| کد خبر: 134137 |

حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت:

تشریح مشکلات روادید و بیمه رانندگان کامیون کثیرالسفر به عراق

بهره‌مندی ۲۸۷ خانوار روستاهای شهرستان جاجرم خراسان شمالی از راه روستایی مناسب، دومین تونل مجهز به سیستم‌های هوشمند در استان هرمزگان، تکمیل بزرگراه تبریز - اهر حداکثر یک سال دیگر سایر عناوین مهم حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته به شمار می‌رود.

تین نیوز

بهره‌مندی ۲۸۷ خانوار روستاهای شهرستان جاجرم خراسان شمالی از راه روستایی مناسب، دومین تونل مجهز به سیستم‌های هوشمند در استان هرمزگان، تکمیل بزرگراه تبریز - اهر حداکثر یک سال دیگر سایر عناوین مهم حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته به شمار می‌رود.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی پس از اعلام معاون پارلمانی رئیس جمهوری مبنی بر قصد دولت برای تفکیک وزارت راه و شهرسازی به دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی که مهمترین خبر در حوزه حمل‌ونقل، راه، مسکن و شهرسازی محسوب می‌شود، سایر اتفاقات و اخبار مهم در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای به شرح زیر است:

 

مصوبه نحوه قرارداد آزادراه بندر شهید رجایی- ایسین- تونل شهید میرزایی ابلاغ شد

‌ معاون اول رئیس‌جمهوری تصویب نامه هیات وزیران را درباره چگونگی قرارداد اجرای آزاد راه بندر شهید رجایی - ایسین - تونل شهید میرزایی برای اجرا ابلاغ کرد.

هیات وزیران در جلسه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ به پیشنهاد شماره ۰۲/۱۰۰/۷۹۲۲ مورخ ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ وزارت راه و شهرسازی و به استناد ماده واحده قانون احداث پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع مالی و پولی کشور - مصوب ۱۳۶۶- تصویب کرد

 

تشریح مشکلات روادید و بیمه رانندگان کامیون کثیرالسفر

معاون وزیر راه و شهرسازی خطاب به طرف عراقی حاضر در جلسه تصریح کرد: عراق در هیچ‌یک از کنوانسیون‌های بین‌المللی عضویت ندارد به همین خاطر رانندگان کثیر السفر در زمینه روادید با مشکل روبرو هستند. لذا با توجه به حضور سفیر کشور عراق در این جلسه، در خصوص روادید رانندگان مساعدت بیشتری نشان دهند.

 

کشاورزیان همچنین با اشاره به مشکلات موجود در زمینه بیمه رانندگان گفت: متأسفانه شرکت‌های بیمه کشور عراق آن‌طور که بایدوشاید پاسخگوی رانندگان ایرانی نیستند.

 

سفرهای تابستانی بعد از عید فطر آغاز و تا مهرماه ادامه می‌یابد

کشاورزیان در خصوص برنامه‌ریزی و طرح ویژه سفرهای تابستانی نیز توضیحاتی داد و تصریح کرد: با توجه به تقارن ابتدای تابستان با تعطیلات عید فطر و الگوی سفرهای مردم کشور، پیش‌بینی می‌شود که سفرهای تابستانی مسافران پیش از عید فطر و از چهارشنبه ۳۱ خرداد، آغاز شود. بر همین اساس پیشنهاد شده که طرح ویژه تابستانی از تاریخ چهارشنبه آغاز و تا یکم مهرماه نیز ادامه داشته باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از پیش‌بینی توزیع سفرهای هموطنان و کاهش حجم ترافیک با توجه به تجربیات گذشته و مدل‌های سفر نیز خبر داد.

 

رشد۸.۶ درصدی ترانزیت کالا در۲ ماهه نخست سال جاری از قلمرو کشور

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین المللی گفت: ​طی ۲ ماهه ابتدای سال ۹۶، حدود ۱۴۴۰ هزار تن کالا از ۳۲ مرز فعال زمینی و آبی کشور (۲۲مرز زمینی و ۱۰ مرز آبی )ترانزیت شد که حاکی از رشد ۸.۶ درصدی در این زمینه است.

