| کد خبر: 137201 |

جاده های نا امن سپیدان زیر پای گردشگران

متاسفانه سال هاست که جاده های شهرستان به علت بی توجهی مسئولان، کمینگاه مرگ و قرارگاه حادثه شده است و وضعیت اسفناک این جاده صدای گردشگران ومسافران را هم درآورده است.

تین نیوز

متاسفانه سال هاست که جاده های شهرستان به علت بی توجهی مسئولان، کمینگاه مرگ و قرارگاه حادثه شده است و وضعیت اسفناک این جاده صدای گردشگران ومسافران را هم درآورده است.

به گزارش مارگون ؛با توجه به قرارگرفتن شهرستان سپیدان بین دومرکز استان مهم واستراتژیک جنوب کشور وداشتن آب وهوایی معتدل  وتفرجگاهها وچشمه ساران بی شمار وشهرستانی که قابلیت پذیرش گردشگر رادر چهار فصل سال داراست، حجم بالای مسافر در ایام مختلف سال ودر زمستانهای پوشیده از برف، داشتن زیباترین آبشار خاورمیانه ؛ بالا بودن سوانح رانندگی در سپیدان، رانندگی در مسیرهای مواصلاتی این شهرستان همواره برای سرنشینان خودروهای عبوری همراه با طعم ترس و مرگ بوده است.

شاید کمتر هفته ای باشد که در شهرستان سپیدان از شهر وروستا خبر کشته و مصدوم شدن عده ای مردم بی گناه در مسیر های این شهرستان در رسانه هامنتشر نشود، که این مهم نشان از وضعیت اسفناک راه های این شهرستان است.

با نگاهی به آمار تصادفات جاده ای می توان به وضعیت جاده های سپیدان پی برد و بی گمان مسئولان شهرستانی به تنهایی قادر به حل تمامی مشکلات موجود نخواهند بود و این مدیران استانی و همچنین کشوری هستند که می تواند با تصویب قوانین و لوایحی به داد مردم این منطقه از کشور عزیزمان ایران برسند.

شهرستان سپیدان باتوجه به داشتن جاذبه های گردشگری فراوان وشهرستانی چهارفصل وقرارگرفتن بین دومرکز استان وپل ارتباطی جنوب کشور یکی از پرترددترین محورهای کشور در فصول مختلف سال محسوب می شود.

حال وقت آن نرسیده که مدیران ارشد  استانی وشهرستانی به جای توجه ویژه به بحث های حاشیه ای بویژه در جریان سفر مقامات عالی استان و کشور به این منطقه نیم نگاهی نیز به جاده های مرگ سپیدان می انداختند و برای جاده های شهرستان تمام تلاش خود را به کار می بستند؟بی گمان باید این نکته را یاداور شد که راه های روستای و همچنین سپیدان به شیراز ویاسوج ومارگون نیز دارای کم ترین استاندارد ها هستند و نیاز است که به صورت کاملا جدی ترمیم و استاندارد سازی شوند.هرچند در تصادفات محور های سپیدان خطای انسانی را نیز نباید از یاد برد که نیاز است رانندگان با حرکت سرعت مطمئنه از بروز هر گونه حادثه جلوگیری کنند.

متاسفانه سال هاست که جاده های شهرستان به علت بی توجهی مسئولان، کمینگاه مرگ و قرارگاه حادثه شده است و وضعیت اسفناک این جاده صدای گردشگران ومسافران را هم درآورد، برخی از این جاده ها به علت کم عرض بودن و نداشتن استانداردهای لازم یکی از معضلاتی است که روزانه مردم  وگردشگران مسافران با خطرات آن دست و پنجه نرم می کنند و عامل اصلی بوجود امدن خطرات جبران ناپذیر شده است.محور اردکان به شیراز ویاسوج که این شهرستان را به مرکز دواستان وصل می کند، یکی از پرترددترین و پرخطرترین محورهای مواصلاتی استان فارس است بطوریکه تعداد همشهریان ومسافران را که درطول سال قربانی این جاده می شوند وحشتناک است.

دراین میان گردشگران ومسافرانی که از نقاط مختلف کشور برای گذراندن اوقات فراغت وتفریح به شهرستان می آیند که متاسفانه عدم آشنایی به جاده های شهرستان وغیر استاندارد بودن انها برایشان خاطره ای تلخ رقم می زند واز دست دادن عزیرانشان را درسایه بی مهری مسئولین رقم می خورد شنیدن نام سپیدان شهرستان چهارفصل ونگین زاگرس به جای خاطرات خوب آن جور دیگری در اذهان آنها باقی بماند و هر هفته وشاید هرروز شاهد تصادف در جاده های این شهرستان هستیم.

شهرستان سپیدان باتوجه به داشتن جاذبه های گردشگری فراوان وشهرستانی چهارفصل وقرارگرفتن بین دومرکز استان وپل ارتباطی جنوب کشور یکی از پرترددترین محورهای کشور در فصول مختلف سال محسوب می شود.

امید است حال مسئولان شهرستانی پیگر وضعیت جاده های این شهرستان باشند که هر روز فرشته مرگ را مهمان خود می کنند و تعداد از خانواده ها را داغ دار می نماید

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.