| کد خبر: 139205 |

◄ انتقاد از وضعیت نابه‌سامان استراحتگاه رانندگان در زاهدان

تعدادی از رانندگان حمل‌ونقل جاده‌ای با انتقاد از آن‌چه« وضعیت نابسامان استراحتگاه رانندگان در زاهدان» عنوان کردند، خواستار رسیدگی مسئولان مرتبط، به این موضوع شدند.

تین نیوز

تعدادی از رانندگان حمل‌ونقل جاده‌ای با انتقاد از آن‌چه« وضعیت نابه‌سامان استراحتگاه رانندگان در زاهدان» عنوان کردند، خواستار رسیدگی به این موضوع توسط مسئولان مرتبط شدند.

به گزارش تین‌نیوز، به گفته این رانندگان، در حالی که برای اقامت ۲۴ ساعته در این استراحتگاه ۱۶ هزارتومان بدون ارایه رسید از راننده دریافت می‌شود که از نظر مبلغ چند برابر دیگر خوابگاهای سطح  کشور از جمله تهران، است اما از نظر امکانات رفاهی و بهداشتی وضعیت نابسامانی در این مکان حاکم است.

بر اساس آن‍چه برخی رانندگان مقیم در این خوابگاه در یک گروه مجازی مرتبط با رانندگان منتشر کرده‌اند، امکان استراحت برای کسانی که پس از ۱۸ ساعت رانندگی و طی مسیر خسته به زاهدان رسیده و باید خود را برای  سرویس‌دهی  بعدی آماده کنند فراهم نیست چرا که امکانات رفاهی و بهداشتی آن ناچیز است از جمله این‌که پتوها هر چند ماه یک‌بار و رویی تشک‌ها و بالشت‌ها نیز در هر ماه یکبار شستشو می‌شود .

همچنین تعداد افراد زیادی در هر اتاق پذیرش می‌شوند، تشک‌ها نیز ابری و مدت زمان طولانی  مورد استفاده قرار گرفته است. وجود حشرات موذی و عدم وجود ملحفه نیز از دیگر مشکلات این استراحتگاه است و رانندگان در صورت اعتراض به وضعیت موجود نیز با حکم اخراج از خوابگاه مواجه و مجبور به خدمات‌رسانی در نوبت بعدی، بدون استراحت می‌شوند.

به گفته رانندگان،  متولی این استراحتگاه،  انجمن صنفی رانندگان زاهدان است و درحالی‌که موظف به دفاع از حق و حقوق رانندگان بوده اما توجهی به این موضوع نمی‌کند.

به اعتقاد رانندگان، خوابگاه زاهدان فاقد امکانات رفاهی است  و با توجه به این‌که استراحتگاه یکی از نیازهای رانندگان بوده و تجهیز محل وظیفه شهرداری است، انجمن به‌عنوان متولی موظف به دریافت امکانات از شهرداری است اما از این کار سر باز زده و از رانندگان وجه دریافت می‌کند.

بر اساس اظهارات رانندگان، این در حالی‌است که کسانی که وکالت رانندگاه را قبول کرده و به عنوان نماینده آنان به انجمن‌های صنفی راه‌ یافته‌اند موظف به دفاع از حق قانونی راننده هستند. 

به گفته آنان خوابگاه محل درآمدزایی انجمن‌ها یا شرکت‌ها نیست و اگر انجمنی با هدف این‌که از استراحتگاه رانندگان درآمد کسب کند، از آنان وجه دریافت کند باید فاتحه آن انجمن را خواند مگر این‌که شهرداری هزینه نگهداری استراحتگاه را ندهد و درعوض انجمن‌ها برای هزینه کارگر و مخارج استراحتگاه مبلغی از راننده دریافت کنند که معمولا از سه یا چهار هزارتومان تجاوز نمی‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.