ساوری ظهر سه شنبه در پیشگیری از وقوع جرم در خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر سه هزار و ۴۳۰ نقطه حادثه خیز در سطح کشوری وجود داشته که از این میزان هزار و ۵۸۵ نقطه جزو نقاط اولویت دار هستند.

وی با بیان اینکه این تعداد ۲۷ نقطه در استان خراسان جنوبی وجود دارد، اظهار کرد: همچنین در این استان ۳۰۰ روستا در معرض تخریب است.

ساوری بیان کرد: خراسان جنوبی یکی از استان های محروم در کشور بوده که برخی از روستاهای استان در معرض تخریب است.

وی بیان کرد:  در راستای مصوبه که امروز در جلسه تعیین شده، مقرر شد براساس اولویت تعدادی نقاط حادثه خیز ۱۰ نقطه نسبت به آشکار سازی آن اقدام شود.

مدیر کل پیشگیری وضعی قوه قضائیه تاکید کرد: باید دوربین‌های نصب شده درجاده‌ها و محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی به روز رسانی شود.

وی با بیان اینکه در تصادفات جاده ای ۳۶ درصد از علل تصادفات جاده است، افزود: رفع نقاط حادثه خیز در محورهای مواصلاتی در کاهش تصادفات اهمیت زیادی دارد.

ساوری با اشاره به پدیده حاشیه نشینی بیان کرد: متاسفانه پدیده حاشیه نشینی رو به گسترش بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

بنا به گفته مدیر کل پیشگیری وضعی قوه قضائیه در حال حاضر ۱۹ میلیون بد مسکن در کشور وجود دارد.

وی از اجرای سه طرح شامل منابع آب وخاک، حرفه آموزی، توسعه صنایع دستی و گردشگری در ۱۰۰ روستای در معرض تخریب خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این طرح ها با هدف رونق در روستاها و تا پایان سال جاری انجام می شود.

ساوری با بیان اینکه اجرای طرح کاداستر از دیگر برنامه های جلوگیری از پدیده حاشیه نشینی است، افزود: با اجرای این طرح اراضی بلاتکیلف تعیین می‌شود.

وی با اشاره به اتهامات پرونده های ورودی به قوه قضاییه بیان کرد: از مجموع اتهامات ۱۰ اتهام اول شامل شرقت، نزاع، توهین، ضرب وجرح، مزاحمت، تخریب، کلاهبرداری، حمل مواد مخدر و خیانت در امانت است.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.