| کد خبر: 140283 |

◄ رانندگی جزو مشاغل سخت است/ نمایندگان مجلس تجدید نظر کنند

فعالان حوزه حمل‌ونقل بار جاده‌ای با انتقاد از رکودی که بر حمل‌ونقل جاده‌ای حکمفرما شده ضمن بیان مشکلات خود در شبکه‌های مجازی، از مخالفت مجلس با قرار گرفتن شغل رانندگی در بین مشاغل سخت، ابراز نارضایتی کرده و خواستار برطرف کردن مشکلات این قشر هستند.

تین نیوز

فعالان حوزه حمل‌ونقل بار جاده‌ای با انتقاد از رکودی که بر حمل‌ونقل جاده‌ای حکمفرما شده ضمن بیان مشکلات خود در شبکه‌های مجازی، از مخالفت مجلس با قرار گرفتن شغل رانندگی در بین مشاغل سخت، ابراز نارضایتی کرده و خواستار برطرف کردن مشکلات این قشر هستند.

 به گزارش تین‌نیوز؛ عضو هئیت مدیره انجمن صنفی رانندگان شهرستان مهریز ضمن بیان برخی مشکلات این قشر گفت: مدتی است رکود در صنعت حمل‌ونقل جاده‌ای پدیدار شده که دلیل آن ورود بی حساب و کتاب کامیون‌های نو به ناوگان حمل ونقل و از آن طرف خروج بسیار ضعیف کامیون‌های فرسوده از چرخه ناوگان و عدم استقبال رانندگان کامیون‌های فرسوده ازطرح نوسازی وتعویض آن با کامیون جدید است.

محمد نصیریان دلیل عدم استقبال رانندگان از طرح نوسازی کامیون‌ها را عدم توانایی آنان در پرداخت اقساط و کمبود بار دانست و افزود: در شرایط فعلی عدم توازن بین بار با تعداد کامیون موجب رکود کار و به تبع خوابیدن کامیون‌ها درصف انتظار نوبت بار بعضا تا 15 یا 20 روز در ماه شده که نتیجه آن عدم توانایی در پرداخت به‌موقع اقساط کامیون و تامین مخارج زندگی رانندگان بوده است.

وی تاکید کرد: این موضوع رانندگان را بر آن داشته تا به علت بدهکاری و کمبود درآمد مدت زمان کمتری را در خانه در کنار خانواده خود باشند و بیشتر روزهای سال را در جاده‌ها سپری کنند تا شاید بتوانند مشکلات بدهکاری و هزینه نگهداری کامیون راحل کنند.

این فعال حوزه حمل‌ونقل بار جاده‌ای که سابقه 18 ساله در این زمینه دارد، اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات رانندگان، توقف طولانی مدت  آنان از 24 تا 48 ساعت ( در پاره‌ای مواقع حتی بیشتر)  درصف بارگیری اسکله در داخل خودرو، بدون امکانات رفاهیاست.

نصریان افزود: خروج سخت و طاقت فرسا بعد از بارگیری از اسکله و انتظار درصف و سختی اخذ مجوز خروج از گمرک که گاهی تا پاسی از شب به طول می‌انجامد و صدور بارنامه از دیگر مشکلات فعالان این حوزه است.

به گفته وی پس ازصدور بارنامه، تازه کار اصلی راننده کامیون شروع می‌شود که رانندگی در جاده و انتظار درخروج از بندر است که گاهی بین 4 تا 5 ساعت درصف انتظار قرار می‌گیرند.

عضو هئیت مدیره انجمن صنفی رانندگان شهرستان مهریز کمبود شدید مکان‌های رفاهی و امن برای استراحت و نبود امنیت برای راننده و بار و کامیون وی در جاده‌ها و ترس ازسرقت و دزدی را یکی دیگر از مشکلاتی دانست که باعث اجبار راننده خسته و خواب‌آلود به رانندگی در جاده‌ها و طی مسافت‌های طولانی در شب تا رسیدن به مکان امن می‌شود. 

نصیریان خاطرنشان کرد: همچنین افزایش فشار بدهکاری و اقساط وام‌های رانندگان در زمان کمبود بار سبب شده است که رانندگان مدت زمان کمتری در کانون گرم خانواده باشند و بیشترین زمان و وقتشان در پشت فرمان و درجاده‌ها سپری شود که آثار روحی و روانی بدی را بر روی آنان به جا می‌گذارد و جالب اینجاست که با وجود تمام این مشکلات در قانون تامین اجتماعی، شغل رانندگان برون شهری در رده مشاغل معمولی تعریف و کار همراه با تفریح تعریف شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.