| کد خبر: 140546 |

با حضور جمعی از مدیران استان‌های گیلان و زنجان؛

جلسه بررسی پروژه ملاسرا- شفت – زنجان برگزار شد

جلسه پیرامون پروژه ملاسرا-شفت –زنجان با حضور جمعی از مدیران استان‌های گیلان و زنجان برگزار شد.

تین نیوز

جلسه پیرامون پروژه ملاسرا-شفت –زنجان با حضور جمعی از مدیران استان‌های گیلان و زنجان برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گیلان، جلسه بررسی پروژه ملاسرا-شفت - زنجان با حضور مهندس شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان، مهندس رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان. نمایندگان مردم شریف شهرستان‌های زنجان و فومن و شفت، علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان و مهندس وثوقی مدیرکل راه و شهرسازی زنجان برگزار گردید.

وی اظهار داشت: مطالعات مرحله اول محور ملاسرا- شفت- زنجان از سال ۱۳۸۶ به منظور بررسی امکان اتصال دو استان گیلان و زنجان، توسط معاونت برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل وقت وزارت متبوع در دستور کار قرار گرفت.

خاوری اضافه کرد: با توجه به ماهیت منطقه و عدم وجود راه در بخش‌هایی از مسیر، مطالعات در دو بخش یکی به صورت بهسازی و دیگری به صورت نوسازی دنبال گردید.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان اذعان داشت: طول کل محور ۹۰ کیلومتر می‌باشد که حدود ۳۰ کیلومتر در محدوده استان زنجان و ۶۰ کیلومتر در محدوده  استان گیلان واقع شده است.

رئیس شورای حمل‌ونقل استان گیلان تصریح کرد: مطالعات ملاسرا – شفت تکمیل و عملیات اجرائی ۲.۷ کیلومتر آن آغاز شده و تاکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مطالعات فاز صفر و اول شفت زنجان هم انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: مطالعات فاز دوم  در یک قطعه به طول ۲.۵ کیلومتر انجام شده است و علیرغم فرایند مناقصه و انتخاب پیمانکار به علت مشکلات زیست‌محیطی و ممانعت محیط‌زیست استان عملیات اجرائی آن آغاز نشده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان این جلسه را خوب ارزیابی کرد و گفت: مقرر شد جلسات مشترک ماهیانه بین ادارات کل منابع طبیعی، محیط‌زیست و مدیران کل دفتر فنی استانداری‌های گیلان و زنجان جهت پیشبرد این پروژه انجام شود.

خاوری پیگیری انعقاد و یا تمدید قرارداد مشاور برای کل مسیر در فاز دوم و پیگیری تأمین اعتبار برای مطالعات و اجرای این پروژه را از دیگر مصوبات این جلسه عنوان کرد.

وی در پایان گفت: همچنین در این جلسه مقرر شد عملیات اجرائی مسیر ملاسرا-شفت-طارم-زنجان، در محدوده ۳۰ کیلومتری واقع شده در استان زنجان، توسط اداره کل راه و شهرسازی زنجان اقدام شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.