| کد خبر: 138398 |

۹۷ نقطه حادثه خیر و پرتصادف در محورهای گیلان شناسایی شد

خبرگزاری شبستان: رئیس پلیس راه گیلان با بیان اینکه ۹۷ نقطه حادثه خیر و پرتصادف در محورهای گیلان شناسایی شده است افزود: بیشترین کاهش تصادفات در سال گذشته مربوط به عابرین پیاده بوده است.

تین نیوز

رئیس پلیس راه گیلان با بیان اینکه ۹۷ نقطه حادثه خیر و پرتصادف در محورهای گیلان شناسایی شده است افزود: بیشترین کاهش تصادفات در سال گذشته مربوط به عابرین پیاده بوده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حسین محمدپور، رئیس پلیس راه گیلان امروز (25 تیر) در نشست تخصصی با دهیاران استان با اشاره به فرامین رهبر  معظم انقلاب در جهت به حداقل رساندن تلفات جاده‌ایی اظهار کرد: دهیاران به عنوان نماینده دولت در روستا باید در جهت کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ایی با پلیس همکاری و مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه گیلان هشت دهم مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده و از پرتراکم ترین استان‌هاست افزود: 46 درصد جمعیت استان را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهد.

محمدپور با اشاره به هشت هزار و 850 کیلومتر راه روستایی گیلان که بیشترین راه استان را تشکیل می‌دهد گفت: گیلان دارای 53 کیلومتر آزادراه، 366 کیلومتر بزرگراه، 309 کیلومتر راه اصلی دوطرفه و یک هزار و 115 کیلومتر راه فرعی است.

وی رشت را با داشتن 46 درصد جمعیت استان پرجمعیت‌ترین شهر گیلان دانست و ادامه داد: انزلی، لاهیجان و تالش به ترتیب پرجمعیت‌ترین شهرهای گیلان بعد از رشت هستند.

رئیس پلیس راه گیلان در ادامه با بیان اینکه ایران نهمین کشور جهان از لحاظ تلفات جاده‌ایی است اذعان کرد: در سال 84، 27 هزار و 755 نفر بر اثر تصادفات درون و برون شهری در جاده‌های کشور جان خود را از دست دادند که با ارائه آموزش‌های لازم، فرهنگ سازی و تلاش پلیس به 15 هزار و 932 نفر در سال 95 رسید.

وی با بیان اینکه 97 نقطه حادثه خیر و پرتصادف در محورهای گیلان شناسایی شده است افزود: بیشترین کاهش تصادفات در سال گذشته مربوط به عابرین پیاده بوده است.

رئیس پلیس راه گیلان ادامه داد: طبق آمار ارائه شده تعداد تلفات تصادفات درون و برون شهری گیلان در سال گذشته 626 نفر بوده و استان را در رتبه 10 قرار داده است.

محمدپور تصریح کرد: از این تعداد 18 درصد زن و 82 درصد مرد بوده‌اند که 54 درصد آنان در محل حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه 78 درصد تصادفات استان، برون شهری است افزود:17 درصد تصادفات استان مربوط به موتورسواران و 11 درصد مروط به عابرین پیاده است.

محمدپور اضافه کرد: محور رشت - لنگرود، لنگرود - چابکسر و رشت - انزلی از پرحادثه ترین محورهای استان هستندکه در محور رشت تا چابکسر سال گذشته 499 نفر جان خود را از دست دادند.

رئیس پلیس راه گیلان به کاهش تصادفات در شهرهای استان اشاره و بیان کرد: سال گذشته در شهرهای لنگرود، آستارا، تالش، ماسال، استانه اشرفیه، فومن و رشت کاهش تصادفات و در شفت، رودبار، لاهیجان، املش، سیاهکل و انزلی افزایش تصادفات را شاهد بودیم.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.