| کد خبر: 140230 |

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد:

۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل محور ارتباطی موته- گلپایگان

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: پروژه راهسازی موته – گلپایگان در صورت تأمین اعتبارات لازم تا پایان آذرماه امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

تین نیوز

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: پروژه راهسازی موته – گلپایگان در صورت تأمین اعتبارات لازم تا پایان آذرماه امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، محور موته – گلپایگان از بزرگراه اصفهان – تهران به سمت گلپایگان یکی از محورهای پرتصادف استان به لحاظ وقوع تصادفات فوتی و جرحی همواره مورد توجه مسئولین کشوری و استانی بوده که با احداث باند دوم این محور و رفع نقاط پرتصادف و اصلاح قوس‌هایی با شیب تند می‌توان در راستای کاهش تصادفات رخ به رخ و وقوع تصادفات منجر به فوت قدمی برداشت که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده از ۵۵ کیلومتر طول مسیر ۴۹ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و ۶ کیلومتر آن به عنوان کمربندی موته در حال احداث می‌باشد.

حمیدرضا امیرخانی مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در این خصوص گفت: این پروژه مراحل تکمیل خود را پشت سر می‌گذارد که امید است با تکمیل ۶ کیلومتر کمربندی روستای موته و با امید به تأمین اعتبارات لازم و تزریق به پیمانکار فعال مستقر در منطقه بتوان تا پایان سه ماهه سوم سال جاری این مسیر را به بهره‌برداری رساند.

وی از جمله دلایل به تعویق افتادن زمان بهره‌برداری این پروژه را وجود لوله‌های خط توزیع و انتقال گاز در مسیر عنوان کرد و گفت: با احتساب انجام لایه دوم آسفالت برای ۳۵ کیلومتر این مسیر و ۶ کیلومتر کمربندی موجود و احداث دوربرگردان‌ها و پارکینگ‌ها، بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال جهت تکمیل این پروژه اعتبار مورد نیاز است که در صورت تزریق اعتبار لازم کل این مسیر به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهرام عباسی کارشناس ناظر اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با ارائه مشخصات فنی این پروژه گفت: با توجه به تداخل محور میانی راه در مجاورت قنات و وجود روان آب‌های سطحی، سعی شده  با تقویت سطح زمین و بستر موجود، مراحل راهسازی آن با رعایت بالاترین شاخص‌های استاندارد انجام شود تا در آینده شاهد کاهش هزینه‌های نگهداری راه در این مسیر باشیم.

عباسی هدف از ایجاد کمربندی در موته را ایمن‌سازی تردد عنوان کرد و گفت: با احداث ۶ کیلومتر کمربندی در مسیر موته –گلپایگان ضمن حذف قوس‌های خطرناک، سرعت ترافیک طرح تا سطح مجاز افزایش می‌یابد و این اقدام در راستای کاهش تصادفات رخ به رخ و منجر به فوت انجام می‌گیرد.

وی با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم، همکاری شرکت‌های پیمانکاری را در به بهره‌برداری رسیدن پروژه‌ها بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: امید است بتوان با تزریق اعتبارات لازم تمامی پروژه‌های فعال در این منطقه را طبق برنامه زمان‌بندی تکمیل و به بهره‌برداری رسانید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.