| کد خبر: 138601 |

◄ کیسه‌ای که برخی شهرداری‌ها از بی‌اطلاعی رانندگان دوخته‌اند

برخی رانندگان ناوگان باری جاده‌ای با انتقاد از عملکرد برخی شهرداری‌ها در بستن مسیرهای عبوری کامیون‌ها و اخذ عوارض برای عبور از مسیرهای دیگر، خواستار پیگیری موضوع توسط دست‌اندرکاران این حوزه شدند.

تین نیوز

برخی رانندگان ناوگان باری جاده‌ای با انتقاد از عملکرد برخی شهرداری‌ها در بستن مسیرهای عبوری کامیون‌ها و اخذ عوارض برای عبور از مسیرهای دیگر، خواستار پیگیری موضوع توسط دست‌اندرکاران این حوزه شدند.

به گزارش تین‌نیوز، یکی از رانندگان در پیامی که در گروه تلگرامی مربوط به رانندگان کامیون منتشر کرد، نوشت: چند وقتی است که شهرداری‌ها هم برای تامین مخارج خود کیسه‌ای از جنس بی‌اطلاعی و عدم آگاهی رانندگان دوخته‌اند.

این فعال حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: در مسیر جاده دوطرفه ترانزیتی تایباد خواف حوزه استحفاظی  استان خراسان رضوی، شهرستان خواف، شهر سنگان، خروجی روستای برآباد به‌سمت خواف؛ شهرداری سنگان با همکاری و مدیریت شهرداری خواف جاده اصلی مربوط به اداره راه را بدون مجوز رسمی از وزارت راه و شهرسازی، برای عبور کامیون ممنوع و مسیری انحرافی منتهی به سایت دریافت بهای خدمات و کنترل بار  احداث کرده است.

وی در ادامه پیام خود خاطرنشان کرد: دراین سایت بدون ارائه هیچ‌گونه خدماتی  با اسم مصوبه شورای تامین و بهای خدمات شهرداری، از کامیون‌های حامل سنگ آهن مبلغ 10 هزار تومان اجبارا دریافت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:  در صورت عدم پرداخت یا تردد از جاده اصلی قبوضی با مبالغ 30  یا 50 هزار تومان(توسط پلیس راهنمایی رانندگی سنگان) بر خلاف قوانین پلیس راهور و اداره راه و شهرسازی برای راننده لحاظ می‌شود.

وی با طرح این پرسش که سه در صدی که از کل بارنامه رانندگان با عنوان پایانه و همان عوارض استفاده از جاده دریافت می‌شود چه نقشی دارد و برای چه دریافت می‌شود، گفت: این در حالی است که سهم عوارض شهرداری‌ها سالانه از کامیون‌ها دریافت شده و مالیات نیز جداگانه و سالانه (جدیدا مقطوع )دریافت می‌شود.

این فعال حوزه جاده‌ای اظهار داشت: مسئولین شهرستان خواف بر طبق چه قوانینی این مصوبات را تصویب می‌کنند. آیا این مصوبات مطابق قانون است یا خودسرانه و با میل و اختیار خویش اقدام به دریافت خراج از رعیت کرده‌اند؟

وی افزود: اگر این مصوبات قانونی است چرا در دیگر شهرها تصویب و اجرا نمی‌شود؟ چرا ماموران پلیس راه در سایت حضور ندارند و قسمت کامیون ممنوع را قانونی نمی‌دانند؟ چرا مامور راهنمایی رانندگی در محدوده  بین شهری خدمت می‌کند؟

این فعال حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: چرا با وجود پیگیری‌های زیاد از طرف انجمن‌ها و تعدادی از رانندگان این مصوبات از طریق پایانه‌ها و انجمن‌ها  به‌صورت رسمی ابلاغ نمی‌شود؟

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.