| کد خبر: 138929 |

رئیس اداره مدیریت راه‌های، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان:

◄ ثبت 18 هزار 600 مورد تخلف در جاده‌های زنجان

رئیس اداره مدیریت راه‌های، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان از ساعاتی خبر داد که بیشترین حوادث طی شبانه‌روز در آن اتفاق می‌افتد.

تین نیوز

رئیس اداره مدیریت راه‌های، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان از ساعاتی خبر داد که بیشترین حوادث طی شبانه‌روز در آن اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمد امینی با اشاره به این مطلب که در سه ماهه نخست امسال ۲۶ میلیون و ۸۲۹ هزار تردد در محورهای استان زنجان به ثبت رسیده که ۲۲ درصد مربوط به خودورهای سنگین است، اظهار داشت: ساعت اوج ترافیک در محورهای استان بین ساعات ۱۷ الی ۲۰ است و اوج تخلف سرعت غیرمجاز نیز در ساعات بعد از نیمه شب تا ۵ صبح اتفاق می‌افتد .
 
وی تصریح کرد: از کل ترددهای صورت گرفته در جاده‌های استان در سه ماهه نخست سال جاری ۱۸ هزار و ۶۰۰ مورد تخلف به ثبت رسیده است که از دیدگاه آماری ۵ درصد با تخلف سرعت غیرمجاز ، ۱ درصد سبقت غیرمجاز و ۱۱ درصد با فاصله طولی غیرمجاز همراه بوده است.
 
وی هم‌چنین در ادامه خاطرنشان کرد: بالاترین سرعت ثبت شده در محورهای استان مربوط به یک دستگاه هیوندای جنسیس است که سرعت غیرمجاز ۲۰۴ کیلومتر بر ساعت داشت، در حالی که سرعت مجاز در آن محور ١٢٠ کیلومتر است.
 
رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان با اشاره به آمار بالای تخلفات در محورهای مواصلاتی استان زنجان ادامه داد: طبق آمارهایی که به صورت آنلاین از سامانه تردد شماری احصاء می شود، در محورهای استان زنجان تا سال گذشته سرعت غیرمجاز بسیار شایع بوده است، به‌طوری که جاده‌های استان زنجان جزو چهار استان اول در تخلف سرعت غیرمجاز بودند و معمولا ۱۷ الی ۲۰ درصد ترددها همراه با سرعت غیرمجاز صورت می‌گرفت و این تعداد ، رانندگی و مسافرت بقیه را هم با مشکل مواجه می‌کردند.
 
امینی تاکید کرد: باتوجه به این‌که خواب آلودگی خطر تصادفات رانندگی را تا ۱۰ درصد افزایش می‌دهد و اوج این خواب آلودگی از ساعت ۲۴ شروع می‌شود و تا ساعت پنج صبح ادامه پیدا می‌کند، بنابراین بهتر است رانندگان و افرادی که قصد سفر دارند تا حد امکان در این ساعات رانندگی نکنند

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.