| کد خبر: 138412 |

توسعه راه روستایی به حاشیه رانده شده است

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر ضرورت تخصیص اعتبارات مصوب برای ایجاد راه های روستایی جهت جلوگیری از مهاجرت به شهرها، گفت: از بودجه سال جاری برای راه های روستایی تنها ۳۳میلیارد تومان اسناد خزانه اختصاص یافته است.

محمدرضا رضایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر ضرورت توجه دولت به راه های روستایی، گفت: بی توجهی به تکمیل راه های روستایی یکی از دلایل عمده مهاجرت از روستاها به شهر است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در بودجه سنواتی و در برنامه های بالادستی توجه ویژه ای به تکمیل و ایجاد راه های روستایی شده است، افزود: از 600 میلیارد تومان اعتبار مصوب برای سال 94 و 95 یک میلیارد واریز نقدی و 150 میلیارد تومان اعتبار مصوب به صورت اسناد خزانه اسلامی برای تکمیل راه های روستایی پرداخت شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در سال 96 در حدود 140 میلیارد تومان برای تکمیل راه های روستایی مصوب شده است، افزود: امسال رقم محدودی در حدود 33میلیارد تومان اسناد خزانه برای راه های روستایی اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: طبق برآوردی که همسو با قانون برنامه ششم توسعه انجام شده باید تا پایان این قانون 23 هزار کیلومتر راه روستایی ایجاد و تکمیل شود که حدود 12 هزار میلیارد تومان برای این مهم نیاز است.

رضایی افزود: در صورتی که سالی 2هزار میلیارد تومان اعتبار برای راه روستایی در نظر گرفته شود توسعه راه های روستایی در پایان برنامه ششم توسعه محقق می شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: کمیسیون عمران مجلس توجه ویژه ای به رفع محرومیت در روستاها داشته و برای توسعه آن ها به تخصیص اعتبار برای احیا و ایجاد راه های روستایی توجه ویژه ای دارد.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.