 

عطرچیان بیشترین حجم تردد کامیون‌های حامل بار ترانزیتی را از مبدأ امارات به مقصد افغانستان اعلام کرد و افزود: از ۷۱ هزار و ۵۳۶ تعداد سفر کامیون‌های حمل کننده کالاهای ترانزیتی، ۴۷ هزار و ۳۳۹ دستگاه توسط کامیون ایرانی و ۱۰۵۰۰ سفر توسط کامیونهای ترک و ۵۳۳۵ سفر توسط کامیونهاس عراقی و مابقی توسط سایر ملیت‌ها از کشور حمل شده است.

 

حجم سرمایه‌گذاری دولت یازدهم در شهرستان ورامین بی‌سابقه است

فرماندار ورامین حجم سرمایه‌گذاری وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم در شهرستان ورامین در حوزه‌های ریلی، ساخت و توسعه راه‌ها و مسکن را طی ۵۰ سال اخیر در حوزه عمران و آبادانی این شهرستان بی‌سابقه و بی‌نظیر عنوان کرد.

 

محمدزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با موضوع بررسی و حل و فصل مشکلات مربوط به معارضین پروژه تعریض و بهسازی فاز اول ورامین- آب باریک- چرمشهر ضمن تشکر از حضور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی در پروژه‌های مهم زیرساختی شهرستان ورامین مثل پل راه‌آهن ۱۵ خرداد و پروژه آزادراهی آبیک – چرمشهر، حجم سرمایه‌گذاری وزارت راه در این شهرستان را بی‌سابقه عنوان کرد.

 

بهره‌مندی ۲۸۷ خانوار روستاهای شهرستان جاجرم خراسان شمالی از راه روستایی مناسب

مدیر ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: ۲۸۷ خانوار روستاهای کلاته ترک‌ها، گرمک و پشت‌بام در شهرستان جاجرم از راه روستایی مناسب بهره‌مند شدند.

 

یارمحمدی اضافه کرد: راه روستایی کلاته ترک‌ها در بخش سنخواست با ۶۷ خانوار و جمعیت ۲۶۶ نفر، راه روستایی گرمک با ۱۱۴ خانوار و جمعیت ۳۹۰ نفر و راه روستایی پشت‌بام از بخش شوقان شهرستان جاجرم با ۱۰۶ خانوار و جمعیت ۳۲۷ نفر از راه آسفالته برخوردار شدند.

 

دومین تونل مجهز به سیستم‌های هوشمند در استان هرمزگان

یکی از تونل‌های مهم با توجه به شرایط حمل و نقلی استان تونل ۱۷ شهریور است که با نصب سیستم‌های هوشمند با تونل رسالت در تهران که دومین نقطه در کشور است که مجهز به سیستم‌های هوشمند است برابری می‌کند.

 

مجرد گفت: توسعه و حفظ عملکرد شبکه رادیویی عملیات اجرایی در استان هرمزگان به‌عنوان یکی از استان‌های پیشرو شروع و در حال اتمام است.

 

تکمیل بزرگراه تبریز - اهر حداکثر یک سال دیگر

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه پروژه اقتصاد مقاومتی ساخت بزرگراه تبریز - اهر به طول ۹۰ کیلومتر مراحل ساخت را در سه قطعه سپری می‌کند از اتمام کامل این پروژه حداکثر تا پایان سال مالی ۹۶ خبر داد.

 

جعفر صادق رستمی‌مهر، مدیر ساخت و توسعه راه‌های این اداره‌کل عنوان کرد: تنها پروژه راهسازی اقتصاد مقاومتی استان تکمیل بزرگراه تبریز - اهر به طول ۹۰ کیلومتر است که پیش از این ۲۳ کیلومتر از سمت اهر و هشت کیلومتر از سمت تبریز به بهره‌ برداری رسیده و مابقی در سه قطعه در دست اجرا ست.

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.