| کد خبر: 134204 |

توسعه راهها مهمترین اولویت عمرانی کهگیلویه وبویراحمد است

امام جمعه یاسوج گفت که توسعه راهها یکی از مهمترین اولویت های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود و در عین حال ساخت برخی طرحهای بزرگ راهسازی نظیر یاسوج به سمیرم طولانی شده است.

تین نیوز

امام جمعه یاسوج گفت که توسعه راهها یکی از مهمترین اولویت های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود و در عین حال ساخت برخی طرحهای بزرگ راهسازی نظیر یاسوج به سمیرم طولانی شده است.

 

به گزارش ایرنا، طول بزرگراه‌های کهگیلویه و بویراحمد در دولت تدبیر و امید با حدود سه برابر افزایش 142 کیلومتر رسیده است درحالی که در ابتدای دولت یازدهم تنها 50 کیلومتر بزرگراه در این استان ساخته شده بود.

 

تکمیل جاده چهار خطه 145 کیلومتری بابامیدان - گچساران به بهبهان که پیش بینی شده تا پایان سال 1397 بهره برداری شود و راه بابامیدان به یاسوج - سمیرم و راه پاتاوه به دهدشت از اولویت دارترین راههای در دست اجرای کهگیلویه وبویراحمد است که حدود 500کیلومتر راه اصلی دارد.

 

حجت الاسلام سیدعلی اصغرحسینی روز شنبه درگفت وگوی اختصاصی باخبرنگار ایرنا اظهار داشت که بهره برداری از طرحهای بزرگ راهسازی دردست اجرا بویژه طرحهای چهارخطه به افزایش رفاه و امنیت مسافران و توسعه عمرانی و همه جانبه استان کمک می کند.

 

سال 95در تصادفات جاده ای کهگیلویه وبویراحمد 165نفرجان باختند.

 

خدمت صادقانه سبب دلگرمی مردم خواهد شد

امام جمعه یاسوج به لزوم خدمت صادقانه و تکریم ارباب رجوع در دستگاه های دولتی اشاره کرد و گفت که استفاده بهینه از امکانات، منابع و افزایش رفاه عمومی به دلگرمی بیشتر مردم به انقلاب کمک خواهد کرد.

 

حجت الاسلام حسینی خدمت صادقانه را یکی ازعبادات مهم برشمرد و اظهار داشت که برنامه ریزی برای پیشبرد اصولی اهداف توسعه، وظیفه مسئولان درامر خدمت رسانی مطلوب را مهم کرده است.

 

وی توسعه متوازن و برقراری عدالت اجتماعی را یکی از مولفه ها و برنامه های راهبردی انقلاب اسلامی برشمرد و گفت که خدمت به طبقه محروم جامعه مورد توجه و تاکید رهبر معظم انقلاب است.

 

لزوم نظارت بربازار

امام جمعه یاسوج به وجود برخی تفاوت ها در قیمت اجناس در این شهر نسبت به شهرهای مجاور اشاره کرد و گفت که درشهرهای کازرون، شهرضا و بهبهان قیمت برخی اجناس متعادل تر از بازار یاسوج است.

 

وی گفت که در شهر یاسوج به عنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بازار آن به نظارت، ساماندهی و کنترل بیشتری نیاز دارد و برخی اختلاف قیمت ها در این شهرگردشگرپذیر مورد انتقاد شهروندان است.

 

درکهگیلویه و بویراحمدحدود 24 هزار واحد صنفی در بخش های مختلف تولیدی، توزیعی و خدماتی در حال کار و فعالیت هستند.

 

فرهنگ کار نیازمند اصلاح است

امام جمعه یاسوج توسعه نیافتگی اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد با وجود منابع غنی را یادآورشد و گفت که رفع معضل بیکاری در این استان نیازمند تغییر فرهنگ کار است.

 

حجت الاسلام حسینی دوندگی جوانان برای یافتن کار دولتی را یک معضل جدی فرهنگی و اقتصادی دانست و تصریح کرد که دربخش های مختلف تولید فرصت های زیادی برای ایجاد شغل آزاد وجود دارد و با این حال پذیرش خیل عظیم جوانان در بخش دولتی امری نامعقول است.

 

وی اظهارکرد که به برکت انقلاب اسلامی خدمات خوبی در این استان انجام گرفته و ادامه این روند نیازمند توجه، برنامه ریزی و تلاش بیشتر مسئولان اجرایی است.

 

نرخ بیکاری در کهگیلویه وبویراحمد که یک درصد صنعت و اشتغال صنعتی کشور را دارد،13.3درصداعلام شده و حدود 15درصد جمعیت این استان از حمایت نهادهای امداد رسان برخوردارند.

 

شهر یاسوج با 110هزارنفر جمعیت، مرکز استان 713هزار نفری کهگیلویه وبویراحمد است .

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.