| کد خبر: 137033 |

استاندار سیستان و بلوچستان خواستار تغییر نگاه در مسیر عدالت جاده‌ای شد

‌استاندار سیستان و بلوچستان در نشست هماهنگی و برنامه ریزی سفر وزیر راه و شهرسازی به استان گفت: با توجه به برخوداری از سواحل بکر دریای عمان و به منظور کاهش بار ترافیکی از شمال کشور و تلفات جاده‌ای‌، خط گردشگری ریلی و پروازی در جنوب شرق باید توسعه یابد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی صبح امروز به منظور بازدید از برخی پروژه‌های عمرانی استان سیستان و بلوچستان در راس هیاتی وارد فرودگاه زاهدان شد و مورد استقبال مقامات استانی و ملی قرار گرفت.

‌به گزارش ایسنا- ‌علی اوسط هاشمی با بیان اینکه بخشی از محرومیت زدایی منطقه در گرو توسعه صنعت گردشگری است افزود: اختصاص یارانه برای توسعه خطوط هوایی با استان های پر جمعیت و تجهیز فرودگاه‌ها زمینه تحقق این هدف و ایجاد تغییر نگاه در مسیر مردم را ممکن می‌سازد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان با توجه به گستردگی و پراکندگی نقاط جمعیتی از بزرگترین راه‌های اصلی‌، فرعی و روستایی برخوردار است‌، تغییر نگاه در مسیر عدالت جاده‌ای و رشد شاخص‌های راههای اصلی‌، فرعی و روستایی را خواستار شد.

وی اضافه کرد: به دنبال ایجاد خط پرواز گردشگری جدیدی با تعریف جنوب شرق بعنوان مقصد برای انتقال گردشگران استان‌های کرمان، خراسان و یزد به استان هستیم‌.

استاندار ضمن تاکید بر تقویت ایرلاین تفتان به عنوان اولین ایرلاین اختصاصی استان گفت: طی مذاکره با وزیر راه و شهرسازی در خواست کردم با توجه به نامگذاری استان بعنوان مقصد ناشناخته گردشگری ایرانیان‌، دو فروند هواپیمای ATR برای پوشش پروازهای منطقه‌‌ای و داخلی استان (کراچی، کویته ) بصورت اجاره به شرط تملیک به استان واگذار کنند.

هاشمی با اشاره به اهمیت نقش فرودگاه در توسعه روابط با اقوام مختلف بویژه کشورهای همسایه اظهار کرد: کثرت فرودگاه ها در استان یک مزیت است، لذا نباید صرفا به جنبه مسافری فرودگاه توجه کرد بلکه باید در اقتصاد منطقه اثر گذار باشند.

وی ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت تفاهم نامه مثلث هند، ایران و افغانستان برای گسترش روابط تجاری با همسایگان درخواست کرد زمینه بارگیری کالاها به مقصد افغانستان از بندر چابهار با توسعه خطوط کشتیرانی و با محوریت میلک - چابهار فراهم شود.

به گفته استاندار، برای استفاده از ظرفیت کشورهای عضو آیورا با محوریت کشور هند می‌توان در گام نخست یک خط کشتیرانی بین بنادر هند، پاکستان و چابهار تعریف کنیم.

وی با اشاره به افزایش حجم مبادلات افغانستان با جهان، ایجاد خط کشتیرانی بین ایران و افغانستان را ضروری برشمرد.

هاشمی افزود: تکمیل محورهای مواصلاتی در حال ساخت استان با توجه به حادثه خیز بودن‌، میزان بار ترافیکی و نوع بهربرداری باید در اولویت باشد.

وی ادامه داد: با توجه به پیشینه ‌تجاری منطقه باید زمینه حمل و نقل ترکیبی را برای توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: تامین زیرساخت‌های راه آهن از حیث مدیریتی و مالی و همین‌طور ضریب اشغال صندلی در پرواز و قطار‌، ساماندهی محوطه و ساخت ترمینال مسافربری فرودگاه زاهدان حائز اهمیت است.

استاندار از متولیان امر خواست با توجه به روابط فرهنگی مشترک با کشورهای همسایه طرح صدور ویزای 20 روزه برای ورود گردشگران و مسافران از مرزهای رسمی بین الملی‌(میلک و میرجاوه) تهیه شود علاوه بر این‌‌ همین اتفاق را باید در فرودگاه‌های استان نیز پیگیری کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.