| کد خبر: 139332 |

تعداد انگشت شمار مجتمع های چندمنظوره رفاهی در جاده ها

عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر ضرورت تسهیل ایجاد مجتمع های چندمنظوره خدماتی- رفاهی در جاده ها، گفت: تعداد مجتمع های تفریحی بین راهی استاندارد و چند منظوره موجود در کشور بسیار ناچیز است.

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر ضرورت تسهیل ایجاد مجتمع های چندمنظوره خدماتی- رفاهی در جاده ها، گفت: تعداد مجتمع های تفریحی بین راهی استاندارد و چند منظوره موجود در کشور بسیار ناچیز است.

عبدالکریم حسین زاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر ضرورت افزایش مجتمع های خدماتی- رفاهی میان جاده ای در کشور، گفت: متاسفانه تعداد مجتمع های تفریحی بین راهی استاندارد و چند منظوره موجود در کشور بسیار ناچیز است.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه نبود مجتمع های خدماتی- رفاهی میان راهی کاهش گردشگری را رقم می زند، افزود: یکی از راه های ارزآوری از صنعت گردشگری تقویت مجتمع های رفاهی میان جاده است.

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی توانمندی بسیاری در توسعه و افزایش مجتمع های میان راهی دارد، تصریح کرد: دولت باید با تشویق بخش خصوصی و همچنین تضمین سرمایه آن ها به توسعه چنین توقفگاه هایی اقدام کند.

حسین زاده با بیان اینکه در حال حاضر مجتمع های میان راهی موجود در جاده های کشور تنها جایگاه سوخت و اقامه نماز دارند، گفت: این مجتمع ها باید چند منظوره بوده و تمام امکانات رفاهی و تفریحی را در خود جای بدهند در این صورت درآمدزایی این مجتمع ها می تواند یکی از محل های رشد درآمد کشور باشد.

 

توسعه پایدار منطقه پیامد ایجاد مجتمع های رفاهی در جاده ها

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه توسعه پایدار و رشد و توازن منطقه ای مهم ترین پیامد وجود مجتمع های رفاهی در جاده های کشور است، افزود: متاسفانه ایران با داشتن بیشترین ظرفیت ها از حیث جذب گردشگر از این صنعت غافل بوده و نتوانسته با آماده سازی ابتدایی ترین ملزومات درآمدزایی از این طریق را ممکن کند.

حسین زاده با بیان اینکه وجود مجتمع های رفاهی میان راهی به کاهش چشمگیر تصادفات جاده ای منجر می شود، تصریح کرد: خستگی بیش از حد در حین رانندگی یکی از عوامل بروز تصادفات است اما اگر چنین مجتمع های رفاهی در جاده ها احداث شود به طور حتم شاهد بروز تصادفات نیستیم.

وی ادامه داد: تسهیل شرایط اعطای پروانه احداث مجتمع های تفریحی رفاهی میان راهی یکی از راهکارهایی است که به افزایش تعداد این مجتمع ها کمک می کند از این رو کاهش بروکراسی اداری در این زمینه لازم است.

حسین زاده تاکید کرد: حلقه مفقوده ای که اقتصاد ما را به وضعیت فعلی کشانده و وابستگی به درآمدهای نفتی را منجر شده همین اقامتگاه های میان راهی و همچنین توسعه صنعت گردشگری از این طریق است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به گرانی حمل و نقل ریلی و هوایی به نسبت جاده ای، افزود: ایجاد اقامتگاه های چند منظوره در جاده ها می تواند راهکاری برای رشد گردشگری بوده و به بهبود وضعیت اقتصادی کشور کمک کند که این مهم و توسعه این چنین اقامتگاه هایی در برنامه های بالادستی نیز دیده شده است.

 

 

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.