| کد خبر: 135745 |

حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته:

نوسازی ناوگان جاده‌ای نمونه خوبی از فعالیت‌ های رونق اقتصاد است

قابلیت استفاده از ظرفیت 10 میلیون تنی مازاد سیمان در راه سازی، بررسی راهکارهای مبارزه با قاچاق مواد مخدر در بخش حمل و نقل بین‌المللی، آغاز دسته‌بندی 172 هزار کیلومتر راه‌ روستایی و فرعی،  تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری در ساخت مجتمع‌های خدماتی بین‌راهی و طرح ویژه ترافیک همزمان با تعطیلات تابستان و عید فطر اجرا می‌شود سایر عناوین مهم خبری در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای طی هفته گذشته به شمار می رود

تین نیوز

قابلیت استفاده از ظرفیت 10 میلیون تنی مازاد سیمان در راه سازی، بررسی راهکارهای مبارزه با قاچاق مواد مخدر در بخش حمل و نقل بین‌المللی، آغاز دسته‌بندی 172 هزار کیلومتر راه‌ روستایی و فرعی،  تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری در ساخت مجتمع‌های خدماتی بین‌راهی و طرح ویژه ترافیک همزمان با تعطیلات تابستان و عید فطر اجرا می‌شود سایر عناوین مهم خبری در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای طی هفته گذشته به شمار می رود

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حمل‌ ونقل جاده ای در هفته گذشته شاهد آغاز عملیات اجرایی منطقه 2 آزادراه تهران شمال با دستور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری بود لذا در ابتدای هفته گذشته آزادراه تهران-شمال در صدر اخبار حوزه حمل‌ونقل قرار داشت از طرفی دستیابی به پیشرفت 85 درصدی طی 2 سال نیز نگاه های رسانه‌های کشور را تحت تاثیر قرار داده بود.

مهمترین عناوین و اخبار حوزه حمل‌ و‌نقل جاده‌ای در هفته گذشته به شرح زیر است:

نوسازی ناوگان جاده‌ای نمونه خوبی از فعالیت‌های رونق اقتصاد است

عضو کابینه دولت تدبیر و امید در ادامه سخنان خود نوسازی ناوگان جاده‌ای در بخش باری و مسافری را نمونه خوبی از فعالیت‌های رونق دهنده اقتصاد (با حفظ اصول اقتصاد مقاومتی) در امور توسعه‌ای کشور اعلام کرد و گفت: این مورد خوبی است که به تصور من توجه کمی از سوی مدیران کل استانی تا کنون به آن شده است، بدون شک امکان درگیر شدن استان‌ها به این بخش در کشور وجود دارد.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر ضرورت استفاده از سرمایه‌های دولت برای افزایش نرخ بهره‌وری در کشور گفت: اقتصاد مقاومتی به ما می‌گوید که با وجود میلیاردها تومان پول و سرمایه در کشور می‌توانید نرخ بهره‌وری را افزایش دهید که اگر این اتفاق بیفتد با وجود بروز هرگونه تکانه اقتصادی دیگر مشکلی به وجود نخواهد آمد.

تمهیدات سازمان راهداری برای تعطیلات عید فطر و تابستان

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: با توجه به همزمانی تعطیلات عید سعید فطر با آغاز تعطیلات تابستانی مسافران قبل از سفر وضعیت راه‌ها را چک‌کنند و هیچ شهروندی بدون‌کنترل، سفرهای جاده‌ای را آغاز نکند.

کشاورزیان هم‌چنین از برگزاری مجدد طرح کنترل ایمنی اتوبوس‌ها قبل از سفر خبر داد و گفت:برای سفرهای تابستانی و عید فطر یکی از گزینه‌ها اتوبوس‌ها هستند بر همین اساس سازمان راهداری طرح کنترل ایمنی اتوبوس‌ها را قبل از سفر برای این ایام مجددا در دستور کار قرار خواهد داد تا کنترلی باشد بر وضعیت اداری و ایمنی رانندگان با هدف کاهش تصادفات در جاده‌های کشور.

