| کد خبر: 135348 |

وعده های بی‌سرانجام در استان لرستان؛

راه ‌رفتن رویِ وعده‌ها

شهرستان کوهدشت در زمینه شاخص وجود راه‌ها یکی از ضعیف‌ترین شهرستان‌های لرستان است، به طوری که هر بار وعده‌ها برای تکمیل و اتمام پروژه‌ها راه‌وشهرسازی در این شهرستان محقق نشده است.

تین نیوز

شهرستان کوهدشت در زمینه شاخص وجود راه ها یکی از ضعیف ترین شهرستان های لرستان است، به طوری که هر بار وعده ها برای تکمیل و اتمام پروژه ها راه وشهرسازی در این شهرستان محقق نشده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسوبان، استان لرستان در مسیر ارتباطی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور قرار دارد و اصلاح و بهسازی محورهای ارتباطی استان در ادوار گذشته مورد توجه قرار گرفته، اما تاکنون بخش وسیعی از راه های مواصلاتی در شهرستان کوهدشت در دست احداث است.

طول مسیر‎های چهارخطه لرستان ۷۳۸ کیلومتر است که در این میان بهسازی جاده ی کوهدشت، خرم آباد به طول ۹۰ کیلومتر از سال ۸۵ شروع شده و با وجود تصادفات چشم گیر و عبور روزانه ۱۰ هزار خودرو در این محور هنوز به بهره برداری نرسیده است.

راه های مسدود

از سوی دیگر وضعیت راه های ارتباطی در اغلب روستاهای شهرستان کوهدشت با وجود مصوبات مختلف و حادثه خیز بودن، آسفالت نیست و برخی روستاها در مناطق صعب العبور و دورافتاده با سیلاب و بارندگی مسدود می شوند.

شهرستان وعده ها

شهرستان کوهدشت دارای ۵ بخش، ۱۱ دهستان ،۳۱۶ روستا، ۲۸ روستای خالی از سکنه و ۲۸۸ روستای دارای سکنه می باشد که محروم بودن از خدمات ابتدایی مهاجرت روستاییان را به شهر گسیل داشته است.

بنابر این گزارش، آسفالت سطحی روستاهای راه های روستایی کوهدشت(وسکور، هومیان) با برآورد تقریبی ۱۴۱۶۷ میلیون ریال در سال ۹۴ و با حضور مدیرکل امور عشایر و راه و شهرسازی استان مورد توافق قطعی انجام گرفت تا ۲۰ کیلومتر از جاده سرکوه ضرون و همیان (دهستان کوهدشت شمالی) آسفالت شود، اما با وجود گذشت ۲ سال این محور ارتباطی هنوز چشم به راه آسفالت است.

در تاریخ ۱۳ شهریور ۹۵ پایگاه خبری آسوبان با گزارشی با تیتر «جاده های لرستان در بن بست افتتاح های نمایشی» به وضعیت راه ارتباطی و دغدغه های اهالی روستا پرداخت.

در آن گزارش، مردم این مناطق از صعب العبور جاده در فصل هایِ بارش خبر داده و اظهار داشتند تنها وسیله ای که می تواند در زمستان از گل و لای منطقه تراکتور است و حتا تراکتور هم به سختی از این جاده عبور می کند.

مهاجرت ناگزیر

پس از انتشار گزارش، اداره راه و شهرسازی لرستان با ارسال جوابیه ای به واکنش پرداخت و از ارتقاء محور کوهدشت، خرم آباد به بزرگراه و شروع اجرای باند دوم آن از سال ۸۶۶ و بهره برداری از این محور تا سال ۹۱، و هم چنین عملیات اجرایی بقیه محور از سال ۹۱ تاکنون و به زیر ترافیک رفتن و برقراری تردد در ۴۹ کیلومتر این محور ارتباطی خبر داد.

در بخش دیگری از این اظهارات نیز اجرای آسفالت ۵ کیلومتر راه ارتباطی ضرون به پایان سال ۹۵ موکول شده بود، اما حالا با وجود گذشت ۱۰ ماه از گزارش و ۳ ماه از پایان سال ۹۵ این محور ارتباطی به بهره برداری نرسیده است.

یکی از اهالی منطقه ضرون به آسوبان می گوید: این راه تنها مربوط به یک روستا نیست، بلکه ۱۳ روستای دیگر نیز از همین جاده خاکی استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه ما دیگر امیدی به آسفالت شدن این جاده نداریم، خاطرنشان کرد: خانوارهای بسیاری در این روستاها زندگی می کنند که به دلیل شرایط سخت منطقه بسیاری از جوان ها از روستاها مهاجرت کرده و یا قصد مهاجرت دارند.

وعده های بی سرانجام 

این ساکن روستا با تأکید بر این که اکثر راه های این منطقه خاکی و صعب العبور است و برخی از روستاهای عشایری و دورافتاده کلاً راه دسترسی ندارند، تصریح کرد: مردم به دلیل شرایط خاص منطقه و نبود یک راه ارتباطی مناسب فقط با لندرور به روستاهای اطراف تردد می کنند.

بنابر این گزارش، شهرستان کوهدشت در زمینه شاخص وجود راه ها یکی از ضعیف ترین شهرستان های استان لرستان است، به طوری که هر بار وعده ها برای تکمیل و اتمام پروژه ها راه وشهرسازی در این شهرستان محقق نشده و روایت آسفالت و بهسازی راه های مواصلاتی شهرستان کوهدشت چشم به راه وعده های بی سرانجام است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.