| کد خبر: 132125 |

◄ نارضایتی از یک بخشنامه غیرشفاف/ رانندگان اتوبوس خفاش شب نیستند

تین نیوز

عدم شفافیت برخی قوانین در خصوص حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای موجب نارضایتی‌ برخی از رانندگان اتوبوس‌های بین‌شهری شده است.

 

چندی پیش در یکی از گروه‌های تلگرامی متشکل از رانندگان اتوبوس، یکی از رانندگان به مشکلی اشاره کرد که پس از طرح آن، اعضای گروه خواستار پیگیری این قبیل مشکلات از سوی انجمن‌ها و کانون‌های صنفی مرتبط شدند.

 

این راننده عنوان کرد: 43 خانم و یک آقا از یک روستا اتوبوسم را به صورت دربستی در اختیار گرفتند. اما گشت پلیس راه صفاشهر بنده را به خاطر سوار کردن مسافر خانم که با همسرش پشت سر راننده نشسته بود، 60 هزار تومان جریمه کرد. آیا وقتی تمام مسافران خانم هستند می‌توانند چنین کاری بکنند؟

 

پس از طرح این موضوع یکی از فعالان حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در چنین مواقعی راننده باید صورت‌جلسه کند و به امضای مسافر برساند و بلیت مسافر را ضمیمه صورت‌جلسه به بازرسی ببرد.

 

یکی دیگر از اعضای این گروه نیز اظهار داشت: یکی از مشکلات رانندگان ناوگان اتوبوسی، این بخشنامه غیر شفاف است. این تصمیم در گذشته گرفته شده و با این‌که در این سال‌ها روسای پلیس راه کشور و سازمان حمل ونقل هم عوض شده ولی هیچ‌گاه برای اصلاح به این موضوع ورود نکردند.

 

وی افزود: این تصمیم زمانی گرفته شد که اتوبوس‌های 302 در ناوگان جاده‌ای فعالیت می‌کردند و چون سالن اتوبوس کوچک بود، صندلی‌های ردیف اول با صندلی مهماندار و راننده نزدیک بود درحالی‌که در اتوبوس‌های نسل دوم و سوم اولا مسافر حداقل یک مترونیم  با راننده فاصله دارد و بین راننده و مسافر سکویی حایل است، ثانیا در هر شغلی هم آدم خوب و نجیب است و هم افراد غیرخوب.

 

وی تاکید کرد: نباید قصاص قبل ازجنایت بکنیم، نباید همه را به چشم خفاش شب ببینیم وادعا هم نداریم که همه یوسف پیامبرند همانطور که بقیه هم نیستند ولی این کار باعث شده که جامعه به ما اطمینان نکند. درضمن امروز که اتوبوس‌ها خیلی خلوت شده و اکثرا صندلی خالی دارند و اگر هم خلاف پیش بیاید اولین نفر مسافران هستند که به 110120 پیام می‌فرستند. 

 

این فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای یادآوری کرد: همچنین قانون روشن نکرده است وقتی مسافران همه خانم هستند تکلیف چیست؟ یا این‌که چطور می‌شود به یک‌باره مادر، همسر و محارم راننده، نامحرم می‌شوند؟ یا بعضی پاسگاه‌ها می‌گویند اگر در کنار زن، مردی باشد مثلا شوهر یا برادر ایراد ندارد اما پاسگاه که نمی‌تواند نسبت زن و مرد را مشخص کند.

 

وی افزود: هرچه هست این بند بخشنامه مشکلات زیادی به‌بار آورده و به درگیری راننده و مسافر و اعصاب خردی راننده از این‌که همسر یا دختر و یا محارمش باید دو ردیف دورتر ازخودش باشند منجر شده و باید تغییری در آن صورت داده و آن را بازنگری و شفاف کرد. آیا به نظرتان این جمله سنگین نیست که راننده بگوید به جرم سوارکردن دخترم در پشت سر، 45 روز نان بریده شدم و یا به‌خاطر همین یک جمله «سوارکردن بانوان در ردیف اول» که پلیس راه در دفترچه می‌نویسد چه زندگی‌هایی از هم پاشیده وحاصلش شده عدم اطمینان زن به همسر راننده‌اش.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسین فرجی 0 0

    بسیار عالی بود