| کد خبر: 139763 |

◄ یک پیشنهاد برای حل مشکل اقامت رانندگان ناوگان جاده‌ای

به دنبال انتقاد تعدادی از رانندگان اتوبوس‌های برون شهری از وضعیت استراحتگاه خود در زاهدان و پاسخ رئیس انجمن صنفی رانندگان سیستان و بلوچستان به این انتقادها، یک کارشناس پیشنهاد داد بن اقامت به در مهمانسراها، مسافرخانه‌ها و هتل‌ها در بین رانندگان توزیع شود.

تین نیوز

به دنبال انتقاد تعدادی از رانندگان اتوبوس‌های برون شهری از وضعیت استراحتگاه خود در زاهدان و پاسخ رئیس انجمن صنفی رانندگان سیستان و بلوچستان به این انتقادها،  یک کارشناس پیشنهاد داد بن اقامت  در  مهمانسراها، مسافرخانه‌ها  و هتل‌ها در بین رانندگان توزیع شود.

به گزارش تین‌نیوز، در روزهای گذشته رانندگانی که از استراحتگاه زاهدان استفاده می‌کنند انتقاداتی را نسبت به وضعیت بهداشتی، رفاهی و همچنین تعداد افراد مقیم در اتاق‌های این مکان مطرح کردند که پاسخگویی رئیس انجمن صنفی رانندگان اتوبوس‌های برون شهری استان سیستان و بلوچستان و دبیر کانون انجمن‌های صنفی رانندگان کشور را در قالب طرح مشکلات مربوط به اداره این استراحتگاه و هزینه‌های جاری، به دنبال داشت.

اگرچه توضیحات هیچ‌یک از طرفین نتوانست برای طرف دیگر قانع کننده باشد اما به‌نظر می‌رسد این گفت‌وگوی آنلاین در گروه‌های مجازی مرتبط با رانندگان منجر به پیگیری این مشکل و تلاش برای رفع آن شود.

اما در این بین یکی از کارشناسان که در زمینه تجهیزات آی تی راهداری فعال است، پیشنهادی را مطرح کرد که می‌تواند مورد توجه مسئولان مرتبط نیز قرار گیرد.

وی پیشنهاد توزیع بن اقامت به رانندگان در  مهمانسراها، مسافرخانه‌ها و هتل‌ها را مطرح کرد و گفت: این کار  می‌تواند همانند استفاده رانندگان از رستوران‌های بین راهی عملی شود.

این کارشناس افزود: همانطور که برخی رستوران‌های بین راهی برای رانندگان سهمیه خاصی را بعضا با تخفیف در نظر می‌گیرند، این امکان وجود دارد که در سراسر کشور برای قشر راننده با هماهنگی سازمان‌های مربوطه سهمیه‌ای با تخفیف برای رانندگان در نظر گرفت.

او خاطرنشان کرد: این پیشنهاد می‌تواند به موازات تجهیز و بهبود اوضاع خوابگاه‌ها پیش رود تا زمینه رقابت فراهم شود و رانندگان برای اقامت در خوابگاه اختصاصی و یا اقامتگاه عمومی حق انتخاب داشته باشند.

وی گفت: مسئله پارک خودرو هم بسیار مهم است. رانندگان به دلایل متعدد علاقه دارند در زمان استراحت نیز نزدیک خودروی خود باشند و اقامتگاه‌های عمومی عمدتا در داخل شهرها و مناطق مرکزی شهر که ورود اتومبیل‌های سنگین به آنجا انجا ممنوع است قرار دارند.

این کارشناس تاکید کرد:  این مهم نیز لاینحل نیست و می‌توان از طریق یک سرویس منظم آن‌را حل کرد.

به گزارش تین‌نیوز، در چند روز اخیر تعدادی از رانندگان حمل‌ونقل جاده‌ای مسافری انتقادهای مستمری را نسبت به وضعیت استراحتگاه‌های خود در شهرهای مختلف از جمله زاهدان مطرح کرده و بیشترین حجم انتقادها نیز از استراحتگاه زاهدان بوده است به طوری‌که رئیس انجمن صنفی رانندگان اتوبوس‌های برون شهری استان سیستان و بلوچستان و دبیر کانون انجمن‌های صنفی رانندگان کشور در پاسخ به این انتقادها، با بیان این‌که استراحتگاه زاهدان از نظر تجهیزات وامکانات مربوط به شهرداری بوده و به صورت اجاره در اختیار انجمن است، به بیان مشکلاتی که در اداره این استراحتگاه وجود دارد، پرداخت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.