| کد خبر: 135837 |

در راه مهاباد به سردشت

جاده مهاباد به سردشت چونان مارسیاهی خفته بربسترخاک است که در نزاعی خونین بین لاستیک و آسفالت تن پاره پاره اش منتظر دست مددکاری است تا مرهمی برجان نحیفش بگذارد.

تین نیوز

جاده مهاباد به سردشت چونان مارسیاهی خفته بربسترخاک است که در نزاعی خونین بین لاستیک و آسفالت تن پاره پاره اش منتظر دست مددکاری است تا مرهمی برجان نحیفش بگذارد.

در راه مهاباد به سردشت ، جاده سنگلاخی از یک طرف و اینترنت بی رمق که امکان ارسال خبر را نمی داد از طرف دیگر، گروه را کلافه کرد.

شهروندانی که با خودروی شخصی قصد عزیمت از تبریز به سمت سردشت در استان آذربایجان غربی را دارند ؛ با دورشدن از شهر تبریز تن نحیف جاده را زیر لاستیک های خودروی خود حس می کنند که چگونه با سرسختی تمام در مقابل نامهربانی لاستیک خودروها تاب می آورد تا سفری مطمئن برای مسافران رقم بزند.

دراین جنگ و جدال، مسیر تبریز تا مهاباد مورد لطف قرار گرفته و بیشتر قسمت های آن بازسازی و یا نوسازی شده است و در نزاع بین لاستیک و جاده، توان مقاومت جاده افزوده شده تا سفری کم خطرتر برای مسافران فراهم کرده و خاطری خوش از سفر برای آنان ایجاد شود.

هنگامی که از شهر مهاباد راه خود را به سمت سردشت ادامه می دهی جاده ای خودنمایی می کند که تنش پراز زخم های فراوانی است که برخی مواقع این زخم ها سربازکرده و فریاد کمک خواهی آن دردل کوه های سربه فلک کشیده پیچیده و همچنان منتظراست تا شاید دست یاریی از آستین بیرون آمده و در این نزاع با نوسازی یاریگر جاده باشد.

قدم به قدم تن زخمی جاده حواس راننده و مسافران را از مناظر زیبای مسیر دورکرده و وادارمی سازد برای پیشگیری از بروزحادثه ای ناگوار بیشتر بر جاده متمرکز باشند.

درحالی این جاده زیبا منتظر دستان یاری گری برای توانمند سازی است که دولت تدبیر و امید توسعه و احداث راه های جاده ای و ریلی را در اولویت کاری خود قرار داده است، به گونه ای که معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در ماه های اخیرگفت: 53 هزار کیلومتر راه هم اکنون در سراسر کشور در دست ساخت است.

امیر امینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود 43 هزار کیلومتر راه اصلی، بزرگراه، آزادراه، راه روستایی و 10 هزار کیلومتر راه ریلی در کشور در حال ساخت است.

وی، از امضای 470 هزار میلیارد ریال تفاهم نامه در زمینه احداث راه در کشور خبر داد و اظهار کرد: این تفاهم نامه ها در زمینه سرمایه گذاری راه ریلی، آزادراه و فرودگاه امضاء شده است و امیدواریم با اجرای این تفاهم نامه ها شاهد رونق خوبی در حوزه راه در کشور باشیم.

امینی گفت: یکی از مهمترین شاخصه های پیشرفت در دولت یازدهم بخش راه و حمل و نقل است.

به گزارش ایرنا، هم اکنون طول راه های کشور به 210 هزار کیلومتر رسیده که 34 هزار کیلومتر آن به راه های شریانی اختصاص دارد و بیش از 75 درصد رفت و آمد هموطنان از طریق راه های شریانی کشور انجام می شود.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.