| کد خبر: 137314 |

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان گزارش داد:

گزارشی از روند پیشرفت احداث همزمان ۳ تونل در لارستان

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان اقدامات حاصل از احداث ۳ تونل که به طور همزمان در حوزهٔ استحفاظی این اداره کل در حال اجرا است را تشریح و گزارشی از روند پیشرفت هریک را به طور جداگانه بیان کرد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان اقدامات حاصل از احداث ۳ تونل که به طور همزمان در حوزهٔ استحفاظی این اداره کل در حال اجرا است را تشریح و گزارشی از روند پیشرفت هریک را به طور جداگانه بیان کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، محمدرضا باقری فرد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان اقدامات حاصل از احداث ۳ تونل که به طور همزمان در حوزهٔ استحفاظی این اداره کل در حال اجرا است را تشریح و گزارشی از روند پیشرفت هریک را به طور جداگانه بیان کرد:

تونل شهدای خلیج‌فارس (بالنگستان)               

باقری فرد با بیان اینکه همواره یکی از اهداف اداره کل راه و شهرسازی لارستان حذف نقاط حادثه‌خیز و خطرناک در محورهای مختلف است و احداث تونل شهدای خلیج‌فارس را یکی از همین اقدامات مهم در این راستا عنوان کرد.

باقری فرد ادامه داد: اعتقاد داریم که دیگر مسیر گردنهٔ بالنگستان در محور آرد – فداغ برای تردد ایمن مناسب نبود و به همین دلیل پس از بررسی‌های کارشناسانه اولویت در توسعهٔ این محور قرار گرفت و با همه‌ای این تفاسیر اقدامات لازم نسبت به ساخت و ایجاد تونل شهدای خلیج‌فارس در فضای زیرسطحی جهت تغییر مسیر، در حال انجام است.

وی افزود: با احداث این تونل به طول ۸۴۰ متر در محور آرد به فداغ، گردنه صعب‌العبور بالنگستان حذف می‌گردد و ماحصل آن ۱۲ کیلومتر کاهش مسیر در این محور است.

وی با تأکید بر لزوم تسریع بخشی در تکمیل تونل شهدای خلیج‌فارس گفت: با افزایش یک شیفت کاری از سوی پیمانکار مستقر مراحل ساخت تونل شهدای خلیج‌فارس (بالنگستان) سرعت بیشتری به خود گرفته است و عملیات انفجار جهت پیشروی در حفاری تونل روزانه در حال انجام است و عملیات حفاری ۲۴۰ متر از این تونل تاکنون تحقق یافته است.

تونل شهید باقری لامرد (بزرگ‌ترین تونل جنوب کشور)

باقری فرد در بخش دیگری از تشریح جزئیات تونل‌های در حال ساخت عنوان کرد: تونل شهید باقری با طول ۲۶۵۰ متر، بزرگ‌ترین تونل جنوب کشور محسوب می‌شود و تاکنون اقدامات خوبی نسبت به تکمیل آن توسط پیمانکار صورت گرفته است این تونل افزون بر حذف نقاط سخت گذر و پیچ‌های خطرناک کاهش قابل‌توجهی در زمان و مسافت را برای محور لامرد - خنج به وجود می‌آورد.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با ابراز رضایت از پیشرفت فیزیکی تونل شهید باقری تصریح کرد: عملیات ۴۵۸ متر لاینینگ اصلی (پوشش یکپارچه بتنی مسلح سقف و دیواره‌ها) تکمیل شده و برای ۲۲۰۰ متر دیگر تونل از لاینینگ شاتکریت الیافی استفاده خواهد شد.

وی اجرای لاینینگ شاتکریت الیافی در این تونل را در کشور کم‌نظیر دانست و گفت: سرعت بالا که روزانه می‌تواند ۷ متر از طول تونل را از این طریق پوشش دهد و نیز استحکام و دوام خوب از مزایای استفاده از این تکنولوژی روز است.

وی در ادامه با اشاره بر تأثیرات مثبت ناشی از اجرای این پروژه عنوان کرد: این تونل تأثیرات ارزشمندی را در محور خنج به لامرد به همراه خواهد داشت و با احداث این تونل در مسیر لامرد- خنج، طول مسیر لامرد به شیراز نیز ۴۵ کیلومتر کاهش می‌یابد.

تونل وحدت (بزن)

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان گفت: یکی از گام‌های مهم دیگر در توسعه شریان‌های ارتباطی عملیاتی شدن احداث تونل وحدت در محور لار – جهرم می‌باشد و پس از تونل شهید باقری لامرد و تونل شهدای خلیج‌فارس شاهد روند روبه جلو در این تونل می‌باشیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس و به منظور کاهش و تقسیم بخشی از بار ترافیکی سنگین و اقدامات اساسی در راستای ۴ خطه شدن محور لار – جهرم اولویت را در بخش‌هایی لحاظ کرده‌ایم که از نظر ماهیت فیزیکی جاده، احداث آن‌ها زمان‌بر و هزینه آن‌ها بیشتر است و امیدواریم پس از مرتفع شدن گلوگاه‌های محور لار- جهرم، دیگر بخش‌های باقی‌مانده که عملاً از لحاظ جغرافیایی نیز شرایط مناسب‌تری را دارا هستند بتوانند تسهیل در روند دوبانده شدن و موجبات تحقق پیشرفت راه‌های مواصلاتی منطقه را فراهم نمایند.

باقری فرد بیان کرد: طول این تونل ۷۳۰ متر است که البته می‌بایست یک کیلومتر و ۳۰۰ متر راهسازی نیز در این پروژه انجام شود که دسترسی به ورودی و خروجی تونل را در برگیرد. هم‌اکنون بیش از ۸۵ متر حفاری از سمت ورودی و خروجی تونل انجام شده و امیدواریم با آغاز عملیات انفجار در این تونل معادلات عددی پیشروی آن سرعت بیشتری به خود بگیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در پایان افزود: در لباس سربازان جبهه‌های سازندگی شهر و کشورمان در افق خدمت به مردم و جامعهٔ نوین مهدوی از پای نمی‌نشینیم و با القای فضای جهادی در حوزهٔ ساخت راه ان شا الله حوزهٔ اداره کل راه و شهرسازی لارستان را به کارگاه سازندگی مبدل خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.