| کد خبر: 136932 |

◄ دلایل پایین بودن بهره‌وری در حمل‌ونقل جاده‌ای

بر اساس آمار موجود متوسط مسافتی که ناوگان حمل‌ونقل باری جاده‌ای کشورمان طی می‌کند بسیار پایین‌تر از کشورهای پیشرفته است که نشان از پایین بودن بهره‌وری این بخش دارد.

تین نیوز

  بر اساس آمار موجود متوسط مسافتی که ناوگان حمل‌ونقل باری جاده‌ای کشورمان طی می‌کند  بسیار پایین‌تر از  کشورهای پیشرفته است که نشان از پایین بودن بهره‌وری این بخش دارد.

به گزارش تین‌نیوز، در این زمینه یک کارشناس حمل‌ونقل معتقد است عدم وجود سیاست واحد و استراتژی مدون در ساختار متولی حمل‌ونقل جاده‌ای یکی از دلایل پایین بودن بهره‌وری در حمل‌ونقل جاده‌ای است.

به گزارش تین‌نیوز، بنیامین حیدرزاده در یک گروه تلگرامی در این مورد نوشت: تعدد شرکت‌های حمل‌ونقل که در چند سال اخیر رشد بی رویه داشته است و عدم رتبه‌بندی و امتیاز شرکت‌ها نسبت به همدیگر و قرارگرفتن شرکت‌های بزرگ با سرمایه‌های زیاد در کنار شرکت‌های کوچک در حمل یکسان بار نیز از دیگر دلایل بهره‌وری پایین در حمل‌ونقل جاده‌ای است.

وی افزود: وجود تعرفه و عدم امکان رقابت در تعیین نرخ حمل توسط شرکت‌های حملونقل و مواردی از این دست نیز از دیگر دلایل کاهش بهره‌وری در حمل‌ونقل جاده‌ای است.

این کارشناس حوزه حمل‌ونقل خاطرنشان کرد: تا زمانی‌که دولت در تعیین تعرفه و همچنین اجاره غرف در پایانه‌های بار و سه درصد سهم سازمان و.... سهیم  باشد بخش خصوصی نمی‌تواند رقابت آزاد داشته باشد.

حیدرزاده تغییر در سیاست سازمان راهداری را ضروری دانست و گفت: هنوز تمایل به خود مالکی و خرده مالکی در سیاست‌های سازمان دیده می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز، در چند سال اخیر پیشنهادهای مختلفی از سوی کارشناسان حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای برای افزایش بهره‌وری این بخش مطرح شده است. برخی کارشناسان معتقدند استفاده از سیستم‌های هوشمند و فناوری‌های نوین عملکرد، کارایی و بهره‌وری را در این بخش ارتقا می‌دهد. برخی نیز معتقدند با ایجاد مراکز لجستیکی کالا می‌توان به افزایش بهره‌وری حمل‌ونقل جاده‌ای دست یافت و برخی نیز افزایش تعداد تعاونی‌ها و حضور رانندگان خود مالک به حضور در این تعاونی‌ها را از جمله راهکارهای موثر برای ارتقای بهره‌وری در حمل ونقل جاده‌ای می‌دانند.

 

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.