| کد خبر: 141382 |

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی:

ناوگان حمل و نقل عمومی روستایی در استان مرکزی توسعه می‌یابد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: طرح توسعه و نوسازی ناوگان عمومی در راستای کمک به فعالان عرصه حمل و نقل مسافری عمومی به ویژه در مناطق روستایی ‏اجرا می شود. ‏

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: طرح توسعه و نوسازی ناوگان عمومی در راستای کمک به فعالان عرصه حمل و نقل مسافری عمومی به ویژه در مناطق روستایی ‏اجرا می شود. ‏

غلامعباس بهرامی‌نیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک ، با اشاره به اجرای طرح توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در روستاها اظهار داشت: این طرح در راستای کمک به فعالان عرصه حمل و نقل مسافری عمومی به ویژه در مناطق روستایی ‏اجرا می‌شود و امیدواریم با اجرای این طرح علاوه بر کمک به متقاضیان، بتوانیم خدمات مطلوبی هم به بهره‌گیران ‏از حمل و نقل عمومی ارائه دهیم‎.‎

وی افزود: در راستای تکمیل فرآیند توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر جاده‌ای، مشخصات محصولات جدید قابل واگذاری و شرکت‌های تولیدکننده این محصولات برای متقاضیان اعلام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: از آنجا که این تسهیلات منحصرا به متقاضیان و دارندگان ناوگان مینی بوسی فرسوده و ون‌های فعال در مسیرهای برون‌شهری اختصاص می‌یابد، شرکت‌های معرفی شده هم خودروهای مورد نظر این طرح را با شرایط اعلام شده به متقاضیان واگذار می‌کنند.

بهرامی‌نیا بیان کرد: اتحادیه شرکت‌های تعاونی سواری کرایه بین شهری کشور هم با همکاری شرکت ایران‌خودرو در زمینه واگذاری ناوگان سواری (سمند EF7 ) برای فعالیت در مسیرهای روستایی اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی ادامه داد: از آنجایی که اغلب روستائیان دارای شرایط اقتصادی نامطلوبی هستند لازم است که به منظور محرومیت‌زدایی از این قشر تسهیلاتی کم‌بهره‌ای هم برای توسعه ناوگان حمل و نقل روستایی ارائه شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی عنوان کرد: انجام این اقدام علاوه بر تاثیرگذاری بر توسعه پایدار روستاها در راستای بهبود شرایط روستائیان در زمینه‌های مختلف نظیر اشتغال موثر بوده و سبب محرومیت‌زدایی در این مناطق می‌شود.

بهرامی‌نیا اضافه کرد: با فراهم بودن ناوگان حمل و نقل عمومی در روستاها امکان دسترسی روستائیان به خدمات اداری، بهداشتی و درمانی، مراکز آموزشی و غیره آسان‌تر می‌شود که خود مانع از مهاجرت به شهرها و ظهور پدیده حاشیه‌نشینی است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.