| کد خبر: 136896 |

مدیرکل راه و شهرسازی فارس خبر داد:

برقراری ارتباط شرق به غرب کشور با اتمام پروژه راه اصلی سورمق- اقلید- یاسوج

با اتمام پروژه راه اصلی سورمق – اقلید به یاسوج ارتباط شرق کشور (استان یزد) را به غرب کشور که استان کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان است برقرار می‌گردد.

تین نیوز

با اتمام پروژه راه اصلی سورمق – اقلید به یاسوج ارتباط شرق کشور (استان یزد) را به غرب کشور که استان کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان است برقرار می‌گردد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی فارس، فیروز تکاور در بازدید از محورهای ارتباطی (اصلی-فرعی و روستایی) شهرستان‌های شمالی فارس گفت: هدف از بازدید از پروژه‌های شهرستان‌های اقلید و آباده بررسی وضعیت اجرایی پروژه‌های در دست اجرا و تعیین تکلیف آن‌ها بوده است.

وی افزود: پروژه اصلی سورمق – اقلید – یاسوج ۴۰ کیلومتر آن مراحل پایانی را می‌گذراند که ۲۰ کیلومتر آماده و ۲۰ کیلومتر دیگر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش می‌کنیم ابتدا این قطعات را به بهره‌برداری برسانیم و قطعات بعد به سمت یاسوج را به مناقصه بگذاریم و محور را که هم‌اکنون مشخصات راه فرعی دارد و تردد وسایل نقلیه عمومی در آن ممنوع است را به یک محور اصلی و امن تبدیل کنیم که وسایل نقلیه عمومی هم می‌توانند در آن تردد کنند.

تکاور عنوان کرد: البته بحث بزرگراه و حتی آزادراه شدن این محور به دلیل قابلیت‌ها و بحث‌های اقتصادی نیز در دست بررسی است که مراحل خود را طی می‌کند و فعلاً اولویت اول احداث راه اصلی است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس بیان کرد: آزادراه در دست اجرای شیراز – اصفهان نیز از حدفاصل همین محور عبور می‌کند و استان کهگیلویه و بویراحمد را به شمال استان فارس متصل می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس از دیگر پروژه‌های مورد بازدید صحبت کرد و گفت: پروژه راه دژکرد – پادنا پروژه در دست اقدام است که به لحاظ مشکلات مالی متوقف شده و طی بازدید و هماهنگی با استان مجاور که استان اصفهان است مقرر شد هر اداره کل در حوزه خود در سال جاری این پروژه را آغاز و فعال کند.

وی ضمن تشکر از همراهی و همکاری فرماندار اقلید افزود: با هماهنگی فرماندار شهرستان اقلید نیز مقرر گردید اعتباری به‌منظور فعال کردن این پروژه تخصیص یابد چراکه این پروژه بسیار مهم است و اثرات اقتصادی مفیدی را هم برای پادنا و هم برای منطقه اقلید بخصوص شهر دژکرد دارد.

تکاور در ادامه بازدید از شهرستان آباده گفت: پروژه‌های متعددی اعم از راه اصلی – فرعی – روستایی در شهرستان آباده فعال است که ضمن بازدید دستوراتی در خصوص تسریع در انجام پروژه‌ها صادر شد. راه‌های روستایی نیز که در دست اجرا هستند امسال روکش خواهند شد و تعدادی پروژه روستایی نیز آغاز خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.