۲۰ درصد تا تکمیل منطقه یک آزادراه تهران- شمال باقی مانده است

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه در طول دو سال پیشرفت فیزیکی پروژه آزادراه تهران - شمال از 30 به 85 درصد رسیده است گفت: با در نظر گرفتن عملیات تکمیلی تقریبا 20 درصد از کل عملیات باقی مانده است.

وی درادامه از صرف بالغ بر 1800 میلیارد تومان در این پروژه خبر داد وگفت: 700 میلیارد تومان نیز برای تممیل این پروژه نیاز است.

تحویل آزادراه اصفهان- شیراز تا سال ۹۷

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها با اشاره به پیشرفت 47 درصدی عملیات عمرانی آزادراه اصفهان-شیراز، تکمیل مسیر را در سال 97 قطعی دانست و گفت: با جذب سرمایه‌گذار، قطعه 116 کیلومتری اصفهان-ایزدخواست به این آزادراه وصل می‌شود.

میرشفیع گفت: با تکمیل آزادراه اصفهان - شیراز مسیر بوشهر و شیراز تا تهران 100 کیلومتر کوتاه‌تر خواهد شد و این در کاهش مصرف سوخت، کاهش تولید آلاینده‌های زیست‌محیطی، کاهش سوانح رانندگی و غیره مؤثر است.

قابلیت استفاده از ظرفیت 10 میلیون تنی مازاد سیمان در راهسازی

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه «از ابتدای فعالیت دولت یازدهم توجه به رویه‌های بتنی جدی‌تر شده است» تاکید کرد: هم‌اکنون نزدیک به 10 میلیون تن مازاد تولید سیمان در کشور وجود دارد که بخشی از آن می‌تواند در ساخت راه‌ها استفاده شود.

شکرچی زاده تصریح کرد: یکی از مشکلات جاده‌ها در مناطق دارای ترافیک توأم با توقف و حرکت زیاد؛ نظیر ایستگاه‌های اتوبوس، تقاطعات، باسکول‌ها و آشیانه‌های هواپیما، بروز خرابی‌هایی چون شیارافتادگی مسیر چرخ، موج‌زدگی و کنار رفتگی است که در عرض چند سال، جاده را از درجه بهره‌برداری ساقط کرده و انجام روسازی را الزام می‌سازد؛ این در حالی است که در روسازی جدید که غالباً در ایران و سایر کشورها، از نوع روسازی آسفالتی است پس از گذشت زمان کوتاهی، همان خرابی‌ها مجدداً ظاهر می‌شوند.

بررسی راهکارهای مبارزه با قاچاق مواد مخدر در بخش حمل و نقل بین‌المللی

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی همچنین اعلام کرد: در نظر است دستورالعمل‌هایی در خصوص بارگیری و حمل محموله‌های صادراتی توسط انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی تهیه و ابلاغ گردد.

محمدجواد عطرچیان مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی در نشستی با حضور مسئولین سازمان ها و نهادهای دولتی موضوع مبارزه با قاچاق مواد مخدر از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای مورد بحث و بررسی قرار داد و آن را چالش جدی در عرصه رقابت تجارت خارجی و حمل‌ونقل بین‌المللی قلمداد کرد و گفت: روند رو به رشد پرونده‌های قاچاق مواد مخدر در وجهه سیاسی و درآمدهای ارزی کشور تأثیر سوئی دارد و به همین دلیل باید هرچه زودتر نسبت به رفع آن اقدامات لازم انجام شود.

آغاز دسته‌بندی 172 هزار کیلومتر راه‌ روستایی و فرعی

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های روستایی و فرعی با اشاره به وجود بیش از 172 هزار کیلومتر راه روستایی و فرعی در کشور گفت: هم‌اکنون در حال درجه‌بندی را‌ه‌های روستایی و دسته‌بندی میزان خرابی رویه راه‌های روستایی و فرعی موجود در سطح استان‌های کشور هستیم تا به‌محض ابلاغ اعتبارات اقدامات در جهت شروع عملیات نگهداری راه‌های روستایی آغاز شود.

