| کد خبر: 141128 |

شهردار تویسرکان:

تکمیل کمربندی تویسرکان نیازمند اعتبار 60 میلیارد تومانی است

شهردار تویسرکان گفت: برای ساخت جاده کمربندی تویسرکان تا کنون حدود یک میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی شهرداری هزینه شده است.

تین نیوز

شهردار تویسرکان گفت: برای ساخت جاده کمربندی تویسرکان تا کنون حدود یک میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی شهرداری هزینه شده است.

محمد کاظم گمار  اظهار داشت: برآورد اولیه اعتبار مورد نیاز برای ساخت جاده کمربندی تویسرکان 30 میلیارد تومان بود اما با احتساب مولفه‌هایی مانند تورم و تغییر قیمت‌ها به نظر می‌رسد تکمیل این طرح به 60 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته باشد.

وی بیان کرد: این طرح از سال 93 آغاز شده و در سال های 94 و 95 در مجموع یک میلیارد تومان اعتبار از سوی کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تویسرکان برای آن در نظر گرفته شد که تنها 160 میلیون تومان از این اعتبار تخصیص یافت.

گمار با اشاره به اینکه امسال هم کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تویسرکان 500 میلیون تومان اعتبار برای این طرح در نظر گرفته گفت: طول جاده کمربندی تویسرکان حدود 12 کیلومتر است که تا کنون حدود 6 کیلومتر از مرحله اول این طرح تسطیح شده است.

وی افزود: مرحله اول اجرای این طرح علاوه بر زیر‌سازی و تسطیح به احداث سه پل نیز نیاز دارد و در برخی از نقاط جاده نیز به نصب گارد ریل(محافظ) جاده نیاز داریم.

گمار با اشاره به مزایای طرح ساخت جاده کمربندی تویسرکان اظهار داشت: برای ساخت این جاده حتی یک درخت هم قطع نشده و به علت عبور از مناظر طبیعی و چشم اندازهای زیبا و جذاب می‍‌تواند یک جاده گردشگری نیز محسوب شود.

وی تاکید کرد: همچنین کاهش قابل توجه بار ترافیکی خودروها در خیابان‌های اصلی تویسرکان و به حداقل رسیدن گره‌های کور ترافیکی از دیگر مزایای این طرح به حساب می‌آید.

شهردار تویسرکان گفت: خط انتقال آب سد سرابی نیز از مجاورت همین جاده می‌گذرد و این اقدام موجب شده تا برای ایجاد خط انتقال آب به منابع طبیعی آسیب وارد نشود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.