| کد خبر: 134397 |

پرداختن به مشکلات رانندگان

تین نیوز

مسائل و مشکلات رانندگان شاید در ظاهر شامل تعداد انگشت شماری باشد اما با تشریح هریک از آنها مشخص می‌شود که علل مختلفی عامل بروز این مشکلات و مسائل شده است. امّا باید گفت که نبودن اطلاعات قبلی یا در دسترس، تجزیه و تحلیل اولویت بندی موضوعات، بررسی علل مشکلات و ارائه راهکارهای عملیاتی را .ناممکن ساخته است.

به طور مثال در تحقیقات میدانی در پایانه‌های حمل بار، موضوع باربری‌ها و تهیه بار برای حمل و نقل بسیار مطرح می‌باشد امّا حوزه باربری‌ها و شرکتهای تهیه بار به قدری پرتعداد و پیچیده و غیر نظام‌مندند که بررسی آن با اطلاعات موجود به غیر از غلط پراکنی و ارائه راهکارهای غیرعلمی و ایجاد توقع غیرقابل دسترس چیز دیگری به همراه ندارد.

یا در حوزه بیمه‌های خودرو که بار مالی برای رانندگان دارد بخشنامه‌ها یا دستور العمل‌ها به نحوی است که دسترسی آسان به آنها برای همگان و کادر ماهنامه راننده امکان پذیر نیست، این بخشنامه ها و دستورالعمل‌ها به نحوی ارائه نشده‌اند که به راحتی قابل بازیابی باشند.

در حوزه پلیس راهبر این اطلاعات به علت محرمانه بودن فعالیت‌های نظامی و انتظامی با مشکلات بیشتری مواجه است و برای کسب اطلاعات باید از شیوه قطره چکانی آنها استفاده کرد و در بلند مدت به تجزیه و تحلیل اطلاعات و بررسی عملکرد آنها و تاثیر آن بر راهنمایی و رانندگی و امنیت رانندگان پرداخت.

این مشکلات در مابقی حوزه‌ها نیز وجود دارد و بدون اطلاعات کامل، موثق و مستدل نمی‌توان وارد حوزه‌ای شد که در صورت ورود غیر تخصصی مشکلات حقوقی برای ماهنامه و ادامه فعالیت ماهنامه ایجاد کرد.

لذا دست اندرکاران ماهنامه راننده نیز از بیشتر مشکلات خبردار هستند امّا شرایط به نحوی است که در اسرع وقت و با اطلاعات موجود مواجهه شدن با مشکلات غیر از زخمی سازی موضوع و از حیض انتفاع خارج کردن آن چیزی به همراه ندارد لذا صبر و شکیبایی برای جمع آوری اطلاعات و کمک علاقه‌مندان در این راستا ماهنامه راننده را برای ورود به موضوعات توانمند می‌نماید.

از طرف دیگر مشکلات به دو دسته 1- سهل انگاری و 2- ساختاری تقسیم می‌شود. مشکلات سهل انگاری در اثر خطای شخصی حاصل می‌شود بطور مثال اگر باربری بیش از حد مجاز از راننده‌ای کارمزد بارنامه دریافت کند این خطای فردی است و باید به آن رسیدگی شود که در زمره مشکلات سهوی قرار می‌گیرد. امّا اگر این روند عمومیت پیدا نماید و غالب باربری‌ها بخواهند اضافه بر مبلغ تعیین شده از رانندگان پول بگیرند و مرجعی نیز به آن رسیدگی نکند این مشکل ساختاری خواهد بود و باید در تشکیلات نظارتی بر باربری‌ها تجدید نظری اعمال گردد. در ماهنامه راننده بیشتر هدف رفع مشکل دوم است و به مشکلات سهل انگارانه و خطاهای فردی یا بخشی در شبکه های اجتماعی زیر گروه ماهنامه راننده پرداخته خواهد شد.

در نهایت فریاد زدن و طرح مشکلات بدون ارائه راه حل و نحوه پیگیری برای رفع آن هیچ باری از مشکلات کم نخواهد کرد و فقط حساسیت رانندگان، شهروندان و مسوولان را کمتر خواهد کرد و در خوشبینانه ترین حالت وعده دادن مسوولان مربوطه برای حل مشکل بدون رسیدگی واقعی به آن خواهد بود. لذا در پرداختن به مشکلات با طمأنینه و تأمل لازم عمل خواهد شد.

محمود سلطان آبادی

کارشناس ارشد ارتباطات

منبع: ماهنامه راننده شماره 1 سال 1395 صفحه 6

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.