وی افزود: طبق آمار سال 94 حدود 128 هزار و 395 کیلومتر راه روستایی در کشور وجود دارد که 24 هزار و 582 کیلومتر آن شوسه و حدود 103 هزار و 813 کیلومتر راه‌ آسفالته است. همچنین علاوه بر راه‌های روستایی حدود 43 هزار و 628 کیلومتر راه‌های فرعی نیز در استان‌های کشور توزیع‌شده است.

اجرای طرح نوبت مجازی حمل کالا (VTS) در پایانه بار بندر امام خمینی(ره)

طرح نوبت مجازی حمل کالا پس از اجرای موفق در پایانه بار بندر شهید رجایی، برای دومین بار در پایانه بار بندر امام خمینی (ره) در استان خوزستان به مرحله اجرا درآمد.

وی با بیان این که بر اساس این طرح رانندگان جهت اخذ نوبت در پایانه بار امام خمینی (ره) نیاز به حضور فیزیکی نداشته و فقط در زمان مقرر جهت اخذ مجوز بارگیری به پایانه مراجعه می نمایند، افزود: این طرح پس از اجرا در پایانه بار بندر عباس برای دومین بار در سطح کشور در پایانه بار بندرامام خمینی (ره) آغاز گردید و رانندگان پس از ثبت نام در سامانه پیامکی پایانه مذکور می توانند با استفاده از تلفن همراه خود با ارسال عدد 2 به سامانه 10004414 نوبت خود را رزرو و فقط 24 ساعت قبل از اخذ مجوز بارگیری به بندرامام خمینی (ره) مراجعه نمایند.

تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ساخت مجتمع‌های خدماتی بین‌راهی

داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری در آیین امضای تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و سازمان امور اراضی کشور، از تسهیل و تسریع در روند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری در مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی خبر داد و عنوان کرد که سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای این سیاست را در دستور کار خود قرار داده است.

کشاورزیان اضافه کرد: با ابلاغ معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری، اعطای مجوز ساخت‌وساز در 100 متری بعد از حریم قانونی راه‌ها مشمول قوانین ساخت‌وساز شهری نبوده و به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای محول شده است. بدین ترتیب متقاضیان ساخت، احداث و سرمایه‌گذاری مجتمع‌های خدماتی-رفاهی دیگر نیازمند اخذ مجوز از سایر ارگان‌های ذی‌ربط نیستند و این موضوع موجب تسهیل و تسریع در سرمایه‌گذاری، افزایش ایمنی در دسترسی‌های حریم جاده‌ها می‌شود.

طرح ویژه ترافیک همزمان با تعطیلات تابستان و عید فطر اجرا می‌شود

رئیس پلیس راهور ناجا با اعلام این که با آغاز طرح ترافیک تابستان و عید سعید فطر از اول تیرماه کلیه سازمان‌های مربوطه از قبیل اورژانس، سازمان راهداری، امداد خودرو و هلال احمر در سطح جاده‌ها مستقر می‌شوند و گفت: پیش‌بینی ما این است که درست مثل تعطیلات نوروز تردد فشرده‌ای را از تهران به دیگر شهرها داشته باشیم.

سردار تقی‌مهری با بیان اینکه با سایت‌هایی که پلیس و وزارت راه و شهرسازی طراحی کرده‌اند امکان هدایت و کنترل ترافیک بالا رفته است، گفت: مردم از روز پنج شنبه سفرهای خود را آغاز می‌کنند که با احتساب تعطیلات عید فطر تا روز جمعه‌ هفته آینده به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت. بر همین اساس پیش‌بینی ما این است که درست مثل تعطیلات نوروز تردد فشرده‌ای را از تهران به دیگر شهرها داشته باشیم.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.