| کد خبر: 136380 |

عضو کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد:

استانداردسازی راه‌ها راه‌کار کاهش تصادفات جاده‌ای است

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس ضمن ارائه راهکاری برای شناسایی بیش از 500 نقطه حادثه خیز در جاده‌های کشورتصریح کرد: برای رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ای  از محل اعتبارات بحران اختصاص داده شود.

تین نیوز

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس ضمن ارائه راهکاری برای شناسایی بیش از 500 نقطه حادثه خیز در جاده‌های کشورتصریح کرد: برای رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ای  از محل اعتبارات بحران اختصاص داده شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مجید کیان پور با اشاره به اظهارات فرمانده نیروی انتظامی مبنی بر شناسایی بیش از 500 نقطه حادثه خیز در جاده‌های کشور، گفت: به طور قطع تعداد نقاط حادثه خیز جاده ای بسیار بیشتر از 500 نقطه است از این رو می طلبد برای رفع نقاط حادثه خیز جاده ای از محل اعتبارات بحران اختصاص داده شود تا با این اقدام بتوان یکی از عوامل موثر در سوانح رانندگی را مرتفع کرد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از فوت سالانه 16 هزار نفر به علت حوادث رانندگی، افزود: طی 15 الی 16 سال اخیر اقداماتی برای ایمن سازی و بهبود کیفیت جاده ها انجام شد که کاهش روند تصادفات جاده ای را به دنبال داشته است به گونه ای که 28 هزار کشته به 16 هزار نفر رسیده است؛ هر چند تعداد کشته های ناشی از سوانح رانندگی طی سال های اخیر روند کاهشی داشته اما فوت 16 هزار نفر در سال نیز بسیار زیاد بوده و غیرقابل قبول است از این رو می طلبد با استانداردسازی جاده ها و خودروها و همچنین اصلاح فرهنگ ترافیکی در جهت کاهش این تعداد گام برداشت.

وی با تاکید بر اینکه برای کاهش تلفات ناشی از سوانح رانندگی باید برنامه ریزی منسجم و راهبردی انجام شود، تصریح کرد: این برنامه باید به گونه ای باشد که تعداد تلفات به نرم استاندارد جهانی نزدیک شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: کشوری مانند سوئد با اتخاذ تدابیر ویژه دنبال به صفر رساندن کاهش تلفات ناشی از سوانح رانندگی است از این رو می طلبد ما نیز باید برای این مهم هدف گذاری کنیم و بر مبنای آن هدف به سمت کاهش تلفات انسانی گام برداریم.

کیان پور با تاکید بر اینکه تعداد آسیب دیدگان ناشی از سوانح رانندگی زیاد بوده و هزینه های زیادی را به کشور تحمیل می کنند، گفت: این افراد دچار ضایعه نخاعی و معلولیت ها می شوند که هزینه های نگهداری و خدمات توانبخشی بسیار سنگین بوده و دولت و سازمان بهزیستی باید متحمل این هزینه های گزاف شوند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس دهم، انسان، جاده، محیط و وسیله نقلیه را از جمله عوامل موثر در سوانح رانندگی دانست و ادامه داد: رانندگان باید قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت و بر اساس آیین نامه رانندگی و آموزش هایی که دیده اند احترام به قانون را در دستور کار قرار دهند زیرا رعایت قوانین و سرعت مطمئنه می تواند تاثیر زیادی در کاهش تصادفات جاده ای داشته باشد.

بخش زیادی از تصادفات جاده ای به دلیل عدم توجه به جلو و رعایت حق تقدم رخ می دهد

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خانه ملت و با بیان اینکه بخش زیادی از تصادفات جاده ای به دلیل عدم توجه به جلو و رعایت حق تقدم رخ می دهد، افزود: نقاط حادثه خیز، کور و ایمن نبودن تردد در محورهای مواصلاتی نیز نقش زیادی در سوانح رانندگی داشته و نیاز است وزارت راه و شهرسازی برای رفع این نقاط تمهیدات لازم را اتخاذ کند.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.