| کد خبر: 132687 |

مدیرکل راهداری استان خبر داد:

جابه‌جایی ۱۰ میلیون تن کالا در محورهای خوزستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: در دو ماه نخست سال ۱۳۹۶ حدود ۱۰ میلیون تن کالا تحت پوشش ۳۴۰ هزار فقره بارنامه از مبدأ استان خوزستان به سایر نقاط کشور حمل شده است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: در دو ماه نخست سال ۱۳۹۶ حدود ۱۰ میلیون تن کالا تحت پوشش ۳۴۰ هزار فقره بارنامه از مبدأ استان خوزستان به سایر نقاط کشور حمل شده است.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان، جلسه برنامه‌ریزی و ساماندهی حمل چغندر قند از استان خوزستان  با حضور مسئولان سازمان جهاد کشاورزی و صنوف حمل و نقلی و کشاورزی استان در محل سالن جلسات این اداره‌کل برگزارشد.

 

 در این جلسه مسعود مصدقی، مدیر‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان اذعان کرد: کشت چغندرقند پس از سال‌ها توقف از سال زراعی ۹۳ - ۹۲ در استان خوزستان آغازشده و طی این سال‌ها سطح زیر کشت وهمچنین میزان تولید این محصول در استان افزایش یافته است، به نحوی که در سال زراعی مذکور در ۲۰۱۰ هکتار از مزارع استان، ۱۱۵هزار تن  چغندرقند برداشت شده و در سال زراعی جاری سطح زیر کشت، ۱۰هزار و ۲۰۰هکتار بوده و پیش‌بینی می‌شود بیش از۷۵۰هزار تن چغندر قند برداشت شود.

 

مصدقی در ادامه گفت: دردو ماه اول سال ۱۳۹۶ حدود ۱۰ میلیون تن کالا تحت پوشش ۳۴۰ هزار فقره بارنامه از مبدأ استان خوزستان به سایر نقاط کشور حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷% کاهش داشته است. در بازه زمانی یادشده عمده‌ترین کالاهای حمل شده ذرت دامی، انواع تره‌بار، سبزی، چغندر قند و شکر بوده‌اند.

 

وی افزود: علت اصلی کاهش حمل بار از استان، کاهش واردات است به نحوی که در این مدت میزان حمل تمام کالاها از بندر امام (ره)  ۱۲ درصد  و کالاهای اساسی ۳۰ درصد  کاهش یافته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.